• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Märtalina

Morsning, någn som vet när man kan förvänta sig att ägget fäster efter ett FET med 2-dagars odlat...

Man ska ju inte känna efter sådant, men undrar gör man ju alltid iallafall!!

• Embla82
    Märtalina skrev 2010-05-31 11:08:38 följande:
    Morsning, någn som vet när man kan förvänta sig att ägget fäster efter ett FET med 2-dagars odlat...Man ska ju inte känna efter sådant, men undrar gör man ju alltid iallafall!!
    det är väl precis som med ett färskt, ungefär dag 5-7 men det är ju ingen som riktigt vet.

Marvin, jag räknar äp som äl - det tror jag är helt rätt Spännande med vul snart. Jag tror dom bokade in mig sista vecka dom har öppet för att dom inte har så mkt annat att göra då. Det lär väl inte vara några äggplock alls den veckan.

tjenarehejsan, hoppas det går bra idag på äggplock!

Rutan, snacka om förändringens tid för dig, bebis och ny stad. Hoppas allt bli jättebra

Susie, haha, min tid flyger då inte. Inte ens nätterna går fort nu, märkligt! Då har du ju vul alldeles alldeles snart!! Ni får berätta för mig hur det är sen, så jag vet vad jag ska se fram emot.
  • tjenarehejsan

Har i dag varit på äggplock, 8 st ägg dick de ut, återinsättning på onsdag. Har skalpigt ont i magen och är rätt svullen, sambon lagar mat så jag ska lägga mig i soffan o kolla film. Hoppas nu att det tar sig... är våran 3 ivf..... Nån som har några tips om vad man ska tänka på för att få ägget att färsta. en del säger att man inte ska dricka kallt osv...Ha en bra kväll

• Marvin

Susie - Åh, Vul den 3e....det är ju så snart!! Ja, det var nog så att jag hade ET dagen efter dig!! Jag mår för det mesta bra. Ibland mår jag illa och ibland är jag jättehungrig, men ännu är det inte illamående på morgonen...Jag har ibland molvärk och som du skriver så stramar det och sticks ibland. Jag har fått en massa mage över midjan och under...vet inte om det beror på graviditeten eller att jag har rört mig så lite och kanske har jag ätit lite mer och mer kolhydrater än innan.
    Jag är fortfarande nervös för att något ska hända, så vi har väl inte rikgit fattat det. Plus att vi senaste veckan haft tankarna på ett hus och budgivningen. Det skulle ju var skönt att hitta något och hinna flytta innan magen är jättestor och innan bebisen kommer (vi bor på tredje våningen utan hiss). Vi har nog inte firat...inte något särskilt i alla fall. Kanske efter VUL eller när semestern börjar för då har det väl gått ca 12 veckor. Har ni firat?

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Embla - Bra, ÄP som ÄL!! Ja, det ska bli spännande med vul och det blir ju också ett steg på vägen!! Ja, de måste väl ha det rätt lungt på CvL veckan innan de stänger!!

• Marvin

Inser nu att jag ser jättetjock ut...{#lang_emotions_frown}

Skulle försöka få lite ordning på sommargarderoben och lägga undan vinterkläderna. När galjarna tog slut, började jag kolla kläderna lite nogare och vissa är inte en chans att jag skulle kunna ha. Det blir nog mycket tights och tunika i sommar. Frågan är om man kommer våga visa sig i bikini/baddräkt?!

Fast skit samma...jag ska inte klaga så länge ett barn kommer ut i januari!!

• myran6801

tjenarehejsan: härligt med bra antal ägg, lycka till!

Har just kommit hem efter en kort golfrunda efter jobbet. Mannen tjatade att vi skulle gå ut, och det var faktiskt riktigt kul. Att vila sig i form verkar va bra {#lang_emotions_smile}
    Idag ringde jag och bokade akupunktur, skall dit redan imorgon fm. Jag ska prova en ny denna gång, får se vad jag tycker efter imorgon. Min senaste mens kom väldigt tätt inpå den förra och jag missade ÄL men jag vet inte om det kan bero på missfallet och hormonerna. Är dock lite orolig att jag inte skall kunna starta med nästa ivf i juli och att det inte skall passa med CvL sommarstängning. Hoppas mensen kan stabilisera sig med akupunktur. Måste iallafall ringa CvL denna vecka och höra vad de säger.

Roligt att så många i tråden har plussat, det blir kul att följa er!!! {#lang_emotions_flower} kram kram Myran

• Marvin

Tjenarehejsan - Kul med ett lyckat ÄP, lycka till med befruktning och ET!! De säger väl att man inte kan påverka om det fäster eller inte? Vi får hoppas på tredje gången gillt!!

• Embla82

Marvin, inte ser du jättetjock ut vågar jag säga utan att vet hur du ser ut Men man svullnar ju upp efter behandlingen och gravidhormonerna hjälper väl till sen.

Tjenarehejsan, hoppas på bra befruktning nu idag! vågar du ringa och fråga?

Myran, mensen lär väl bli som vanligt efter en eller ett par cykler, den kan ju bli lite knäpp direkt efter behandling/missfall.  Hur var akupunkturen idag? Hoppas det hjälper!

Själv vaknade jag och var inte alls hungrig så nu börjar jag bli lite orolig. Har helt plötsligt inte så många symtom, men förhoppningsvis kommer dom tillbaka snart. Det är riktigt läskigt dom här första veckorna...

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen