• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82
    anlo24 skrev 2010-06-02 08:52:13 följande:
    God morgon.

Jag har surfat runt lite på FL på morgonen. Hittade en tråd om Progresteron vaginalt/analt.
    Vad säger vår klinik om detta? Vet att nga provat detta i tråden.
    Ska man ligga ner efter att man tagit vagg? Verkar vara olika skolor.
    Kommer vagg resterna ut med avföringen eller? Verkar vara väldigt kletigt vaginalt.

Konstiga funderingar så här tidigit på morgonen. {#lang_emotions_undecided}
    Linné har sagt till mig att man gärna ska ta dom där bak, men liksom inte "puschat" så mycket för det. Dom har nämnt det och jag har börjat skämmas och sen har vi inte pratat mer om det... men helt klart är det att föredra.  Ja, det kommer ut när man gör nummer två men tar man dom där fram rinner det ut så fort vaggisen liksom smält.
  • Märtalina

Marvin, låter härligt med hus, då hinner ni boa färdigt lite innan bäbisen kommer! Man kan ha tur med allt samtidigt, fast det känns inte som man kan få ha det, men nu måste det vara vår tur!!

Embla, symptomen kan komma och gå från att känna sig gravid till inte gravid, det är som en hel bergochdalbana!!

Hoppas ni får semester snart och kan luta er tillbaka och bara njuta av att faktiskt ha livit gravida!!

Själv ojar jag mig också och ska försöka tänka mer positivt, gjorde ju ett FET i torsdags och bortsett från den dagen så har jag nu ruvat i hela 6 dygn och tänkte nu att ett litet litet tecken kunde komma till mig! Jag har dåligt minne eoch minns inte heller vad alla gör för behandlingar just nu, men är det någon som ruvar nu som gjort ett FET? som kan dela med sig av tankar..

kram till alla från en solig och varm småstad!!

• Susie

Marvin, Grattis till huset!!!! Va härligt! Jag har längtat efter hus lääänge men det lär dröja ett par år till, vi bor dock underbart och har en stor lägenhet så det går ingen nöd på oss
    Vul imorrn Jag e såklart lite nervös men mest glad. Bokade in tid för hälsosamtal hos gyn och även KUB test i Linköping Man kan verkligen inte fatta att det är sant!!! Nej, vi har inte firat, vi vågar inte utan tar det väldigt coolt. Vi ger lite glimtar till varann och lite småkommentarer, men de handlar oftast om, "kan du förstå att du är gravid älskling" hihihihi! Vill bara att tiden ska gå fort nu
    Mina symtom blir dock svagare känns det som, brösten är inte alls lika ömma, ingen trötthet, inget illamående och magen molar bara ytterst lite ibland......jag tror dock att jag minns att det går i vågor förra gångenm med.
    Snart Vul för dig!

Embla,
    Jag har likadant, jag tror inte man ska oroa sig men man blir ju orolig när man haft mycket symtom som knappt känns sen. Har du bokat någon tid för Vul? Gud va spännande, det KAN ju vara tvillingar för dig!

• Susie

Marvin, glömde skriva.....
    Det där du skrev om vikten. Jag hade exakt samma förra gången som nu, det du beskriver....Känner mej pluffsig och har fått gansla mycket handtag på kort tid! Det är nu innan magen börjar puta mer och blir alldeles hård Jag får på mig jeansen men visst är det tight

• Marvin

Åh, det här med huset gör mig tokig...verkar som vi inte kan få tillträde till huset förens 1 december och det är ju så nära när bebisen förhoppningsvis kommer, men vill hellre flytta sent än att ha en bebis att konka tre trappor utan hiss...för det är väl inte bara bebisen som sja upp i lägenheten, kan jag tro. Vi får vel se hur det blir mes kontrakt, men jag vill verkligen!! Vi är inte helt överrens jag och maken, kanske har jag skrämt upp honom med att barnet kommer komma tidigt...bara för att ha är född 27 december...men han har nog inte tagit det som skoj...ja, ja, vi får se!!

Susie - Lycka till på VUL!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Märtalina

Lycka till på VUL Susie!! Spännande..

• myran6801

Susie: Åh vad spännande med VUL, lycka till!
    Märtalina: Håller tummarna!

Själv längtar jag just nu mest bara att få göra 3:e IVFn, men det dröjer ju!!!! Innan hoppas jag det blir en härlig sommar förstås! Vad mysigt för er som har plussat

kram på er alla, M

• tjenarehejsan

Jag hade 4 befruktade, 3 st var av bra kvalitet i dag så jag fick tillbaka ett och två till frysen, nu har jag 12 eskimåer i frysen. Denna gång var ägget som en pyramid när man såg de 4 delarna, så har det inte varit mina andra ggr. Detta är ju 3 gången gillt.Jag tar progesteronet i rumpan för att skona slemhinnorna och då är det heller inget kladd, fick detta ordinerat av min gyn

• Dahlia79

Jag kan dela med mig av en liten hemlis nu

Började testa i måndags 4 dgr innan testdag. Första gången jag tjuvtestar på alla 8 test så jag förstår inte varför egentligen. Men jag har vart mer på spänn den här gången än innan allt hände med Elias.

Men ett plus har blivit starkare för var dag sen i måndag Imorgon är det den riktiga testdagen och jag hoppas på ett plus då med. Var ett fint plus imorse iaf!

Nu är delmål nr1 nått.

Jag är glad men jag är samtidigt så ledsen för jag är så rädd! Känns också som jag sviker Elias. Han skulle ju vara här och ist måste vi gå till hans grav.
    Dessutom kommer jag ha samma bf som Elias föddes och dog. Av alla årets 365 dagar så blev det den dagen. Behöver nog inte skriva att mina känslor åker berg-o-dal-bana just nu.

www.dahliastar.blogg.se vill du ha lösen, säg till så får du det :)
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen