• joline ellen oliwia

Tråd för oss unga mammor och unga gravida!

Detta är en tråd för oss unga mammor och unga gravida (to.m. 23 år)

Här kan vi dela med oss av förlossnings berättelser, graviditeten, erfarenheter, ung mamma bloggar, tips på namn mm.

Själv heter jag Joline, 19 år, haft 3 missfall och har en ängla son som somnade in 090129.. Nu är jag gravid igen med bf 100223!
    Bor i en 1:a i vasstan i stockholm på 40 kvm men letar nytt(ska på visning nu ^^)

• Svar på tråden Tråd för oss unga mammor och unga gravida!
  • dark baby angel
    sweetmc skrev 2010-02-10 16:15:46 följande:
    Har gjort ett clear-blue test, det var ett starkt plus! Vad gör man nu?
    först oc främst grattis=) du kan ring till Barn morske kleninken där du bor oc berätta att du fått plus. så brukr om säja när du ska komm på in skrivning m.m
  • sweetmc
    Tack så mycket:)
    Okej, ska ta och göra det idag=)
  • dark baby angel
    sweetmc skrev 2010-02-11 06:29:26 följande:
    Tack så mycket:) Okej, ska ta och göra det idag=)
    :) oki. då får du skriva sen när du varit där och säja när du har bf datum
  • Vronka

hej hej!
    Slank in för att se mig omkring=)
    Fyller 22 i år och väntar första barnet, en son, om exakt en vecka! Obeskrivlig lycka, oro och förvirring=)
    Bor på Stora Essingen i sthlm med en underbar karl som sambo=)

• thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-10 16:15:46 följande:
    Har gjort ett clear-blue test, det var ett starkt plus! Vad gör man nu?
    va roligt :) grattis :D
  • sweetmc
    thomasmamma skrev 2010-02-11 08:32:46 följande:
    va roligt :) grattis :D
    Hehe, ja, går runt och ler hela tiden, riktigt skönt:D
    Imorgon bär det av till Mvc, ska bli kul och spännande! Men det är lite svårt att avgöra hur många veckor jag är inne i, eftersom min mens inte varit regelbunden..
    Så ul blir det riktigt spännande sen:D
  • thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-11 12:59:43 följande:
    Hehe, ja, går runt och ler hela tiden, riktigt skönt:D Imorgon bär det av till Mvc, ska bli kul och spännande! Men det är lite svårt att avgöra hur många veckor jag är inne i, eftersom min mens inte varit regelbunden.. Så ul blir det riktigt spännande sen:D
    ja men det känns alltid mer verkligt då man varit på mvc. då det är konstaterat av barnmorska och man får veta hur långt gången man är.  Ja förstår att du längtar till ultraljudet :D  då fattar man att det verkligen är ett liv i magen .
    ska du ta reda på kön när du gör ul?
  • Lunarlinken

Hejsan! Tänkte bara kika in här och säga hej. Jag heter Emelie och är 22 år, bor i Stockholm med min blivande man, dotter och bebis i magen:)

• sweetmc
    thomasmamma skrev 2010-02-11 13:04:24 följande:
    ja men det känns alltid mer verkligt då man varit på mvc. då det är konstaterat av barnmorska och man får veta hur långt gången man är.  Ja förstår att du längtar till ultraljudet :D  då fattar man att det verkligen är ett liv i magen .ska du ta reda på kön när du gör ul?
    Ja är ganska säker på att jag vill veta vad det är för kön, men man vet ju aldrig, man kan ju ändra sig:)
Svar på tråden Tråd för oss unga mammor och unga gravida!