Inlägg från: thomasmamma |Visa alla inlägg
  • thomasmamma

Tråd för oss unga mammor och unga gravida!

hej jag heter fanny. Jag är fyller 20 år i februari och har en son på 8 månader.
    har precis skaffat blogg också thomasmamma.blogg.se
    {#lang_emotions_tongue_out}

• thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-09 10:19:50 följande:
    Jag hoppar in om det är ok? Hej, är 21 och vågar inte riktigt hoppas, men tror jag fick ett plus på stickan imorse, det blir då första gången, så jag är lite smått nervös.. :)
    GRATTIS :D
  • thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-09 11:00:32 följande:
    Tack! :) Gör ett clear-blue test med stav istället för sticka på fredag med killen, så det är efter det som vi då fastställer en graviditet och vågar hoppas på "riktigt"
    Va roligt. :)  vill inte skrämma dig men fick ett jätte svagt streck på stickan förra veckan. trodde jag var gravid. tyvärr var det ett missfall.. :( var inget vi planerade att bli gravid men man blir ju ändå besviken.
    Hoppas det går bättre för dig. Förmodligen :)
  • thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-10 16:15:46 följande:
    Har gjort ett clear-blue test, det var ett starkt plus! Vad gör man nu?
    va roligt :) grattis :D
  • thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-11 12:59:43 följande:
    Hehe, ja, går runt och ler hela tiden, riktigt skönt:D Imorgon bär det av till Mvc, ska bli kul och spännande! Men det är lite svårt att avgöra hur många veckor jag är inne i, eftersom min mens inte varit regelbunden.. Så ul blir det riktigt spännande sen:D
    ja men det känns alltid mer verkligt då man varit på mvc. då det är konstaterat av barnmorska och man får veta hur långt gången man är.  Ja förstår att du längtar till ultraljudet :D  då fattar man att det verkligen är ett liv i magen .
    ska du ta reda på kön när du gör ul?
  • thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-11 22:27:16 följande:
    Ja är ganska säker på att jag vill veta vad det är för kön, men man vet ju aldrig, man kan ju ändra sig:)
    min kille ville jättegärna veta könet och jag var lite osäker i början men sen så tog vi reda på att det var en lite pojke och det är jag jätteglad för. känns som det blir lite mer personligt när vi kunde kalla lillen i magen vid namn redan då :)
  • thomasmamma
    sweetmc skrev 2010-02-12 10:23:18 följande:
    Hehe, ja det är väl lite så jag också tänker, och alla förberedelser är lättare om man vet vad det är för kön:) Hur många barn har du?
    Ja precis. Man vill ju inte bara köpa neutrala grejer. Jag tycker det är jättebra :) Jag har en son på 9 månader :) du då? är det ditt första barn eller har du redan barn?
Svar på tråden Tråd för oss unga mammor och unga gravida!