Bor du i Göteborgsområdet och funderar på att donera ditt barns navelsträngsblod ? Läs det här först!!!
Redan 11 september skrev sign Mollan så här: (inlägg 851 , www.familjeliv.se/Forum-2-13/m44999576-84.html )
”min jobbarkompis som ska ha tre veckor efter mig var på föräldrainfo på sös i förrgår. Jag bad henne fråga om senavnavling var standard hos dem. Hon fick till svar att de slutat med det för det visas sig ge negativa effekter?! Någon som vet vad de menar?Vi ska till bb stockholm om några veckor och vill då ha sen avnavling.
Födde på ds 06 och frågade om den men fick till svar att det var inget man utförde då det inte fanns några klara fördelar. ”
Hoppas fler kan hjälpa till att luska i hur det är med avnavlingen på sjukhusen i Stockholm och Skåne (och förstås även på andra orter) och hur informationen till blivande föräldrar går till. Och även hjälpa till att sprida den här informationen på olika sätt. Helst till media förstås, så att så många om möjligt nås och fler barn därmed slipper bli berövade sitt blod.