• Boel1

Autismtråd 9

En ny tråd igen! Välkomna alla som vill prata om eller har frågor och funderingar om autism!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:50
    Länk till en tråd med behandlingstips m.m
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:53
    Länken ovanför blev fel, försöker igen
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 09:15
    Nu provar jag igen! Observera att länkarna ovanför är fel! Ursäkta att det blev så mycket fel!
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48668891.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 21:32
    Länk till autismtråd 10:

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50563666.html

• Svar på tråden Autismtråd 9
  • Ejnie
    kaffemamma skrev 2010-02-03 11:28:48 följande:
    måste bara berätta: igår när jag kom hem så sa jag som vanligt Hej killen, hur mår du? Och jag är 95% säker på att jag fick ett "bra" till svar. Det har aldrig hänt förut! Små saker som gör en glad...
    Visst är det underbart!
    Sonen har börjat titta på mig när han äter och säja "GOTT!"
    och så måste jag hitta på något kvickt att skriva här också...
  • SaramedM
    kaffemamma skrev 2010-02-03 11:28:48 följande:
    måste bara berätta: igår när jag kom hem så sa jag som vanligt Hej killen, hur mår du? Och jag är 95% säker på att jag fick ett "bra" till svar. Det har aldrig hänt förut! Små saker som gör en glad...
    Härligt!
    Igår när jag frågade M hur det varit på dagis fick jag svaret: en perfekt dag!
  • Skumboll
    Ejnie skrev 2010-02-03 11:44:15 följande:
    Ja fast det måste ju varje människa begripa att det inte är ett alternativ, de måste ha en heltidsresurs till honom!
    Japp, men de har skyfflat över utbildningsansvaret på oss och sjukhuset. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    tillit71 skrev 2010-02-03 10:45:56 följande:
    Min ansökan var med på flera sidor och sen själva läkarintyget var det mindre skrivet men på det hade dom kopierat in text som jag själv hade med på själva ansökan.... Förresten du har inte lust att brevväxla via vanlig post? Skulle så gärna vilja ha fler att skriva till som har autistiska barn...
    Jag är rädd att när vi väl får ett läkarintyg slätar man över situationen lite och det är egentligen inte så farligt som vi upplever det. Dvs. att min ansökan och läkarintyget inte beskriver samma problem. 
    Ledsen, men jag känner varken att jag har tid eller ork för sådan kontakt. Tycker det är så bra med dethär forumet, ingen press och stress.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Vad underbart att få sådan respons från sina barn! Sånt värmer i hjärtat!

♥ Simon ♥
  • Nilsfar
    SaramedM skrev 2010-02-03 11:46:29 följande:
    Härligt!Igår när jag frågade M hur det varit på dagis fick jag svaret: en perfekt dag!
    Härligt !!!
  • Skumboll

Haleluja, tror någon (psykolog och kurator) har legat på läkaren för idag damp det ner ett läkarintyg. Inte så utförligt kanske men bättre än inget. 

♥ Simon ♥
  • Ejnie
    SaramedM skrev 2010-02-03 11:46:29 följande:
    Härligt!Igår när jag frågade M hur det varit på dagis fick jag svaret: en perfekt dag!
    Underbart!
    och så måste jag hitta på något kvickt att skriva här också...
Svar på tråden Autismtråd 9