• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

anirac1 skrev 2009-12-22 20:56:30 följande:
    Ville bara uppdatera Er lite har ju BF om 2 dagar MEN inget har hänt än... Å i morgon är det dax för spec MVC agn min igångsättning den 27 =D Lycka till alla som kämpar.
    Snart får du träffa din lilla, lycka till. Ha en riktigt God Jul däremellan.

Kram

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-23 13:47:52 följande:
    Hej allihop! villsågärna38: Oj, förstår dilemmat.. Jag skulle nog ändå välja att vara mottagarpar 2 i vecka 6. Mest för att jag tror på att ta dom chanser som kommer, för man vet aldrig när det kommer en igen. Som du skriver själv, ni kanske inte får ägg som mott.par 2 & er donator kanske inte blir godkänd. Er donator kanske inte får några bra ägg heller. Det är många frågetecken. Förstår som skrivet att det är ett svårt val, men jag skulle köra i vecka 6. Lycka Till med beslutet! Kram Amelie- Härligt att det gick bra på UL! Det är underbart med bilderna! Vi ska scanna in deom så snart vi har tid över, bra om man vill behålla dom. Anirac- Lycka till med förlossningen! Spännande I morgon åker vi till min Mamma & hennes man i Sollentuna. Min storebror kommer oxå. Ska bli underbart att fira jul med Adam Har längtat så. Jag önskar er alla en riktigt God Jul, alla Mammor & blivande Mammor. Ni som fortfarande kämpar: det är så värt det i slutänden. Tack för att ni finns allihop! Massa Julkramar- Emmy
    Ha en riktigt God Jul. Det är så härligt att ha de små liven här nu och att man får mysa med de på Jul, ha det riktigt gott.

Kramar

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2009-12-23 15:21:41 följande:
    Tack för rådet vännen! Så skönt att ha er att rådgöra med här i tråden. Vi ska sova på saken, det mognar nog fram ett beslut på ett par dagar tror jag. Kramar och god jul!
    God Jul och Gott Nytt År{#lang_emotions_tomte}
  • Bette
    anirac1 skrev 2009-12-23 20:19:35 följande:
    Var ju i dag hos spec MVC. Å det gick väl sisådär.... Lämnade urinprov som visade +1 i äggvita sen kollades blodtrycket. Å det var VÄLDIGT högt 170/100. Så det blev till å lämna blod oxså sen fick jag vänta å vänta å vänta på prov svar. Å dom bekräfta de jag fasade för. Havandeskapsförgiftning. Så dom ville lägga in mej direkt å sätta igång mej. MEN jag böna å bad att få åka hem å hämta alla grejer som egentligen skulle vara med. Då sa läkaren att OK ring förlossningen i morgon den 24 på Fm. Men jag ringde nu ikväll OCH kl 11 blir jag igångsatt direkt. SÅ de positiva är att sonen kommer i morgon HELT säkert. Så när ALLA ni sitter å myser till Kalle Anka med nära å kära så krystar jag ;)
    Trist med havandeskapsförgiftning, men roligt att du får träffa din lilla snart, du får uppdatera här sedan.

God Jul

Kramar

Bette
  • Bette

Hej på er,

Vi har precis kommit hem från juldagsfirande hos mina föräldrar och det var helt underbart, igår var vi hos min bror och det var också supertrevligt. Christian har varit så otroligt snäll hela tiden, jag har ammat två gånger per kväll ungefär, alltså under tiden vi varit på middagen. Dessemellan har han vilat i sin babysitter eller suttit i våra knän, han är så otroligt söt. Jag har fått höra att han är lik min farfar när han var liten, snacka om att epigenitiken säkert slagit in. Christian har också fått mycket presenter, det är så otroligt mysigt att fira Jul med liten parvel.

Ha det supermysigt allihop

Kramar

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-12-27 10:24:18 följande:
    Ankie: Ja visst växer de fort. Vi kör storlek 50-56-62. Tycker inte att storlekarna stämmer så bra alltid. Måste bara tipsa er om att köpa en babysitter från Babyland, namnet på den börjar på K, kostar 595:-. (Finns i svart, blå, röd) Alltså inte en babybjörn. Den är så himla bra. Man kan fälla den så att det blir som en säng och det är bra så länge de är små eftersom man ska undvika att de sitter upp då. Bärhandtag på sidorna så att man lätt kan bära med sig henne då vi byter rum. Den har varit guldvärd. Är mycket mer gedigen än en vanlig babysitter som har sladdrigt tyg. Nu är det promenad dax, hoppas att plogbilen varit framme men det tvivlar jag på. Kram på er
    En sådan har vi, den köpte vi av grannen, sonen ligger ofta i den i vardagsrummet, det är superbra tycker vi. Dock måste vi tvätta huvudstödet då och då, han kräks ganska ofta, han är så glupsk så att han äter tills han är övermätt och sedan kommer det upp lite.

Hoppas att allt går bra med Olivia. Med Christian går det bättre och bättre, han sover numera i vagnen inne hos oss på nätterna, superbra att rulla över trösklar osv, det blir lagom guppigt för de. Inget annat har hittils fungerat, jag menar man testar ju allt för att de ska få sova. Så inatt har han sovit i tretimmars intervaller, det är hur skönt som helst.

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-12-27 19:26:56 följande:
    Bette: Bra jobbat med att få sova i tre timmar när han är så liten. O ville ha mat ofta i början, så då blev det 2 timmars pass. Nu blir det mellan 3 -4 1/2 h mellan nattmatningarna. Oftast sover hon i vår säng till mitt stora förtret. Jag vill sova själv men hon gillar inte att sova i sin säng, trots att vi pallat upp med grejer runt henne. Så hon sover oftast i min armhåla. kan inte påstå att jag sover så bra då. Vaknar ofta med ryggvärk för att jag ligger så still. Men det är bättre än att inte få sova alls Vi har ett fårskinn i vår babysitter och ullen är hård på vissa ställen pga kräks Tur att man kan tvätta skinnet villsågärna: Hoppas ni kommer på hur ni ska göra
    Hur gammal är Olivia nu? Christian blir fyra veckor på tisdag. Nu skall jag ta och gå ut med hunden och sedan blir det till att ta det lite lugnt och så ska jag mata Christian och sedan lägga honom i vagnen för natten.

Kramar

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2009-12-27 22:49:29 följande:
    Hello girls! Nu har vi bestämt oss!! Kör på i vecka 6, vi kan bara inte säga nej till en sådan chans även om oddsen kanske inte är så bra. Håll tummarna för oss nu!!!! Kram
    Tänker på er och hoppas att det blir ägg till er.

Kram

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-28 17:51:39 följande:
    Grattis till beslutet Vad skönt det måste kännas att ni bestämt er! Håller tummarna så hårt att knogarna vitnar!! Här hemma är det renoverings-rörigt. Maken lägger golv i Adams rum. Först var jag & A på lååång promenad så han skulle få sova när Pappa sågar & har sig (ont i låren efter att ha pulsat i blötsnö i 2 h). När vi kom hem fick jag sätta på A hörlurar stup i kvarten när det skulle sågas. A blev sur & jag höll på att bli galen.. Så, i morgon åker vi & gömmer oss hemma hos min Mamma i Sollentuna, tråkigt då både Mamma & hennes man jobbar. Men, vad gör man inte. Det blir jag, Adam & katten som kommer undra vad vi gör där. Hoppas ni mår bra allihop! Kram
    Vad blir det för golv i Adams rum? Sågar din make för hand eller med motor? Skönt att ni kan åka iväg och vara hemma hos din mamma och hennes man.

Bette
  • Bette

Vad säger ni andra om att ses och ta en ÄD fika, vore trevligt att träffa andra som gjort den här behandlingen, prata lite och umgås tycker jag.

Kramar

Bette

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6