Emmylou skrev 2010-01-13 17:11:59 följande:
Hej allihop! Ja, det här med sömn & bebisar kan man prata hur mycket som helst om. Adam har ju börjat vända sig till mage på nätterna i spjälsängen. Jag har sovit jättedåligt pga det. Vet ju som skrivet att risken för PSD är jätteliten vid 6 månaders ålder (det är ju liten risk annars också). Men, min hjärna kan ändå inte koppla av. Andningslarmet som jag beställt har kommit, hoppas så att maken hinner hämta det efter jobbet i dag. Jag är nog den enda människan i världen som köper andn.larm när barnet är 6 mån... I väntan på larmet har gjort A:a säng trängre genom att lägga filt under hans lakan, i sidorna- så att han inte kan vända sig. Han är inte alls nöjd över det. Annars funkar det jättebra att söva honom i vagn om dagarna. Använder inte bärselen ofta alls nu. Anirac- skönt att sonen växer & mår bra! Tråkigt med knorr mellan dig & maken, men med en liten bebis är det lätt hänt. Försök prata med varandra, låter självklart men det glöms lätt bort att vårda den egna relationen med pyttebebis. Bette- Oj, vad länge C är vaken på kvällen! A tar en tupplur vid 17-tiden, ca 30-45 minuter. Sen orkar han hålla sig vaken till 21-22 nånstans. Pricken- Hoppas allt är bra med dig & Olivia! Min kära make behöver inte sova i gästrummet, han vaknar aldrig
iaf. Jag undrar ibland hur det skulle gå om jag inte var här- A skulle skrika ett tag på natten innan han blev hörd gissar jag.. Men, det känns ju skönt att han inte blir störd också förstås. Han har fortfarande en mat- & sov-klocka a´Skalman. Han har en Mamma som gillar rutiner också. Har en kompis m dotter som är ca 6 v yngre än A, dom kan gå upp vid 12 på dagen ibland & skrota i pyjamas hela dagen. I går när de var här hade dottern fortfarande pyjamas på sig när de kom hit (vi träffades 13.30). Ibland kommer de inte ens utanför hemmet på 1 vecka. Jag bara måste duscha & komma ut varje dag för att känna mig som jag. Hoppas ni mår bra allihop! Kram Kram
Hej,
Jag håller helt och hållet med dig, jag måste också duscha varje dag och komma ut och gå annars känner jag mig inte som jag heller. Vi har ju hund så det blir ju naturligt att han följer med på en eftermiddagspromenad och sedan fortsätter C att sova i vagnen och jag kan softa lite framför tv:n, det är så det brukar bli och så hinner man vara inne här litegrann också och skriva.
Jag hör C jättebra när jag sover i mitt och min makes sovrum. Sover jag inne hos C så har jag öronproppar, jag hör ju honom jätteväl i allafall så att säga.
Bette