• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Glömde skriva att vår lilla kille har ökat på bra i vikt han väger nu 4340 gram och är 56,5 cm lång, det är superbra det. Nu blir det inte BVC förens den 18 januari.

Bette

• Bette
    villsågärna38 skrev 2009-12-28 21:45:16 följande:
    Hej tjejer och tack för alla kramar och tummar!!! Nu har jag tagit Procrensprutan!! Fick mens igår så det var inget att vänta på tyvärr, brukar må urkass vid nedreglering men det är ju bara att bita ihop. Blandade och gav själv här hemma och det gick som smort. Provtagning i mitten på januari och sen östrogentabletter v.4. Jättekul att vara igång!!! Hur har ni mått av nedregleringssprutan? Har bara använt spray tidigare. Kram
    Vad härligt att du är igång med behandlingen, det låter superbra det.

Kramar

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2009-12-29 11:39:03 följande:
    Måste bara berätta att jag har världens underbaraste man. Han jobbar idag och innan han åkte till jobbet skrapade han hela min bil som var full med tjock is. Tog säkert en kvart i kylan. Han tyckte inte att jag skulle behöva göra sånt nu när jag tagit sprutan. Så skönt att ha det stödet då man vet att det kommer att kunna bli jobbigt med hormonerna. Kram
    Vilken gullig man du har. Hoppas innerligt att ni plussar under 2010.

Kramar

Bette
  • Bette
    AnkieG skrev 2009-12-29 14:27:45 följande:
    Bette: Skulle vara jättetrevligt med en fika. Freja ligger nu och sover i sin säng, sedan 4 nätter sover hon där hela nätterna och jag ammar henne någon gång mellan 2-4 timmar, fungerar verkligen över förväntan med tanke på att hon är tre och en halv vecka drygt. Hur gör ni nu när det är kallt, tar Ni promenader iaf? Tänker lite på hennes lungor.
    Jo jag tar promenader men Christian är påpälsad ordentligt. Han har fleeceoverall och mössa och så ligger han i en fleeceåkpåse och under den har jag ett lammskinn och över åkpåsen har jag en lammullsfilt och sedan så brukar vi gå ut, det har gått bra hittils, men jag går nog inte ut om det blir så där sjutton minus det tror jag inte.

Hur har du gjort i sängen, har du bäddat på något speciellt sätt?

Det vore trevligt och ta fikan nu efter Nyår tycker jag. Vore trevligt om fler hängde på tycker jag.

Bette
  • Bette
    plupp06 skrev 2009-12-29 22:30:02 följande:
    Jag har varken tagit någon spruta eller spray utan påbörjade direkt med östrogentabletterna. Amelie: Växer magen? Jag vill att min mage ska börja komma fram nu, är nu i vecka 15+1 och man kan inte ens ana att jag skulle vara gravid. Ska börja på vattengympa för gravida i januari och det kommer ju bli pinsamt då alla andra med sina magar kommer undra vad jag gör där....men vad jag läst så är det vanligt att det bara säger pang och magen börjar växa.
    Hej,

Jag lovar magen kommer lavinartat du behöver inte vara orolig. I vecka 20+ kom min mage, i vecka 26 hade jag ordentlig mage. Så magen kommer jag lovar. Njut av att du är gravid och inte har så mycket mage för den kommer och du kommer vara höggravid också, då kunde inte jag knyta skorna etc.

Vi får komma överens om något datum typ nästa vecka om det är någon mer som kan då för fika.

Bette
  • Bette

Vi kan ta det vilken vecka som helst för mig, jag är ju hemma och är mammaledig.

Bette

• Bette
    Emmylou skrev 2009-12-30 14:41:07 följande:
    Hej på er! Adams rum blir så fint! Golvet blev klart i går & nästan alla socklar. Ska bli supermysigt att ordna till! Bette- maken har elsåg, det är han glad för.. Det blev ekgolv, nu har vi det överallt- fint i vårt enplanshus. Jag skulle gärna träffas & fika, men har ingen bil & vill inte åka kommunalt. Jag bor ju i Åkersberga, en bit ut.. Var bor du Bette, har för mig att det är i norrort men inte här i krokarna. AnkieG- Vi promenerar i ur & skur. Som kallast var det -17. Men, Adam är ju nästan ½ år, inte som din lillparvel. Oftast klär man på barnen för varmt, bra att känna efter i nacken. Villsågärna: sprutstart Hurra, nu ska det bli barn! Hoppas Hoppas Hoppas!!!!! Estra- jag hade inte heller nån mage förrän en bit in på halva graviditeten. Fick höra jämt att jag inte hade nån mage. Men, till slut pangade det till. Kunde knappt knyta skor på slutet, men jag kunde knappt ha några skor då jag var så svullen om fötterna så det gjorde inte så mycket.. Kram!
    Hej Emmy, jag bor i Järfälla så det är en bit från stan också. Vi kanske kan ses i norrort och fika/promenera.

Härligt att golvet blev klart. Vi har också ekgolv i hela huset förutom i köket som det är klinkers, det är bra när man har hund och barn, det är lätt att göra rent i köket. Vi har inte inrett Christians rum än, det får bli när han blir lite större, när han är runt ett år. På fredag skall jag ställa mig i dagiskö. Står ni redan i dagiskö? Är det lätt för er att få dagisplats?

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-30 14:41:07 följande:
    Hej på er! Adams rum blir så fint! Golvet blev klart i går & nästan alla socklar. Ska bli supermysigt att ordna till! Bette- maken har elsåg, det är han glad för.. Det blev ekgolv, nu har vi det överallt- fint i vårt enplanshus. Jag skulle gärna träffas & fika, men har ingen bil & vill inte åka kommunalt. Jag bor ju i Åkersberga, en bit ut.. Var bor du Bette, har för mig att det är i norrort men inte här i krokarna. AnkieG- Vi promenerar i ur & skur. Som kallast var det -17. Men, Adam är ju nästan ½ år, inte som din lillparvel. Oftast klär man på barnen för varmt, bra att känna efter i nacken. Villsågärna: sprutstart Hurra, nu ska det bli barn! Hoppas Hoppas Hoppas!!!!! Estra- jag hade inte heller nån mage förrän en bit in på halva graviditeten. Fick höra jämt att jag inte hade nån mage. Men, till slut pangade det till. Kunde knappt knyta skor på slutet, men jag kunde knappt ha några skor då jag var så svullen om fötterna så det gjorde inte så mycket.. Kram!
    Glömde skriva att vi också har enplanshus, det är supermysigt. Det är så bra att slippa trappor när de små väl kan krypa osv.

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-30 23:03:51 följande:
    Hej! Jag tar gärna emot er/ dig här hemma hos mig, den som har bil eller orkar ta sig kommunalt förstås. I så fall om ett par veckor eller så. Vi står i dagiskön sedan A var 6 veckor, det är då man får ställa sig i kön här. Vet faktiskt inte hur lätt det är att få plats, men har inga vänner som inte fått plats till barnen. Kruxet är att han ska börja i januari & då är det ju svårare att få plats än i augusti då flera slutar som börjar skolan. Nu ska jag gå & lägga mig bredvid A. Sov gott allihop!
    Hej,

Jag tänkte att Christian skall börja på dagis när han är drygt ett år, jag ska plugga då till dsk tänkte jag, så det blir väl kanske inte heltid som han går. Det vore trevligt att titta förbi er om några veckor. Inatt har det varit kaos från klockan 02:30 till klockan 06:00, sedan så sov han som en stock till klockan 10:00. Vi har beställt ett babynest av en kvinna som lagt ut på blocket så det får vi på måndag, hoppas att han gillar den bättre än vagnen och kan komma till ro lättare efter nattamning. Hur var det för er efter nattamning, var det lätt för A att somna om?

Gott Nytt År! {#lang_emotions_cheers}

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-31 12:28:26 följande:
    Hej alla! Bette- Tuff natt ni haft. Hoppas du har lite energi över till nyårsaftons-kväll. A har vaknat tätt i natt & ätit. Maken gick upp med honom i morse så jag fick sovmorgon. Lovely! Adam somnar om under tiden han ammar på natten, har alltid gjort det. Det svåra har varit att få honom att somna på kvällen, men sedan jag ligger i sängen & ammar får han somna ordentligt & sen bär jag över honom i hans säng. Tidigare satt jag i soffan & ammade sista gången på kvällen & när jag skulle lägga ner honom då vaknade han ofta. Kanske blir svårt att vänja av honom med att somna om till amning sen när han ska sluta amma, men det får ju man ta då. Du är välkommen om några veckor Bette! Ni andra är självklart också välkomna hit, vi bestämmer tid senare. Bor som skrivet i Åkersberga, norr om Sthlm. Vi ska hem till vänner i kväll som bor på gångavstånd, de har en bebis som är 2 månader äldre än Adam- så det blir lugnt. Skönt att inte resten av sällskapet slår klackarna i taket & spelar "Happy new year" på högsta volym & rewiend Vad ska ni andra hitta på sista kvällen 2009? Gott Slut & Gott Nytt År önskar jag er alla Mammor & Mammor to be! Kram
    Jo lite energi har jag över för ikväll. Vi får gäster, ett par som kommer över och äter middag och så där, det blir mycket lugnt.

Jag vet inte hur man skall få honom att somna om på natten när han ammat? Någon som har något bra tips ni kan komma med så är jag oerhört tacksam.

Bette
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6