• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Emmylou skrev 2010-01-19 14:54:25 följande:
    Hej på er! Jag hade Trombyl, men det var för att jag har haft en blodpropp tidigare. Vet att det används rutinmässigt på vissa kliniker, men har ingen koll på forskningen. Hoppas det ordnar sig med recept ändå! I dag har Adam börjat äta lunch Det gick jättebra. Pratade med Kristina på KS i dag ang vårt frysta lilla embryo. Mensen ska ha kommit tillbaka, ingen kötid iaf- det är ju skönt. Kostar 8500. Vi gör FET så snart vi kan, kanske til sommaren. Beror ju helt på hur snabbt det går för A att sluta amma & mensen att komma tillbaka. Tänker inte på något sätt forsera det hela, får ta den tid det tar (inom vissa ramar förstås- har sett en 4-åring leka i ett väntrum & dragit upp mammans tröja för att ta sig en slurk, så långt är inte jag beredd att gå....). När det tagit 7 år för att få det första barnet vill man ha en plan framåt. Om det inte funkar med FET funderar vi på AVA i Åbo. Bette- hur ordnade det sig för dig med UL & svenska recept när du gjorde beh i Riga? Hade du en gyn här hemma som ställde upp? Kram allihop, hoppas ni mår bra!
    Vad härligt Emmy att ni funderar på syskonförsök. Bra att det inte är någon kö för att göra FET, kommer du nedreglera dig då eller göra i egen cykel? Jag hade en gyn här i Sverige som hjälpte till med recept och VUL.

Jag såg att du skrev att du har en kompis som jobbar på hud? Jobbar hon på KS i Solna på avdelning eller på mottagning?

Bette
  • Bette

Det låter ju helt sjukt med en 4-åring som ammar, så långt skall man verkligen inte gå. Jag tänker försöka sluta i princip helt när han är 6 månader så det blir att börja med smakportioner och så där när han är 4 månader och framåt. Min syster slutade amma alla sina barn vid 6 månader, det tycker jag verkar bra, ha kvar något morgonmål och kanske kvällsmål eller så.

Bette

• Bette
    Emmylou skrev 2010-01-20 17:38:55 följande:
    Halloj allihop! Miranda01- välkommen & Lycka till! Hoppas det går snabbt att få en donator. Pricken- Försöker minnas vad de kollade på 2 mån-besöket.. Att pungkulorna är nere i pungen, men det är ju inte aktuellt för Olivia Dr kollade ryggraden minns jag också. Det var en kollega till mig från husläkarmott. där jag jobbar så vi snicksnackade mest.. Ja, det känns superlyxigt att vi har ett embryo i frysen! Jag började planera syskon i huvudet nästan med en gång efter att A föddes.. Knas, men jag vill så gärna att han ska få ett syskon & när vi fick planera A i 7 år så vill jag inte låta tiden gå. Ingen stress än, skulle inte vilja ha 1 till nu direkt.. Bette- min kompis jobbar på avd. på KS Solna. Vid frys nedregleras man, precis samma beh som vid färskförsök. Kostar 8500 & så får man hoppas att embryot klarar upptiningen... Var utanför BVC i dag, de har inte gjort något åt dörren/ dörröppnare..  Pratade med chefs-ssk mån förra veckan, det var mkt oj & så hemskt & det här är prio 1 på vårt arbetsplatsmöte i morgon. Jag mailade henne i dag. Jag förstår att det inte kommer en dörröppnare så snabbt, men en lapp där det står att de som vill ha hjälp kan ringa på dörrklockan tex... Kontaktat patientnämnden, om jag inte hört något från chefs-ssk denna vecka ska jag skicka ett brev till pat.nämnden. Nu vaknar A. Kram Kram!
    Jobbar din kompis på hud/infektionsavd på KS Solna.

Bette
  • Bette

Hej,

Idag har vi varit ute hos en kompis och promenerat fikat/ätit lunch, det var mycket trevligt och sonen var mycket snäll hela tiden, han fick lite mat när vi var där och så bytte jag blöja hemma hos min kompis. De var så söta barnen när de låg bredvid varandra i hennes soffa.

Hoppas att alla har det superbra. I måndags vägde vi och mätte killen och han vägde 5 kilo då och 59 cm och huvudomfång 38,5 så han blir lång och ståtlig.

Ha en superbra kväll

Bette

• Bette

Inatt sov lillkillen bra också, han sov från kl 22:00-04:30 och sedan somnade han om efter matning och så sov vi till kl 08:20 så det är toppen. Nu skall jag snart väcka honom och ge lite middag tänkte jag och så är han vaken tills han går och lägger sig för kvällen.

Bette

• Bette

Hej alla,

Idag har vi varit ute och promenerat jag, bebben och vovven i snömodden, det är rena rama träningspasset när man går på promenad. Idag har jag och maken bröllopsdag så han skulle handla något smarrigt på vägen hem sedan blir det nog lite skumpa som vi har i kylen, maken skall ta lilla bebben inatt, tar hand om honom en natt i veckan ca så jag får bli lite avlöst. Men som sagt de senaste nätterna har gått mycket bra, C vaknar en gång under natten och vill ha mat och sedan somnar han om så det är helt överkomligt faktiskt. Han är dock lite gnällig på förmiddagarna och lite på kvällarna när han är trött också.

Ha en superhelg allihop

Bette

• Bette

Hej på er,

Hoppas ni alla får en underbar helg. Inatt skulle maken ta hand om lillkillen, det gick superbra att mata etc men sedan när han skulle somna om var det inte som det brukar vara, det brukar vara jag och mamma tycker C så han ville amma lite också och sedan somnade han om. Så först sov han till 03:15 och från kl 04:30-09:00 ca.

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-24 17:48:29 följande:
    Bette: När din man flaskmatar C och du sover en hel natt, håller inte dina bröst på att sprängas då? Efter 5 timmar så känner jag av min bröst och då vill jag gärna att hon vaknar och käkar lite. Emmy: Ja du, man undrar när man kommer sova 8 timmar i sträck. Bara för att man slutar amma försvinner inte alla andra nattliga störningar. Napp hit och napp dit, blöja som ska bytas eller kiss i sängen, mardrömmar osv you name it.... Men visst är det väl härligt ändå. Ett leende eller den underbara doften i nacken. Det är värt allt slit till sist I dag har jag fått massage, jösses vad jag är stel. Amning och bebisbärandet sliter. Känns underbart i kroppen nu. Hoppas ni haft en bra helg. Nu är det dags att börja med middag.
    Jag matar honom vid kl 22:00 ca och sedan de två nätterna min man tagit hand om honom så har han ändå ammat vid kl 05:00 ca i alla fall, det har läckt lite ibland.

Bette
  • Bette

Skall ta och titta på programmet nu tänkte jag och käka frukost.

Vi hörs, alla får ha en trevlig dag.

Kram Bette

• Bette

Hej,

Igår höll C låda hela dagen fram tills dess att vi skulle åka iväg och käka middag, jag trodde jag skulle bli galen, höra skrik så många timmar är inte kul. Men sedan var han så söt och gullig så det där med det där skriket det struntar man i, det är bara jobbigt för stunden. I fredags prövade vi babybjörn för första gången, och det var helt ok tycker han, bara lite nära maten kanske{#lang_emotions_wink}.

Ha en supermysig dag, nu blir det duschen innan C vaknar igen.

Bette

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6