• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Emmylou skrev 2010-01-04 18:19:34 följande:
    Hej på er! Ni pratar sömn här ser jag. Alltid högaktuellt Adam har sovit i sin egen säng sedan han var sisådär 6 veckor gammal. Den står dikt an mot min sida av sängen. Jag sover inte alls bra med honom bredvid mig i sängen. Vi får se när vi flyttar över honom/sängen i hans rum. Har sövt honom i bärsele på dagarna (när vi inte varit på promenad & han somnat i vagn), men tröttnat på det. Han blir ju tyngre & det sliter på knän att stå & gunga. I dag har jag 2 gånger sövt honom i vagn inne, körde den över liten mattkant. Han somnade snabbt båda gångerna & sov gott när jag slutade köra vagnen direkt efter att han somnat. Det är inte jobbigt att rulla vagn i 5 minuter jämfört med att stå & gunga med bärsele. Han vaknar inte heller när jag lägger ner honom, ligger ju redan där. Har funkat superbra i dag! Tänker oxå att steget är kortare från att köras i vagn över matta till att somna liggandes själv utan vår inblandning, än att bäras & vara så nära man bara kan till att somna liggandes själv. På natten somnar han om själv i sin säng efter amning, det är bara dagarna jag använt sele. Villsågärna: snart vecka 6. Hoppas så för er skull! Hoppas ni mår bra allihop! Kram
    Emmy: Jag måste bara säga tack för tipset om att amma sista vändan i sängen, det har jag gjort ikväll. Jag har ammat lilla skrutten i hans rum där vi har en extrasäng plus hans spjälis.

God natt

Bette
  • Bette
    anirac1 skrev 2010-01-06 00:22:59 följande:
    Hej Tack så mkt. Ja det går sisådär med amningen men han sover bra å äter ersättning bra.... Å jaaa det känns verkligen helt overkligt efter 10 år som jag har kämpat att nå hit ;) MEN jag är så stolt över mitt mirakel här hemma.
    Hej Anirac,

Du snittades väl eller hur var det, jag är också snittad och för mig tog det åtminstone två-tre veckor innan jag helammade så det är bara att kämpa på.

Min mjölk rann till efter fem dagar ca, men det var ej så pass mycket att han blev mätt så jag ammade och gav ersättning och sedan så trappade jag ut ersättningen, fick hjälp av BVC med det.

Hoppas att det går superbra för er där hemma med skrutten.

Kram

Bette
  • Bette

Hej på er,

Inatt har lillkillen sovit från kl 21:15-02:00 och sedan från ca 03:10-08:00 någon gång och sedan lade jag honom i babynest igen kl 09:00 och så sover han fortfarande.

Babynest köp det ni som inte har det, det är superbra. Det är en kvinna som säljer via blocket, hon syr de själv.

Bette

• Bette

Hej på er,

Hoppas att alla har det bra med era knyten. Vi har varit iväg idag och fixat lite grejer och så har jag och maken fikat och självklart var C med i vagnen. Jag har rejäl fleeceoverall på honom samt ordentlig mössa och då fryser han inte, sedan ligger han i en fleeceåkpåse samt att jag brukar ha en lammullsfilt också om jag är ute och promenerar.

Jag vet inte hur mycket C väger nu, skall inte till BVC förens den 18 januari och då är det mätning och vägning igen, men han växer säkert så det knakar. Äter gör han tills han kräks. Nu ligger han i sitt babygym och pratar.

Bette

• Bette

Hej,

Babynest är en rund grej med sängbotten och rund mjuk kant runt och så kan man dra åt runt omkring så det blir trångt för bebisen, de sover mycket bättre då.

Har du kollat på babyland eller babyproffsen de har madrasser med de smalare måtten så du slipper köpa ny spjälsäng.

Ha en bra kväll

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-06 21:48:59 följande:
    Ska kolla madrasser på de andra ställena först. Känns så himla sjukt att köpa helt nytt. Annars kanske jag måttbeställer madrass från nått ställe och syr ett eget överdrag. Det dumma med vår lånade säng är att man inte kan ta bort ena kanten och det kanske kan vara en bra grej. Hoppas ni får en bra natt, jag hoppas verkligen på att få sova i natt. Svärmor var här idag så jag fick i varje fall sova mellan kl 16-18. Så då kanske man pallar en tuff natt lite bättre om det blir så.
    Pricken: Jag hoppas innerligt att du fick sova något inatt. Själv så har jag sovit mellan 23:00 och 02:00 och sedan från ca 03:10 till kl 07:00. Inatt skall jag inte sova i samma rum som lilla skrutten, han sover bättre om han sover ensam i rummet, men däremot så ammar jag honom i hans rum.

Bette
  • Bette

Idag skall vi iväg och träffa en kompis och hennes lilla tjej i Kista det ska bli trevligt, nu skall jag duscha och göra mig iordning.

Kram

Bette

• Bette

Hej på er,

Här har vi infört nattrutiner, jag nattammar honom i gästsängen i hans sovrum och sedan så myser vi ett tag och efter det lyfter jag över honom i spjälsängen och lägger honom i nestet och så får han nappen och så lägger jag en mysfilt ovanpå och så drar jag igång hans mobil ovanför honom och så spelar den musik för honom, efter det går jag ut från rummet och så får han sova ifred.

Ha en superkväll/natt

Bette

• Bette

Hej på er,

Hoppas att allt är bra med er. Idag skall vi iväg till mina föräldrar och äta lunch och gå på promenad jag, C och vovven. Hoppas ni får en underbar dag.

Inatt har C sovit från kl 22:15-03:45 och sedan från 04:25-08:30 så det har varit en supernatt. C brukar vara gnällig mellan kl 21-22 och då vill han gå och lägga sig. Nu skall jag fortsätta morgonamma.

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-08 10:06:15 följande:
    Bette: Herregud vilket mönsterbarn du fått. Vad han sover bra, skönt. I natt blev det att hon låg hos mig igen. Testade sängen länge och väl men icke sa nicke. Just nu känns det som att hon kommer sova hos mig för all tid och evighet, men det borde nog ljusna någon dag. Emmy: Ja, det är inte helt gratis med kamin. Vi ska även täta skorstenen så det kostar en del det med. Men en liten kamin i sig är inte så himla dyrt. Tror att vårt kommer landa på 26000:-, så det är helt ok tycker vi. Dels få värme men också för mysfaktorn. Idag vid 11 kommer min mamma hit. Då ska vi åka och handla och sedan kommer resten av familjen på middag här. (Syskon och pappa) Ska bli trevligt. Skönt med avlastning. Att man kan njuta så av en dusch i lugn och ro. Livet förändras verkligen.
    Ett tips är att skapa nattningsrutiner. Jag släcker ned i hela huset och dämpar ljud osv sedan går jag och C in i hans rum och myser, ammar sista vändan innan natten och bara gosar och sedan lägger jag honom i hans spjälis och sätter igång musikmobilen.

Det har fungerat hittils peppar peppar

Bette
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6