ÄD på KS/Huddinge tråd 6
God natt
Bette
Hej på er,
Inatt har lillkillen sovit från kl 21:15-02:00 och sedan från ca 03:10-08:00 någon gång och sedan lade jag honom i babynest igen kl 09:00 och så sover han fortfarande.
Babynest köp det ni som inte har det, det är superbra. Det är en kvinna som säljer via blocket, hon syr de själv.
Bette
Hej på er,
Hoppas att alla har det bra med era knyten. Vi har varit iväg idag och fixat lite grejer och så har jag och maken fikat och självklart var C med i vagnen. Jag har rejäl fleeceoverall på honom samt ordentlig mössa och då fryser han inte, sedan ligger han i en fleeceåkpåse samt att jag brukar ha en lammullsfilt också om jag är ute och promenerar.
Jag vet inte hur mycket C väger nu, skall inte till BVC förens den 18 januari och då är det mätning och vägning igen, men han växer säkert så det knakar. Äter gör han tills han kräks. Nu ligger han i sitt babygym och pratar.
Bette
Hej,
Babynest är en rund grej med sängbotten och rund mjuk kant runt och så kan man dra åt runt omkring så det blir trångt för bebisen, de sover mycket bättre då.
Har du kollat på babyland eller babyproffsen de har madrasser med de smalare måtten så du slipper köpa ny spjälsäng.
Ha en bra kväll
Bette
Idag skall vi iväg och träffa en kompis och hennes lilla tjej i Kista det ska bli trevligt, nu skall jag duscha och göra mig iordning.
Kram
Bette
Hej på er,
Här har vi infört nattrutiner, jag nattammar honom i gästsängen i hans sovrum och sedan så myser vi ett tag och efter det lyfter jag över honom i spjälsängen och lägger honom i nestet och så får han nappen och så lägger jag en mysfilt ovanpå och så drar jag igång hans mobil ovanför honom och så spelar den musik för honom, efter det går jag ut från rummet och så får han sova ifred.
Ha en superkväll/natt
Bette
Hej på er,
Hoppas att allt är bra med er. Idag skall vi iväg till mina föräldrar och äta lunch och gå på promenad jag, C och vovven. Hoppas ni får en underbar dag.
Inatt har C sovit från kl 22:15-03:45 och sedan från 04:25-08:30 så det har varit en supernatt. C brukar vara gnällig mellan kl 21-22 och då vill han gå och lägga sig. Nu skall jag fortsätta morgonamma.
Bette