• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Hej på er alla,

Här äts det mycket och sover mycket förutom på nätterna då man gärna är vaken. Han äter tills han kräks, gör era bebbar det också? Annars är allt superbra med oss förutom att man är rätt så trött förstås. På torsdag kommer mamma förbi och hjälper mig lite det blir skönt, maken börjar jobba på torsdag. Imorgon skall vi till bvc för inskrivning, vi skall gå i Kista på Mamma Mia, verkar superbra där. När man sedan åker dit kan man passa på att gå lite i centrum. Imorgon skall vi även till Ikea och kolla lite på extrasäng eller fåtölj som jag kan ha i arbetsrummet och sitta och amma där, jag somnar lätt ifrån om jag ammar i sängen och det gör Christian också. Han har under nätterna fått lite extra ersättning också.

Ha en underbar dag/kväll

Från en trött Bette

• Bette

Hej på er,

Hoppas att allt är bra med er allihop. Jag skall snart iväg med parveln på hörseltest på Danderyds sjukhus.

Ha en supertrevlig helg allihop

Bette

• Bette
    AmelieS skrev 2009-12-18 18:15:59 följande:
    Hej Estra och alla, Jo, det är bara bra med mig, tack. Jag har gått in i v 18 nu och har en liten liten mage. På tisdag den 22 ska vi på RUL så det ser vi fram emot. Hur är det med dig då, Estra? Vad otäck händelse idag Emmy med lille Adam! Tur att det är så kallt ute nu, så att han var skyddad. Ha en skön helg alla!
    Du har så mycket roligt att se framemot, härligt med RUL, skall ni ta reda på vad det blir? Det gjorde vi, vi kunde inte hålla oss. Nu är vår lilla kille Christian snart tre veckor, tiden går så fort.

Bette
  • Bette

Estra: Vilken vecka är du i nu?

Bette

• Bette
    Pricken76 skrev 2009-12-20 09:16:04 följande:
    Emmy: Vad skönt att han inte gjorde sig illa när han föll ur vagnen. Tror det där händer de flesta förr eller senare. Dagens vagnar är så lätta, så det är lätt hänt att de tippar. Jag är så glad att alla tre dörrarna in till vårt BVC har dörröppnare. Det är väl bara att sätta knappen lite högre upp så kommer klåfingriga barn inte åt den. Amelie: Spännande med UL. Vi är jätte glada att vi inte kollade kön på ul, det var så otroligt häftigt att få svaret när hon kom. Bette; Ja tiden går verkligen fort. Vår tjej är snart 6 veckor. Hur tycker du att det är att vara mamma? Jag hade/har ibland svårt att förstå att hon verkligen kommit för att stanna. Känns overkligt att vi har en dotter. Estra & Emmy: Vi som egentligen ville ha ett kort namn till tjejen, har nu beslutat oss för att hon ska få heta Olivia. Inte alls 2 stavigt, men så kan det gå. I 2 veckor hette hon Siri, men pappa gillade det aldrig. Så då gick vi vidare och nu är det Olivia. I natt sov hon 5 1/2 timme i sträck. Hurra så skönt. Vaknade av att mina bröst spände och när jag började röra mig vaknade hon. Vilket bara var bra eftersom jag verkligen behövde släppa på trycket i brösten. Nu ska jag gå och väcka maken som fått sovmorgon. Sedan blir det lite städning och promenad i snön. Kram på er
    Härligt att allt går bra med lilltjejen. Jo visst är det otroligt att de äntligen är här hos oss för att stanna. Nu börjar en annan oro. Vi var på Astrid Lindgren förra helgen för att han hade ryckningar i vänster ben och arm, men detta är normalt tydligen, hjärnan och kroppen samarbetar inte än enligt doktorn. Vilket BVC går ni på? Vi går på mama mia i Kista. Det är mysigt att komma till centrum också och gå runt lite när man ändå är på BVC. Det är nytt besök där på tisdag med killen.

Emmy: Jobbigt det där med vagnen. Jo det borde finnas dörröppnare vid varje BVC, MVC. Bra att det gick bra med killen.

Hur skall ni alla fira Jul? Vi skall själva vara hemma hos min bror och hans familj, det blir mysigt.

Kramar

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-20 12:42:02 följande:
    Hej på er! Amelie- Vad spännade med RUL på tisdag! Vi tog reda på kön. Hade innan tänkt att jag aldrig skulle vilja göra det, men när vi väl var där var det för mig ett jättebra sätt att få det verkligt. Jag hade så svårt att greppa att det var sant, trots flera UL. Vi hade strul tidigt i grav också, då en blödning satt ovanför det lilla embryot omkring v 6 nånstans & det var typ 50/50 att embryot skulle rinna ut med blödningen. Nu absorberades blödningen & det ordnade sig ju. Men, efter könsbestämning kändes det som att jag kunde glädja mig mer & känna att det var på riktigt. Estra- härligt med en vilding där inne Bette- hoppas ni mår bra hela familjen! Pricken- Olivia, vad fint! Härligt att ni bestämt namn. Det är verkligen skönt första gången man får sova fler timmar i streck, man känner sig som en prinsessa! Jag har frågat runt om dörröppnare på andra BVC & jag har inte hört något annat som inte har det. Idioti! Jag ska skicka brev till chefen i veckan, redan skrivit det. Sen har vi tid där 27/1 nästa gång. Om det inte sitter en varningslapp på dörren alt. det finns en dörröppnare så blir jag till en tiger! Jag drar mig inte för att gå till lokalpressen. Jag hade inte alls velat det i vanliga fall, är privat av mig, men i detta fall när min son riskerade att skadas & andra barn kan råka illa ut så går jag gladeligen ut med mitt lilla fejs & jag i lokaltidningen. Hoppas att det inte behövs. Jag ser fram emot jul med Adam. Det har varit svårare att vara ofrivilligt barnlös under högtider, framför allt julen tycker jag. Grät en skvätt härom dagen när jag & Adam dansade till "julen är här" med Sissel Kyrkjebö & Tommy Körberg, min favoritjulsång! Min mamma har nog köpt en miljard julklappar till A. Hon köper alltid mycket till mig & min bror trots att vi är vuxna. Hon har längtat så länge efter att få köpa till sitt barnbarn. Kommer bli ett hav med julklappar med en liten gran i mitten.. Kram & hoppas ni får en mysig 4:e advent!
    Vad härligt att allt är bra med er. Jo visst blir Julen underbar nu när man äntligen har sin parvel hos sig. Jo det blir nog många julklappar till vår lilla gosse också skulle jag tro. Jag dansade också till julmusik med Christian häromdagen, visst är det mysigt.

Visst borde de ha dörröppnare, helt otroligt idiotiskt att de inte har det. Bra att du ringer dit och trycker på att de skaffar det tycker jag.

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2009-12-20 09:16:04 följande:
    Emmy: Vad skönt att han inte gjorde sig illa när han föll ur vagnen. Tror det där händer de flesta förr eller senare. Dagens vagnar är så lätta, så det är lätt hänt att de tippar. Jag är så glad att alla tre dörrarna in till vårt BVC har dörröppnare. Det är väl bara att sätta knappen lite högre upp så kommer klåfingriga barn inte åt den. Amelie: Spännande med UL. Vi är jätte glada att vi inte kollade kön på ul, det var så otroligt häftigt att få svaret när hon kom. Bette; Ja tiden går verkligen fort. Vår tjej är snart 6 veckor. Hur tycker du att det är att vara mamma? Jag hade/har ibland svårt att förstå att hon verkligen kommit för att stanna. Känns overkligt att vi har en dotter. Estra & Emmy: Vi som egentligen ville ha ett kort namn till tjejen, har nu beslutat oss för att hon ska få heta Olivia. Inte alls 2 stavigt, men så kan det gå. I 2 veckor hette hon Siri, men pappa gillade det aldrig. Så då gick vi vidare och nu är det Olivia. I natt sov hon 5 1/2 timme i sträck. Hurra så skönt. Vaknade av att mina bröst spände och när jag började röra mig vaknade hon. Vilket bara var bra eftersom jag verkligen behövde släppa på trycket i brösten. Nu ska jag gå och väcka maken som fått sovmorgon. Sedan blir det lite städning och promenad i snön. Kram på er
    Glömde säga att jag tycker att Olivia är ett superfint namn.

Ha det gott

Bette
  • Bette
    kexan skrev 2009-12-20 18:22:04 följande:
    God jul alla tjejer =) Vilket fint anmn pricken Olivia va högt upp på vår lista =) Siri är ju jättrfint de me men vad folk tycker har ju tyvärr en viss påvärkan. Emmylou vilken tur att Adam mår bra efter vagnolyckan men det är ju lätt hänt. Bette Grattis till lillkillen tänkte faktiskt på dig den 1 dec tycker det är ett jättefint datum han fick =) God jul och kram på er.
    Tack så mycket för grattis, jo det är helt underbart att han äntligen är hos oss, Christian heter han och Victor i andra namn. Så underbart.

Bette
  • Bette
    NKmamma skrev 2009-12-21 17:28:00 följande:
    Pricken: Olivia är ett fint namn. Emmy skönt att det gick bra för Adam när vagnen välte. Bra att du gör nåt Det kan ju sluta ännu värre för någon annan. Dottern tog sin andra dos av svininfluensavaccinet i torsdags. Så fort hon ser där plåstret har setat så ojar hon sig och säger puta (spruta) Skönt iaf att det är avklarat.
    Hur gammal är din dotter nu?

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2009-12-23 11:12:00 följande:
    Hej tjejer! Hoppas att allt är bra med er, era magar och de små för er som har fått era älskade bebisar Jag skulle behöva lite råd ifrån er mer erfarna. Vi ställdes idag inför ett dilemma. Huddinge kommer inte att fatta beslut förrän i slutet på januari om vi får "vår" donator godkänd som direktdonator och sen kan vi inte göra äggdonationen förrän i slutet på mars tidigast (själva äggplocket alltså, min behandling skulle ju börja tidigare men ändå). Idag fick vi erbjudande om att haka på en annan donator redan i v.6 och vara mottagarpar 2. Funkar det inte så har vi fortfarane chanserna kvar med vår donator senare om hon blir godkänd som vår vill säga. Hjälp, det här blev jättesvårt. Med vår donator skulle vi få alla ägg och då ökar ju chanserna till frysägg för syskon med samma donator men samtidigt finns ju inga garantier för att det ska funka jättebra med henne heller. Man vet ju aldrig.... Behöver råd!!! Ska vi chansa? Vad tycker ni? Kramar
    Jag tycker att du skall ta chansen nu vecka 6, det kan ju bli många ägg så det räcker till er också. Man skall ta alla chanser man får anser jag.

Hoppas ni kommer fram till något bra beslut för er.

Bette
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6