Pricken76 skrev 2009-12-20 09:16:04 följande:
Emmy: Vad skönt att han inte gjorde sig illa när han föll ur vagnen. Tror det där händer de flesta förr eller senare. Dagens vagnar är så lätta, så det är lätt hänt att de tippar. Jag är så glad att alla tre dörrarna in till vårt
BVC har dörröppnare. Det är väl bara att sätta knappen lite högre upp så kommer klåfingriga barn inte åt den. Amelie: Spännande med
UL. Vi är jätte glada att vi inte kollade kön på
ul, det var så otroligt häftigt att få svaret när hon kom. Bette; Ja tiden går verkligen fort. Vår tjej är snart 6 veckor. Hur tycker du att det är att vara mamma? Jag hade/har ibland svårt att förstå att hon verkligen kommit för att stanna. Känns overkligt att vi har en dotter. Estra & Emmy: Vi som egentligen ville ha ett kort namn till tjejen, har nu beslutat oss för att hon ska få heta Olivia. Inte alls 2 stavigt, men så kan det gå. I 2 veckor hette hon Siri, men pappa gillade det aldrig. Så då gick vi vidare och nu är det Olivia. I natt sov hon 5 1/2 timme i sträck. Hurra så skönt. Vaknade av att mina bröst spände och när jag började röra mig vaknade hon. Vilket bara var bra eftersom jag verkligen behövde släppa på trycket i brösten. Nu ska jag gå och väcka maken som fått sovmorgon. Sedan blir det lite städning och promenad i snön. Kram på er
Härligt att allt går bra med lilltjejen. Jo visst är det otroligt att de äntligen är här hos oss för att stanna. Nu börjar en annan oro. Vi var på Astrid Lindgren förra helgen för att han hade ryckningar i vänster ben och arm, men detta är normalt tydligen, hjärnan och kroppen samarbetar inte än enligt doktorn. Vilket BVC går ni på? Vi går på mama mia i Kista. Det är mysigt att komma till centrum också och gå runt lite när man ändå är på BVC. Det är nytt besök där på tisdag med killen.
Emmy: Jobbigt det där med vagnen. Jo det borde finnas dörröppnare vid varje BVC, MVC. Bra att det gick bra med killen.
Hur skall ni alla fira Jul? Vi skall själva vara hemma hos min bror och hans familj, det blir mysigt.
Kramar
Bette