Miny: Nu har mensen kommit igång på riktigt med ordentlig menssmärta, det känns alldeles normalt, så förhoppningsvis var det där spökstrecket bara inbillat. VAr ganska skärrad igår, men det känns bättre idag. Får bli vän med det faktum att denna oro kommer att komma varje månad som man får mens...
Honungsgatan: Det är många som det har gått bra för också, det finns flera soma v förklarliga skäl blivit mindre aktiva i denna tråden, och det är för att de blivit gravida på nytt, och på rätt ställe! Jag försöker förtrösta mig på vad läkaren som opererade mig sa: Om det bara är äggledarna som är problemet så går det utmärkt att få barn på andra sätt.
Vi har ju alla, som haft ett X, fina och funktionella ägg, och det är viktigt att komma ihåg. Jag tänker på att det finns de som inte får barn för att äggen eller spermierna inte räcker till. Då är ju ivf mkt mkt svårare att lyckas med. En tjej som jag pratat med mkt råkade ut för mardrömmen att få två X och har nu inga äggledare kvar. MEN, när hon gjorde ivf så lyckades hon på första försöket! När man får en bebis så spelar det ju igen roll hur den har blivit till!
VIsserligen kostar det mkt när man inte har sina landstingsfinansierade försök kvar efter att ha fått första barnet, men det finns ändå mycket man kan göra där. Bland annat så finns det ställen där man kan få reducerad kostnad om man köper ett flerförsökspaket, och dessutom så kan ens arbetsgivare betala behandlingen. Kostnaden drar arbetsgivaren från ens oskattade lön. Jag tror det kallas bruttolöneavdrag. Hur som helst, det blir en utlandsresa man inte kan åka på det året. Kostnaden är världslig i sammanhanget. Jag vet itne om det hjälper dig, men för min del, så är det ett stort stöd att tänka på att man faktiskt lever en tid där man kan få den hjälp man behöver, och slutligen lyckas med att få de barn man vill ha!
Häng med i tråden, vi hjälper och peppar varandra här. Under hösten har jag hittat mycket stöd och pepp här. Stor kram!