• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?
  • ewaulrica
    Rondellen skrev 2010-01-15 10:59:24 följande:
    Ewaulrica, hur har det gått? Har du hoppat ned i testräsket tillsammans med mig ;) ?
    hehe.. jo det går bra..! :) Tycker att jag har fastnat lite i att testa, testar med älstavar så att jag har koll på äl, och nu i dagarna har jag köpt high sensitive gravtester, eftersom jag har ruggiga gravtecken.. Men som förmodligen bara är skentecken eller önsketänkande, för jag fick negativt i morse.. :( bim-5. Visst-det kan vara för tidigt än... men med tanke på att ägget släppte på vänster sida (min felaktiga sida) så är ju inte chansen så stor att det tagit sig... :( Så nu väntar jag väl mer eller mindre på mensen så jag får köra igång med en ny omgång ältester...
  • Rondellen
    ewaulrica skrev 2010-01-15 16:05:45 följande:
    hehe.. jo det går bra..! :) Tycker att jag har fastnat lite i att testa, testar med älstavar så att jag har koll på äl, och nu i dagarna har jag köpt high sensitive gravtester, eftersom jag har ruggiga gravtecken.. Men som förmodligen bara är skentecken eller önsketänkande, för jag fick negativt i morse.. :( bim-5. Visst-det kan vara för tidigt än... men med tanke på att ägget släppte på vänster sida (min felaktiga sida) så är ju inte chansen så stor att det tagit sig... :( Så nu väntar jag väl mer eller mindre på mensen så jag får köra igång med en ny omgång ältester...
    Men det ska inte vara ngn skillnad vilken sida det skäpper på! Och BIM -5 kan vara alldeles för tidigt. Men, samtidigt, förstår att man vill mentalt rusta sig för att det kan vara negativt, så att man inte blir besviken.

Själv tycker jag att jag har världens symtom, men jag vill vänta med att testa så att jag verkligen är säker på resultatet. Har BIM idag, skulle jag få negativt idag skulle ajg säkert ändåv ara där o testa igen om ett par dagar, testar jag om 4-5 dagar skulle jag nog lite mer på neg. FÖrutsatt att man inte fått mens så klart. Att jag itne fått min mens idag är inte ett tecken dock, för min mens varierar mella 28-35 dagar. Av den anledningen vet jag med mig att ajg itne skulle ta minus på allvar nu. Lika bra o vänta lite.
  • ewaulrica
    Rondellen skrev 2010-01-16 15:39:57 följande:
    Men det ska inte vara ngn skillnad vilken sida det skäpper på! Och BIM -5 kan vara alldeles för tidigt. Men, samtidigt, förstår att man vill mentalt rusta sig för att det kan vara negativt, så att man inte blir besviken. Själv tycker jag att jag har världens symtom, men jag vill vänta med att testa så att jag verkligen är säker på resultatet. Har BIM idag, skulle jag få negativt idag skulle ajg säkert ändåv ara där o testa igen om ett par dagar, testar jag om 4-5 dagar skulle jag nog lite mer på neg. FÖrutsatt att man inte fått mens så klart. Att jag itne fått min mens idag är inte ett tecken dock, för min mens varierar mella 28-35 dagar. Av den anledningen vet jag med mig att ajg itne skulle ta minus på allvar nu. Lika bra o vänta lite.
    näe, det där om vilken sida sa min gyn också.. men eftersom det är min första månad efter X:et med mens äl osv så har jag ändå stor misstänksamhet mot att den högra, friska äggledaren skulle "fatta" så fort.. :) vet att min högra ser bra ut och har "fritt spelrum", men samtidigt så sa de ju att jag inte skulle vänta längre än till maj om det inte hänt nåt.. för att få ställa mig i kö till ivf.. verkar ju också lite skumt? det visade sig ju på sista gynbesöket att jag har endometrios också, kanske har det nåt med det att göra, vet ej.. 
  • alice83

Hej allihop! Jag har haft ett X i september, behövde inte opereras eller någon medicin utan de tillbakabildades tydligen. Nu försöker vi få barn igen, har haft två menstruationer emellan, väldigt konstiga sådana.... Jag fick så gott som ingen imformation från gyn om vad de innebär med att få ett x så jag tycker de är så intressant att läsa om era historier!

• Miny

Hade ju min op 4/1 och fick behålla äggledaren för allt såg så fint ut. Nu idag var gravtestet hemma negativt *hoppar omkring och är glad* Känner mig lugn och slutade blöda för 4 dagar sen.

Däremot har jag fått världens infektion i naveln där 1 titthål var. Fick inget smärtstillande med mig hem eller antibiotika ! Jaja, nu har jag fått utskrivet Dalacin på v-centralen och hoppas med fingrar och tår att den går bort, för det gör super ont !

Längtar efter att börja tänka på bebis nu ! ÄNTLIGEN kan man gå vidare

Hur går det för er?

• SamEli

Frikadellen;
    Vad duktig du är som kan låta bli att testa Det hade jag haft för dålig karaktär för...
    Men jättespännande ju med symtom!

Miny;
    Jag fick oxå infektion i det titthålet precis vid naveln, men det var inte förrän 5 veckor efter operationen. Den hårdhänta läkaren tryckte ut massor med var och grävde med en tjock nål och konstaterade att min kropp inte absorberat trådarna som de sytt med. Så jag fick en fet bedövning och sen skar de upp lite av ärret och klippte av det som irriterade. En vecka senare var allt frid och fröjd och nu ser det jättebra ut.
    Men hoppas att det inte är det som orsakat din infektion.

• Miny

Nej hoppas inte det, dom sydde dock aldrig mitt sår, bara igensatt med sterilstripes!

• SamEli

Vad skönt att du inte behövde sys! Då kan det ju definitivt inte vara trådarna som spökar

• Miny

Nej precis, och såret ser mkt finare ut nu, bara efter  2 dagar med dalacin {#lang_emotions_laughing}

• Rondellen

Jag fick mens nu. Skulle precis ta ett gravtest när jag såg det. GJorde testet ändå, för det har verkligen känts som jag har haft symtom. Tyckte att jag såg ett spökstreck, så nu gäckar oron.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?