• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?
  • Rondellen
    Stella 78 skrev 2010-01-02 19:17:41 följande:
    Hejaheja! Håller tummarna för dig! Har du inte saknat testträsket liiite åtminstone? Jag kan sakna det ibland Har ett gravtest kvar som jag nog kommer kissa på någon dag bara för att... och sen har jag massor ÄL-test kvar som jag nog ger bort till en kompis när jag kommer över v. 12
    Jo, klart jag har... fast samtidigt har det varit skönt att ha mens och känna sig trygg i att blodet är normal mens och inget annat. Att ha regelbunden mens har oxå känts som ett kvitto att allt är bra med mig annars. Har jättetydlig ÄL nu, karln min känner sig halvt utnyttjad tror jag. Spontaniteten är som bortblåst :D. Fast sexdriften går ju upp när man har ägglossning, så det hjälper ju så klart.
    Kom på härom dagen att blir jag gravid nu finns det en chans att jag får en bebis med det coola personnumret 101010!! Sen blev jag arg på mig själv som börjar ta saker för givet...

Egentligen borde du spara dina ÄL-test inför syskonförsök, men att ge bort dem tror jag skulle vara den coolaste och skönaste känslan för dig just nu. Tänk att kunna få säga att dessa behöver jag inte längre!

Tycker att du ska kissa på sista testet bara för att återigen få det där fina plusset...
  • Stella 78
    Rondellen skrev 2010-01-03 20:51:17 följande:
    Jo, klart jag har... fast samtidigt har det varit skönt att ha mens och känna sig trygg i att blodet är normal mens och inget annat. Att ha regelbunden mens har oxå känts som ett kvitto att allt är bra med mig annars. Har jättetydlig ÄL nu, karln min känner sig halvt utnyttjad tror jag. Spontaniteten är som bortblåst :D. Fast sexdriften går ju upp när man har ägglossning, så det hjälper ju så klart. Kom på härom dagen att blir jag gravid nu finns det en chans att jag får en bebis med det coola personnumret 101010!! Sen blev jag arg på mig själv som börjar ta saker för givet...Egentligen borde du spara dina ÄL-test inför syskonförsök, men att ge bort dem tror jag skulle vara den coolaste och skönaste känslan för dig just nu. Tänk att kunna få säga att dessa behöver jag inte längre!Tycker att du ska kissa på sista testet bara för att återigen få det där fina plusset...
    ÄLtesten håller ju inte så länge och därför tänkte jag ge bort dem. Kissade på testet idag. Det blev starkt med en gång. Glömde sen bort det och kollade först efter en timme. Då var det inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Blev lite nojig över det men försöker släppa det nu. Behöver inte betyda något. Ska på vul nästa måndag igen så då får jag se om pyret mår som det ska och har växt till sig. Men med tanke på mitt sjuka illamående jag haft några veckor och som nu senaste veckan blivit konstant så borde hormonerna flöda i kroppen.
  • Rondellen
    Stella 78 skrev 2010-01-03 21:26:08 följande:
    ÄLtesten håller ju inte så länge och därför tänkte jag ge bort dem. Kissade på testet idag. Det blev starkt med en gång. Glömde sen bort det och kollade först efter en timme. Då var det inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Blev lite nojig över det men försöker släppa det nu. Behöver inte betyda något. Ska på vul nästa måndag igen så då får jag se om pyret mår som det ska och har växt till sig. Men med tanke på mitt sjuka illamående jag haft några veckor och som nu senaste veckan blivit konstant så borde hormonerna flöda i kroppen.
    Men! Det vet du väll att man aldrig ska kolla efter en timme! Var det starkt inom tio min så är det det som gäller!
    Förstår all din noja. Jag är nojigheten själv. Går omkring och tror att all nojan ska släppa när/om jag får reda på att jag är gravid och på rätt ställe. Men där har jag nog fel, då kommer ju nojan för hur graviditeten ska gå, och för att inte tala om hur det ska bli när jag ska ha ett litet barn att noja mig för. Tänk att man aldrig får slappna av...

Spännande med vul, vilken vecka är du i nu, och skall vara i då?
  • Stella 78
    Rondellen skrev 2010-01-04 10:39:22 följande:
    Men! Det vet du väll att man aldrig ska kolla efter en timme! Var det starkt inom tio min så är det det som gäller!Förstår all din noja. Jag är nojigheten själv. Går omkring och tror att all nojan ska släppa när/om jag får reda på att jag är gravid och på rätt ställe. Men där har jag nog fel, då kommer ju nojan för hur graviditeten ska gå, och för att inte tala om hur det ska bli när jag ska ha ett litet barn att noja mig för. Tänk att man aldrig får slappna av...Spännande med vul, vilken vecka är du i nu, och skall vara i då?
    Jag var på vul v.6+1 och då såg vi ett tickande hjärta om en liten klump på 5 mm.
    Nu är jag i 8+6. Ska på vul när jag är 9+6.
  • Rondellen

Nu har jag BIM om en vecka 14:E januari. Jätteömma bröst, brukar ha det två-tre dagar innan mens men itne så här tidigt. Tror ni att det kan vara ett tecken på att något annat hänt...? Vill testa så där tidigt som du Stella, men är rädd att jag skall bli orolig vid minus, bara ett jättestarkt pluss skulle lugna mig...

• Mell

Hoppar in här utan att ha varit med i diskussionen för att berätta för Frikadellen att det var mitt första symptom när jag var gravid med dottern. Ömma och svullna bröst redan en dryg vecka innan BIM. Lycka till!

• ewaulrica

har haft äl nu i måndags, den 4/1. fick förra mensen på julafton, och AJ, vad den tog. Blödde som, ja...jag vet inte vad. Nu har jag JÄTTEONT på vänster sida, på den sidan som X:et satt och där man tog bort äggledaren. Hade inte det förra månaden...Ringde idag till gynavd och de sa att jag skulle komma in om det inte bli bättre...Orkar inte mer...

• Stella 78
    Rondellen skrev 2010-01-07 09:03:12 följande:
    Nu har jag BIM om en vecka 14:E januari. Jätteömma bröst, brukar ha det två-tre dagar innan mens men itne så här tidigt. Tror ni att det kan vara ett tecken på att något annat hänt...? Vill testa så där tidigt som du Stella, men är rädd att jag skall bli orolig vid minus, bara ett jättestarkt pluss skulle lugna mig...
    Låter väldigt lovande! Håller tummarna för dig! Jag har ju plussat ganska många gånger det senaste året och har märkt av lite ömma bröst och trög mage. Nu senast så var jag ju så säker på att jag inte skulle plussa men när jag på ÄL+9 kände att jag var så himla trög och nästan förstoppad så fick jag upp hoppet och därav att jag testade så tidigt trots att jag inte hade något större hopp. Och visst blev det plus

Vore ju underbart om du kunde få ett plus som sitter rätt nu på första försöket!
  • Rondellen
    Mell skrev 2010-01-07 16:27:13 följande:
    Hoppar in här utan att ha varit med i diskussionen för att berätta för Frikadellen att det var mitt första symptom när jag var gravid med dottern. Ömma och svullna bröst redan en dryg vecka innan BIM. Lycka till!
    Åh det låter bra. Jag ska inte jaga upp mig för mycket, men hoppas så mycket!
  • Rondellen
    ewaulrica skrev 2010-01-07 16:44:59 följande:
    har haft äl nu i måndags, den 4/1. fick förra mensen på julafton, och AJ, vad den tog. Blödde som, ja...jag vet inte vad. Nu har jag JÄTTEONT på vänster sida, på den sidan som X:et satt och där man tog bort äggledaren. Hade inte det förra månaden...Ringde idag till gynavd och de sa att jag skulle komma in om det inte bli bättre...Orkar inte mer...
    Tycker att du ska gå dit. Det är säkert spöksmärtor, det har jag också haft efter operationen. Om det var på vänster sida kan det vara tarmen du känner, den gör en sväng där och ibland kan det göra ont, och sammanfalla med mens då man ibland kan vara gasigare då. Gå till gyn så får du veta att det inte är någon fara, det är värt det bara av den anledningen. Jag har också tyckt att jag ahft ont både på vänster och höger sida, så jag gick på undersökning, och det var väldigt skönt att höra att allt var bra. Lycka till!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?