• Miny

Utomkveds - Vad händer sedan?

När slutade ni blöda efter op? Op förra måndagen, började blöda lite smått i onsdags och det håller ännu på. Har fått behålla äggledaren, och läkaren sa att ingen uppföljning överhuvudtaget.

Hoppas kroppen tar hand om detta nu.

• Miny

Nej inget återbesök alls inte ens för hcg, dagen innan op var mitt hcs på 176 och på operations dagen var det 135 så det var väldigt låga värden, blev akut op eftersom jag fick plötsligt ont efter att ha blödigt i 6 veckor, var i vecka 6+1. Och buken var full i blod, dom sög ut fostret och ansåg att allt såg fint ut och äggledaren helt oskadd. Tur i oturen.

Vet inte alls hur dom har tänkt, men de flesta gravtesten mäter ju nivåer från 25hcg. Så det tänkte jag ta någon dag framöver och visar det ett plus kommer jag nog att kontakta läkaren.

Förövrigt är det bara brunt blod som kommer, vilket jag har förstått är gammalt blod.

Stella78: grattis till din grav :D

• Miny

Stella, tack! Det ska jag absolut göra!

• Miny

Hade ju min op 4/1 och fick behålla äggledaren för allt såg så fint ut. Nu idag var gravtestet hemma negativt *hoppar omkring och är glad* Känner mig lugn och slutade blöda för 4 dagar sen.

Däremot har jag fått världens infektion i naveln där 1 titthål var. Fick inget smärtstillande med mig hem eller antibiotika ! Jaja, nu har jag fått utskrivet Dalacin på v-centralen och hoppas med fingrar och tår att den går bort, för det gör super ont !

Längtar efter att börja tänka på bebis nu ! ÄNTLIGEN kan man gå vidare

Hur går det för er?

• Miny

Nej hoppas inte det, dom sydde dock aldrig mitt sår, bara igensatt med sterilstripes!

• Miny

Nej precis, och såret ser mkt finare ut nu, bara efter  2 dagar med dalacin {#lang_emotions_laughing}

• Miny

Oh! Spök streck! Testa igen efter någon dag och håller tummarna!

• Miny

Frikadellen: Vad skönt att det bara var vanlig mens, spökstreck är hemska! Själv sitter jag och inväntar att mensen ska komma om 2-3 veckor. och hoppas att den blir lika regelbunden och fin fram tills det blir aktuellt med grav igen!

• Miny

Frikadellen: Vi tänkte väl vänta en mens, så fort den nu kommer ! Eller när ägglossningen kommer, det kan ju dröja för båda, när kom det igång för dig?

• Miny

Grattis Mell och Siggedigg vad roligt att höra såna historier ! Gjorde hela min kväll mkt bättre. Självklart håller jag tummarna för oss som är kvar i tråden att vi också ska få ett plus snart.. Jag har inte direkt brottom, denna grav var inte planerad, men åh så välkommen efter många om och men. Är ju 2,5 vecka efter op och jag och sambo har kommit överens om att ha oskyddat sex och sen blir vi gravida när tiden är kommen :)

• Miny
    Rondellen skrev 2010-01-21 16:54:26 följande:
    kan tillägga att den blev regelbunden på en gång
    Vad skönt! Hoppas det kommer igång för mig också, kände av ägglossning igår (känner av det jättestarkt) och har alltif gjort det, så blev rätt misstänksam, och självklart så hade jag en ÄL sticka hemma. Och visst var misstanken rätt :) har aldrig testat med stickor förut, men nu ville jag bara veta att jag inte hade fel och att kroppen spelade mig ett spratt, eftersom jag alltid annars vetat när ÄL är pga känningarna..

{#lang_emotions_laughing}
  • Miny
    Rondellen skrev 2010-01-23 15:40:17 följande:
    Vad skönt! Härligt att känna att kroppen är igång och fungerar somd ens ka hormonellt! En lustig sak som kom efter utomkvedet, det är att min mens helt plötsligt blev superregelbunden från att ha varierat mellan 26-35 dagar varje gång. Efter att mensen kom igång efter X:et har variationer handlat om 28-31 dagar vilket aldrig haft innan! Det var som att hormonerna fick "starta om". Kanske en tillfällighet men ändå...
    Jag har ju alltid haft regelbunden mens, så jag hoppas jag får behålla det så! Ja det är mkt möjligt att det är pga X:et du har fått det så, jag har som för med att jag har hört att kroppen ställer om sig efter en omställning..
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan?