• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-10-12 21:09:26 följande:
    Tack Ludenben o "Grattis" till att du fick behålle 1/2 VB. Skönt när det e inskickat o klart o man slipper det på ett tag.. Mitt hade gått ut med så jag fick söka om o fick samma samma från i somras o fram till 2016. Nu när Antons utredn är klar ska jag dock in med en om honom. Men då är det ju bara han iaf.
    tack detta är till 2011 så det är bara 2 år men bra att du har ända fram till 2016. Hoppas att det går bra med det vb för Anton. Ni borde ha minst 2 hela med ert jobb ni har.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-12 21:13:44 följande:
    Hellooooooo alla Idag har vi varit på återgivning av ADHD utredningen och hon har ADHD *suprise* ne inte speciellt förvånad eller chockad det jag däremot inte var riktigt beredd på var att hon erbjöds medicinering så på måndag ska vi träffa läkaren på BUP och diskutera Conserta. Det känns iaf bra och hon skulle ringa och prata med Alexandras lärare och berätta resultatet
    okej... bra att den blev klar. Lycka till med concertabehandlingen. Hoppas den fungerar som ni önskar. Vi har god nytta av den. Guds gåva till människorna brukar jag känna att den är
  • pcalma

Tack Ludenben! Ja två hela hade juunderlättat en hel del. Då hade jag sagt adjöss till jobbet för ett par åt kan jag lova!! Vilat upp mig o städat o gjort sånt som jag vill under de timmar barnen kommer att vara på dagis o skola nästa läsår (8.40-13 må-to) så det blir att se till att överleva

Elegi! Skönt att det är klart nu!! Hoppas det funkar bra med medicin!! Här var det möte med alla på skolan (lärare (berörda) rektor, skolsköterska, elevvårdstem o spec.ped) inne på BUP o vi föräldrar var oxå med- Det var superbra!!
    Likadant på dagis efter matildas diagnoser

• Trollet Ludenben

pcalma: ja det hade ju vart hela ena personen i familjens inkomst per månad. Då hade jag me struntat i jobb

• elegi

Tack tjejer

pcalma skrev 2009-10-12 21:22:32 följande:
    Tack Ludenben! Ja två hela hade juunderlättat en hel del. Då hade jag sagt adjöss till jobbet för ett par åt kan jag lova!! Vilat upp mig o städat o gjort sånt som jag vill under de timmar barnen kommer att vara på dagis o skola nästa läsår (8.40-13 må-to) så det blir att se till att överleva Elegi! Skönt att det är klart nu!! Hoppas det funkar bra med medicin!! Här var det möte med alla på skolan (lärare (berörda) rektor, skolsköterska, elevvårdstem o spec.ped) inne på BUP o vi föräldrar var oxå med- Det var superbra!! Likadant på dagis efter matildas diagnoser
    Hon frågade om ett vi ville ha ett sånt men jag vet att läraren ganska nyss var på resursteamet och fick infon därifrån så hon skulle ringa och kolla hur läraren kände och sen återkomma till mig ev. så kanske det räckte att informera läraren per tele om hon nyss fått info från resursteamet då deras basutredning pekade åt samma håll
  • Unicorn73

Trollet ludenben: Skönt att den är inskickad & att du fick behålla ditt 1/2 vårdbidrag. Är ju alltid ett gissel när ny ansökan ska in....därför gör jag som så att jag tar alltid kopia på det jag skickar in så kan man gå tillbaka nästa gång man ska skriva & kolla vad/hur man skrivit .

Pcalma: Helgrymt . Du får berätta sen när du varit på den hur det var & om det är något man kan ha nytta av så att säga.

Elegi: Skönt att det äntligen blivit klart med utredningen. Lycka till nu med medicinen.

• Trollet Ludenben

unicorn: japp, kopior är gjorda. Sparade bara själva bilagan till överklagan sist och den var lite för torftig. Nu har jag sparat allt

• Mirakel händer

Imorgon är det dags för Kims gastroskopi. Han är nervös. För han får ju inte äta efter kl 24 pga att han ska sövas. Så undrar han om han kan andas när de söver honom. Så är det jätte taskigt säger han att han inte får äta frukost. kl 7.30 ska vi vara där. Hoppas allt går smidigt. Men man vet ju aldrig. Återkommer om hur det går för honom imorgon när vi kommer hem igen.

• Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-10-12 21:42:59 följande:

unicorn: japp, kopior är gjorda. Sparade bara själva bilagan till överklagan sist och den var lite för torftig. Nu har jag sparat allt
    Ja det är lika bra. Jag har en sån där gaffelpärm & den är FULL av papper ang sonen...dels från skolan, BUP, F-kassan & lite annat. Jag skriver ju alltid egna bilagor ang vårdbehovet (de där olika punkterna de tar upp i ansökan) på min dator....man kan skriva så mycket mera...platsen på ansökan är ju ganska minimal om man säger så .
  • Unicorn73

Måste bara säga att jag märker stor skillnad när sonen använder spikmattan ordentligt & när han inte använder den alls.....nu har sonen slarvat hela förra veckan & helgen & idag...han somnar inte lika lätt som han gör när han använder den regelbundet. Så jag får sätta i rutin att han använder den varje kväll så man kan få lägga sig i någorlunda bra tid.

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig