• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-12 21:48:09 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-12 21:42:59 följande: Ja det är lika bra. Jag har en sån där gaffelpärm & den är FULL av papper ang sonen...dels från skolan, BUP, F-kassan & lite annat. Jag skriver ju alltid egna bilagor ang vårdbehovet (de där olika punkterna de tar upp i ansökan) på min dator....man kan skriva så mycket mera...platsen på ansökan är ju ganska minimal om man säger så .
    ja platsen på ansökan räcker ju inte på långa vägar. Måste va på dator allt...

spikmatta är grymt. Använd den du med!!!!
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Unicorn73

Trollet Ludenben skrev 2009-10-12 21:57:31 följande:

ja platsen på ansökan räcker ju inte på långa vägar. Måste va på dator allt...spikmatta är grymt. Använd den du med!!!!
    Ja jag ska verkligen ta mig i kragen & börja använda den jag med. Kanske kan jag bli av med lite värk jag har i min ena skuldra...
    Kanske kan man t.o.m bli lite piggare nu på höstkanten .
  • Mirakel händer

Godmorgon på er. Snart är det dags att väcka Kim. Måste sätta Emla plåster innan vi åker. Vi åker vid 7 tiden. Ucsh, vilken dag vi har framför oss.

• mammajoanna

Hej allihopa! Jag hoppas inte att ni tar illa upp nu för jag har själv inget barn med adhd, dock har min syster en son som jag upplever ha problem med vissa saker. Min syster håller med, men ser nog inte allt. Jag tycker synd om henne och hennes son då jag upplever att han får alldeles för mycket skäll och skrik på sig av fröknarna på dagis när han istället behöver proffessionell hjälp. Jag älskar honom över allt annat och vill att han ska få det bättre. Som det är idag får han bara skäll hela tiden och jag tror inte ens att han förstår vad han gör fel. Min fråga är: hur gamla var era barn när de fick sin diagnos?

• Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-12 22:23:42 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-12 21:57:31 följande: Ja jag ska verkligen ta mig i kragen & börja använda den jag med. Kanske kan jag bli av med lite värk jag har i min ena skuldra... Kanske kan man t.o.m bli lite piggare nu på höstkanten .
    ja, du har ju absolut inget att förlora det gör lite ont i huden när man inte är van men det ger med sig. Det är ju som massage och kroppen blir så mjuk efter det. Har sett att det finns spikkuddar med fast de låter ju inte så skönt iofs men man vet ju aldrig...
  • Trollet Ludenben
    mammajoanna skrev 2009-10-13 06:40:51 följande:
    Hej allihopa! Jag hoppas inte att ni tar illa upp nu för jag har själv inget barn med adhd, dock har min syster en son som jag upplever ha problem med vissa saker. Min syster håller med, men ser nog inte allt. Jag tycker synd om henne och hennes son då jag upplever att han får alldeles för mycket skäll och skrik på sig av fröknarna på dagis när han istället behöver proffessionell hjälp. Jag älskar honom över allt annat och vill att han ska få det bättre. Som det är idag får han bara skäll hela tiden och jag tror inte ens att han förstår vad han gör fel. Min fråga är: hur gamla var era barn när de fick sin diagnos?
    hur gammalt är detta barnet??
    Min son var 4 år när han fick utredning och diagnos.
  • elegi
    Ålder är ju lite olika sen skiljer det från kommun till kommun när dom gör utredning oftast inte förräns runt 5-6 års ålder tyvärr.
    Men här har dom som kriterie för att utreda att problemen måste finnas på 2 stället ex. dagis+hemma, kika in i länkarna i ts och läs lite så kanske du kan tipsa mamman om länkarna oxå, antingen pratar man med bvc eller så ringer man direkt till BUP, finns ju en hel del tips som amn kan ha nytta av oavsett diagnos ADHD eller inte.
    MEN även om inte problemen finns på två ställen så kan alltid BUP hjälpa till med föräldrastöd så om inte annat kan man iaf få den hjälpen.

alla är välkomna i våran tråd så länge ämnet är ADHD eller liknande
  • Mirakel händer
    Kim var 5 år när vi fick komma på utredning, han var 6 år när vi fick de första diagnoserna. Å, efter nya utredningen fick han fler diagnoser vid 11 års ålder.
  • Mirakel händer
    Hemma från sjukhuset. Allt gick bra. Kim var jätte duktig när de satte kanylen, där de skulle spruta in "sovmedicinen". Uppe på IVA var han också jätte duktig. På uppvaket hade Kim lite svårt att vakna. Han sov så gott våran Kille. Men ca 9.40 fick vi komma redan till avdelningen & Kim åt två mackor & drack juice. Sen fick vi åka hem redan 10.15. Så nu är det bara att vänta på provsvaren det kan ta mellan 4-5 veckor.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig