• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Stina24

Aha , ny tråd, har inte vart inne så mycket på familjeliv det senaste.
    Ni är alla duktiga mammor,som gör ert bästa med era barn. Ni är dom bästa mammorna som era barn kan få. Kramar till alla som behöver det.

• Mirakel händer

Kim mår mycket bättre nu. Så det lutar till att hans gastroskopi blir av på tisdag. Ska ringa igen som planerat på måndag till barnmottagningen. Så får vi se vad de säger om det hela.

Idag spelade han CUP i bowlingen. Han hade energi till alla 12 serier som spelades i rad.

• Mirakel händer
    norgesessan skrev 2009-10-10 21:59:08 följande:
    Oj, 12 serier? Vad kul
    Det var så först var det 12 serier, sen vart de 8 bästa lagen som gick vidare då var det 6 serier som gällde.

Kims lag kom på plats 12... det var 20 lag som var med.
  • Unicorn73

Massa kramar till alla som vill ha & behöver....bara ta för er

Orkar inte kommentera idag.....hjälpt ett par vänner att röja & städa idag & nu är jag helt slut i batteriet......

• Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-10 23:52:07 följande:
    Massa kramar till alla som vill ha & behöver....bara ta för er Orkar inte kommentera idag.....hjälpt ett par vänner att röja & städa idag & nu är jag helt slut i batteriet......
    jag tar allihopa kramarna för vi har en jobbig morgon.... skickar tillbaks till dig med.
    Sonen vaknade vid 6 och har stissat runt. Han hittade spindelmannen och tarzan på disney xd och började härja här så jag fick byta kanal till bollibompa. Känns som om det är lite fredligare där
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • norgesessan

Som tur är har inte barnen vant sig till den kanalen ennu, här är det fortfarande playhouse disney som gäller...Utöver det Mr. bean...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Trollet Ludenben

den kanalen sänder mest skit tycker jag... playhouse och nickelodeon är bättre. Som tur är gillar han fortfarande musses klubbhus, dora och einsteins så det funkar att förbjuda disney xd ett tag till

• pcalma

Idag var båda små barnen inne på Matildas rum med stängd dörr och det var tyst!!!? Hrmmm brukar inte stämma då! Gick in o kollade.. då har de hällt ut alla lådor o korgar med grejor över hela rummet o sitter o leker med vad jag tror är vatten, som de har rivit ner små små pappersbitar. De vevar med skedar i detta o kokar soppa!!
    Jag sa: Men vatten, det vet ni att ni inte får ha på rummet! -Det är inte vatten säger Matilda, Anton kissade i grytan!!!

Rätt kul i efterhand men inte i stunden..Bläää.. Fick tvätta hennes matta o alla saker! Men nu är det rent o luktar gott där iaf! Dom är iaf inte idéfattiga de små liven...;)

• Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-10-11 17:20:58 följande:
    Idag var båda små barnen inne på Matildas rum med stängd dörr och det var tyst!!!? Hrmmm brukar inte stämma då! Gick in o kollade.. då har de hällt ut alla lådor o korgar med grejor över hela rummet o sitter o leker med vad jag tror är vatten, som de har rivit ner små små pappersbitar. De vevar med skedar i detta o kokar soppa!! Jag sa: Men vatten, det vet ni att ni inte får ha på rummet! -Det är inte vatten säger Matilda, Anton kissade i grytan!!! Rätt kul i efterhand men inte i stunden..Bläää.. Fick tvätta hennes matta o alla saker! Men nu är det rent o luktar gott där iaf! Dom är iaf inte idéfattiga de små liven...;)
    hahahaha inte kul när det sker men sånt man minns med ett litet leende långt efteråt

Jag är nästa ensam här... bara Elias är hemma. Sambon är borta på älgjakt, kommer på onsdag, Frodo är hos mamma. kommer imorgon... känner mig helt lost. Vad gör man helt ensam? så sällskapssjuk att det är bisarrt...
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig