• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • leeena

Ville bara säga ,att jag är så glad att jag hittat den här tråden! Trots allas svårigheter och jobbiga dagar som jag verkligen önskar att vi alla slapp så är det så skönt att hitta en plats där vi ,jag och min W,passar in och där man faktiskt kan få råd/stöd ifrån någon som upplevt samma sak!
    Försöker man sig på att skriva något någon annanstans så får man istället höra "vad är det för fel på barnet alt.dej som förälder" eller " det är bara att säga ifrån,du måste sätta gränser /inte vara så sträng " etc etc....
    Därför är det så skönt att ni finns!!
    Att se att någon annan kämpar med samma sak och med samma frågor som jag,gör att det på något vis känns lättare!

Skickar kramar till alla som behöver dem!

• elegi
    leeena skrev 2009-10-08 23:00:00 följande:
    Ville bara säga ,att jag är så glad att jag hittat den här tråden! Trots allas svårigheter och jobbiga dagar som jag verkligen önskar att vi alla slapp så är det så skönt att hitta en plats där vi ,jag och min W,passar in och där man faktiskt kan få råd/stöd ifrån någon som upplevt samma sak! Försöker man sig på att skriva något någon annanstans så får man istället höra "vad är det för fel på barnet alt.dej som förälder" eller " det är bara att säga ifrån,du måste sätta gränser /inte vara så sträng " etc etc.... Därför är det så skönt att ni finns!! Att se att någon annan kämpar med samma sak och med samma frågor som jag,gör att det på något vis känns lättare! Skickar kramar till alla som behöver dem!
    Jag suger åt mig kramar och önskar dig välkommen till våran tråd om jag inte redan gjort det, är lite tankspridd nu för tiden
  • Unicorn73
    Ville bara säga ,att jag är så glad att jag hittat den här tråden! Trots allas svårigheter och jobbiga dagar som jag verkligen önskar att vi alla slapp så är det så skönt att hitta en plats där vi ,jag och min W,passar in och där man faktiskt kan få råd/stöd ifrån någon som upplevt samma sak!Försöker man sig på att skriva något någon annanstans så får man istället höra "vad är det för fel på barnet alt.dej som förälder" eller " det är bara att säga ifrån,du måste sätta gränser /inte vara så sträng " etc etc....Därför är det så skönt att ni finns!! Att se att någon annan kämpar med samma sak och med samma frågor som jag,gör att det på något vis känns lättare!Skickar kramar till alla som behöver dem!
    Ja det är verkligen skönt att få prata av sig med andra i samma/liknande situationer. Man får lite ny energi när man vet att man inte är ensam.
    Jag har haft väldig nytta av alla dessa goa mammor i denna tråden....man får råd/stöttning/tips & en himla massa kramar . Här är inga frågor för dumma för att ställas & det finns i regel alltid någon/några som kan svara.
  • leeena
    elegi skrev 2009-10-08 23:04:49 följande:
    Jag suger åt mig kramar och önskar dig välkommen till våran tråd om jag inte redan gjort det, är lite tankspridd nu för tiden
    Jodå,det har du gjort....Fast jag är lika tankspridd jag så jag kanske bara blandat ihop dig med någon annan...;)
  • ak74

Jag säger också TACK GODE GUD FÖR DEN HÄR TRÅDEN!!!

Och jag har ändå inte barn med t.ex ADHD utan "bara" strul i skolan. Men det känns så skönt att inte vara ensam.

Vi har lyxen att ha en relativt lugn hemmiljö, nära släktingar som är underbara. Barnen är sociala, gillar att prata och ganska aktiva (fast på ett positivt sätt). Ibland tjatar de hål i huvudet på oss

MEN... så strular det så med äldste sonens skolgång. Det är precis som han går in i en annan roll när han kommer till skolan. Skolan ser inte den lugna, omtänksamma och charmiga killen vi har hemma och vi kan inte föreställa oss hur han beter sig i skolan.

Tänk då alla er som har det så här dygnet runt! Många kramar till er! Sänder även med lite energi så ni kan stärka tålamodet (vilket är det första som ryker för mig när jag är trött)

Som jag sa till sambon i går... Allt detta har ändå stärkt vår relation med sonen. Vi arbetat upp ett bra förtroende sinsemellan. Han vågar komma till oss och berätta om det har hänt något och vi skäller inte utan försöker resonera hur man kan göra istället. Det känns bra!

Än en gång...
    Tack för att ni finns!!!

• Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-08 22:57:38 följande:
    trollet ludenben: hoppas det var ok att jag lånade lite text från ditt inlägg . Det var så bra skrivet tyckte jag .
    elegi skrev 2009-10-08 22:59:45 följande:
    Ja det har samlat ihop sig lite föööör mycket på en gång nu, han är bara borta några dagar
    skönt att det inte är länge... jag blir ensam från sönad-onsdag med allt här medans han är på älgjakt...
    Ville bara säga ,att jag är så glad att jag hittat den här tråden! Trots allas svårigheter och jobbiga dagar som jag verkligen önskar att vi alla slapp så är det så skönt att hitta en plats där vi ,jag och min W,passar in och där man faktiskt kan få råd/stöd ifrån någon som upplevt samma sak! Försöker man sig på att skriva något någon annanstans så får man istället höra "vad är det för fel på barnet alt.dej som förälder" eller " det är bara att säga ifrån,du måste sätta gränser /inte vara så sträng " etc etc.... Därför är det så skönt att ni finns!! Att se att någon annan kämpar med samma sak och med samma frågor som jag,gör att det på något vis känns lättare! Skickar kramar till alla som behöver dem!
    Så känner jag med... här är det alltid nån som förstår när ingen annan i ens omgivning gör det. tar en kram och skickar en tillbaka...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • ak74

Om man behöver följa med sitt barn till skolan för att reda ut situationen... finns det då någon ersättning man kan få då man måste ta ledigt från jobbet?

Förr fanns det sk kontaktdagar men det är borttaget sedan länge...

• elegi
    ak74 skrev 2009-10-09 10:27:24 följande:
    Om man behöver följa med sitt barn till skolan för att reda ut situationen... finns det då någon ersättning man kan få då man måste ta ledigt från jobbet? Förr fanns det sk kontaktdagar men det är borttaget sedan länge...
    Ingen aning men kan du inte ringa fk och kolla?
    Om ingen annan har ett svar åt dig vill säga
  • Eikna

hej..bara råkade hitta er lilla tråd..vill bara säga Håll ut!
    ..vet inte hur gamla era kids är men själv har jag en tös som blir 18 i vinter o som fick diagnosen när hon var 9.
    Det blir faktiskt bättre..iallafall för oss..eller också lär hon och vi o alla andra runt om kring att leva med det på ett sätt som funkar bra..
    kram på er alla

• Trollet Ludenben
    Eikna skrev 2009-10-09 11:05:24 följande:
    hej..bara råkade hitta er lilla tråd..vill bara säga Håll ut! ..vet inte hur gamla era kids är men själv har jag en tös som blir 18 i vinter o som fick diagnosen när hon var 9. Det blir faktiskt bättre..iallafall för oss..eller också lär hon och vi o alla andra runt om kring att leva med det på ett sätt som funkar bra.. kram på er alla
    tack för positiva ord!! Kram på dig med
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig