• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Trollet Ludenben
    7 michelingodingar skrev 2009-10-22 13:04:45 följande:
    hehe det enda han smittar ner i såna fall är kossorna OM inte bonden får för sig o komma dit när maken är där förstås för då är risken stor att bonden smittas ju men fattar inte att han orkar bara!! jag är tvärtom fixar att andra har det men inte när jag har det själv fyyy jag tror jag ska dö o så har jag sån kräkfobi med!! åhhh fy dottern vart ju helt plötsligt sjuk när vi satt på kondiset häromdagen o åt o spydde ju rätt ut över bordet,stolen o hela sig själv tycker ju synd om dom små samtidigt som man tänker på dom stackarna som sitter runt om!!
    jasså, ja då var det ju ingen fara med de andra arbetskompisarna direkt efter som de var kossor
    Men usch, lider med er som fick utstå händelsen på caféet...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • 7 michelingodingar
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-22 13:18:00 följande:
    jasså, ja då var det ju ingen fara med de andra arbetskompisarna direkt efter som de var kossor Men usch, lider med er som fick utstå händelsen på caféet...
    haha nää det är ju inte det
    ja det var faktiskt pinsamt men flickkraken kan ju inte tala om att hon behövde spy,jag såg på henne att det var på väg så jag börja se mig om efter en papperskorg för toan skulle vi aldrig hinna till men jag hann inte mer än kolla o konstatera att ingen fanns så stod det som en fontän ur henne
  • Petra78

Hade möte med på skolan igår ang: V det var rektor, specialpedagoger, hans lärare, skolpsykolog, skolssk och så hade de bjudit in psykolog och socionom från bup där vi går på utredning.
    Och det kändes sååå bra. De verkligen bryr sig på den skolan och vill V:s bästa. De hade redan satt in xtra resurs för två veckor sedan och det funkade ganska bra. Så det gjorde att en sten föll ialla fall. Tur att det finns människor som vill barnens bästa trots att de inte ha ngn diagnos på papper.

Ha enbra fortsatt dag/kväll

Kram till alla som behöver!!!

• Trollet Ludenben
    7 michelingodingar skrev 2009-10-22 13:23:55 följande:
    haha nää det är ju inte det ja det var faktiskt pinsamt men flickkraken kan ju inte tala om att hon behövde spy,jag såg på henne att det var på väg så jag börja se mig om efter en papperskorg för toan skulle vi aldrig hinna till men jag hann inte mer än kolla o konstatera att ingen fanns så stod det som en fontän ur henne
    men fy jobbigt för henne med. Hoppas ni tillfrisknar snart och att du klarar dig.
  • Trollet Ludenben
    Petra78 skrev 2009-10-22 13:58:21 följande:
    Hade möte med på skolan igår ang: V det var rektor, specialpedagoger, hans lärare, skolpsykolog, skolssk och så hade de bjudit in psykolog och socionom från bup där vi går på utredning. Och det kändes sååå bra. De verkligen bryr sig på den skolan och vill V:s bästa. De hade redan satt in xtra resurs för två veckor sedan och det funkade ganska bra. Så det gjorde att en sten föll ialla fall. Tur att det finns människor som vill barnens bästa trots att de inte ha ngn diagnos på papper. Ha enbra fortsatt dag/kväll Kram till alla som behöver!!!
    Gott att det gick så bra!!
  • norgesessan

Vad skönt Petra!! Emil har varit utan ressurs i 2 dagar nu, har hämtat honom innan mellanmålet (drygt en timme innan normalt), sen har dom andra sätt till honom lite extra. Det hade fungerat bra. Imorgon skulle han vara tillbaka igen. Fattar inte hur det skulle gått med bara en lärare...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • TwistedSister

Hej jag undrar vem är det som tar beslutet om ett barn får resurs i skolan eller inte och finns det bestämda kriterier för vem som ska få det eller är det helt godtyckligt. Och går det att överklaga ett sådant beslut om det blir negativt?
    Vet ni?

• norgesessan

Hos oss är det skolans rektor.
    Blir det negativt får man bara kämpa vidare...
    Få på papper hur läraren ska lösa situationen tex.
    Alla barn har ju rätt till nödvändigt stöd..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • TwistedSister

Ja rätt ja... och nödvändigt är ju oxå ett ord som de kan tolka lite som de vill. Min son hade resurs från 3 års ålder och jag trodde det skulle följa med till skolan men till sexårs fick han inget fast förskolan intygade å det bestämdaste att det behövdes men de ville testa och se... jag var inte det minsta nyfiken. Sen blev det inget, de sa att han inte behövde men ringde istället in mig i tid och otid att jag fick hämta hem han för det funkade inte och om han skulle med på utflykt måste jag följa med. Nu ska vi byta skola och hans nya lärare lovade att hon ska göra allt hon kan för att han ska få en resurs men sa oxå att det är väldigt svårt att få. Men hur svårt?
    Hur avgörs om det fungerar eller inte och vad som är en oacceptabel skolsituation? Alla har ju olika smärtgräns, speciellt rektorn som inte ens behöver vara med i klassrummet eller träffa barnet i fråga dagligen kan ju ha en ganska hög sådan. Min son har ingen diagnos, skriver här för det är väl det de pratar om kan misstänkas att han har om han har något.

• Trollet Ludenben

Frodo har vart hemma igår och idag. Nästa vecka är det höstlov. 1,5 vecka hemma sammanlagt och jag håller redan på att gå under... HJÄLP!!!!!!!!!
    Denna morgonen har bara gått ut på att springa i soffan, över bordet, i föstret och hänga i gardinstången

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig