• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-20 09:52:15 följande:
    Näe precis så är det ju, jag lä'r ju få göra ett till Sebastian också fölr annars kommer vi ha krig om att det är orättvist varje dag *pust*
    ja, du får nog knåpa ihop två då... hoppas vi har kommit ifrån belöningssystem när Elias blir så gammal att han kan förstå. Visserligen är det ju något som kan hänga med långt upp i åldrana eftersom det anpassas efter barnet men i alla fall...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • elegi
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-20 10:36:19 följande:
    ja, du får nog knåpa ihop två då... hoppas vi har kommit ifrån belöningssystem när Elias blir så gammal att han kan förstå. Visserligen är det ju något som kan hänga med långt upp i åldrana eftersom det anpassas efter barnet men i alla fall...
    Fast Elias kommer ju alltid veta att Froda är annorlunda och kräver saker som inte Elias kommer att behöva så i erat fall är det nog ändå lugnt, här är dom så nära varandra i ålder, är ju bara 2½ år.
    Sen är Alexandras största sport här i livet att reta gallfeber på lillebror så att han får utbrott så att vi får ännu mer att göra
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-20 12:15:53 följande:
    Fast Elias kommer ju alltid veta att Froda är annorlunda och kräver saker som inte Elias kommer att behöva så i erat fall är det nog ändå lugnt, här är dom så nära varandra i ålder, är ju bara 2½ år. Sen är Alexandras största sport här i livet att reta gallfeber på lillebror så att han får utbrott så att vi får ännu mer att göra
    ja, det är sant... det är ju en annan sak när det är så stor ålderskkillnad med.
    jobbigt det där med syskonbråk...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Mirakel händer

Idag är Kim hemma från skolan. Han har sovit dåligt och är jätte trött. Han har perioder med sömnstörningar. Så nu är det dags igen. Hoppas det inte håller i sig så länge. För det är jobbigt när det är så här. Kanske borde ta upp detta med läkaren på HAB.

• mammat2

hej

är så ledsen just nu. vet inte vad jag ska göra snart.
    Elias har ju bla diagnosen ADHD. men nu är det hans lillebror det gäller.
    S är väldigt stimmig, gapig, bråkig m.m. Nu har det gått till den gräns att varken vi föräldrar eller dagis vet vad vi ska göra. Inget hjälper. han är inte allmänt bråkig utan rejält. Elias problem är ingenting mot Simons.
    S har både sömnproblem och talsvårigheter. Vi går hos logoped och även BUP. Hon på BUP har kommit med förslag hur vi ska hantera olika situationer men det funkar inte. Tex prata med han när han är arg det är som att prata med en vägg. samma effekt. S gör allt för att få igång ett bråk. Springer och tetas, slår en, nyper en och funkar inte det så biter han en. Bara för att man ska bli arg och ledsen.
    Vi har länge misstänkt att S har en diagnos av olika anledningar men hur lång tid tar det innan utredning görs. Och hur länge är utredningen. Just nu pratar vi med en psykolog på BUP. Även dagis pratar med en psykolog ang S. Hur de ska göra för att bemöta han & klara ut olika situationer.
    S är hur snäll och duktig, glad när han får vara ute men så fort han ska gå in eller är inne det är då det jobbiga börjar. och värsta bråket börjar. på dagis kan han börja putta på de andra barnen pga att han vill inte gå in.
    Hur ska vi göra för att få en till en utredning NU. För vi orkar inte ha det så här längre. man känner sig som världens sämsta mamma just nu.
    Det har pratats om några kapslar i tråden. Skulle vara naturmedel kan man ge dem till en 4 åring. Är de farliga att ge ifall det inte är någon diagnos han har.
    Just nu bara gråter jag och ser S att jag gråter får han ännu starkare ångest än vad han redan har.
    S får ångest efter han har varit jobbig. Och det är nästan ännu värre
    Snälla kom med tips hur vi ska göra. för det här tar på hela familjen

• norgesessan

EyeQ får min andra son med, det är hjärnföda, inget adhd relaterad. (fiskolja)

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Mirakel händer
    mammat2 skrev 2009-10-20 13:34:34 följande:
    hej är så ledsen just nu. vet inte vad jag ska göra snart. Elias har ju bla diagnosen ADHD. men nu är det hans lillebror det gäller. S är väldigt stimmig, gapig, bråkig m.m. Nu har det gått till den gräns att varken vi föräldrar eller dagis vet vad vi ska göra. Inget hjälper. han är inte allmänt bråkig utan rejält. Elias problem är ingenting mot Simons. S har både sömnproblem och talsvårigheter. Vi går hos logoped och även BUP. Hon på BUP har kommit med förslag hur vi ska hantera olika situationer men det funkar inte. Tex prata med han när han är arg det är som att prata med en vägg. samma effekt. S gör allt för att få igång ett bråk. Springer och tetas, slår en, nyper en och funkar inte det så biter han en. Bara för att man ska bli arg och ledsen. Vi har länge misstänkt att S har en diagnos av olika anledningar men hur lång tid tar det innan utredning görs. Och hur länge är utredningen. Just nu pratar vi med en psykolog på BUP. Även dagis pratar med en psykolog ang S. Hur de ska göra för att bemöta han & klara ut olika situationer. S är hur snäll och duktig, glad när han får vara ute men så fort han ska gå in eller är inne det är då det jobbiga börjar. och värsta bråket börjar. på dagis kan han börja putta på de andra barnen pga att han vill inte gå in. Hur ska vi göra för att få en till en utredning NU. För vi orkar inte ha det så här längre. man känner sig som världens sämsta mamma just nu. Det har pratats om några kapslar i tråden. Skulle vara naturmedel kan man ge dem till en 4 åring. Är de farliga att ge ifall det inte är någon diagnos han har. Just nu bara gråter jag och ser S att jag gråter får han ännu starkare ångest än vad han redan har. S får ångest efter han har varit jobbig. Och det är nästan ännu värre Snälla kom med tips hur vi ska göra. för det här tar på hela familjen
    Kramar om i massor
  • carita1974

Mentalt slut är jag...varit på sj-hus och BUP med pojkarna....dom tar kål på mej...folk stirrar och killarna gråter/skriker och ligger på backen/golvet och skriker..
    Jobbigt att gå ut bland folk med dom..idag hade jag lust och packa deras saker oc hbe dom flytta till sin far..så less så jag grät på bussen hem....

• Nynnyn

jag har bara läst från ts. Jag har själv adhd och har nu fått mig en son som nu är 6 månader. Jag vet ju att det är ärftligt och att det är lättare för pojkar att få det. Hur har ni det där hemma?

• carita1974
    Nynnyn skrev 2009-10-20 15:53:09 följande:
    jag har bara läst från ts. Jag har själv adhd och har nu fått mig en son som nu är 6 månader. Jag vet ju att det är ärftligt och att det är lättare för pojkar att få det. Hur har ni det där hemma?
    Jag fick den skadan vid födseln...jag föddes v 32 ...på 70 talet....död..och vägde 1460..så det gick rätt hyfsat för mej.
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig