har varit o jobbat idag. Det känns som värsta semestern i jämförelse med inskolningen
rafiiki - usch vad det låter tungt för dig nu
Hoppas du kan få avlastning nånstans ifrån.
Vissa dagar känns allt lugnt. Andra dagar bara kommer det över mig. Hur mycket det är med allt runt E., hur jobbigt det känns med alla tankar inför framtiden och så vidare. MEN - jämförelsevis är E. ganska frisk. Han har lite problem, men inget han lider särskilt mycket av själv i dagsläget. Så oftast skrattar han och är glad och då är livet så mycket lättare. När barnet mår dåligt, då är det värre tycker jag.
Folsyra - jag åt folsyra innan jag blev gravid med E. Hade gjort det i ca 9 månader, bara "vanliga" dosen, men också ätit bra med mycket gröna grönsaker, ägg och annat folsyrarikt. Det räckte inte tydligen. Olika vad olika personer säger om risken för att få ett mmc-barn tydligen. Den jag pratade med sa att risken var nåt liknande 2-3 av 1000 födslar, men jag kanske hörde fel. Jag har i princip bestämt mig för att göra alla tester vi kan OM vi blir gravida. För jag orkar f-n inte med en unge till med något besvär. Men jag skulle ha väldigt svårt att ta bort ett barn med mmc. Nu äter jag sen i maj folsyra enligt rekommenderad högdos på recept. Vi planerar inte barn just nu, jag äter det för o känna mig trygg i att ens ha sex! Alltid en risk att nån rackare smiter emellan annars.