• Rafiiki

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Öppnar nu tråd nr 7 för den gamla hade gått ut.
    Detta är en tråd för oss som har någon i sin närhet med ryggmärgsbråck eller liknande!
    Här kan vi berätta framsteg, gnälla lite, ge varandra tips, stötta eller bara diskutera olika saker kring detta ämne!
    Alla är välkomna med sin åsikt!

• Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
  • catmat

Trollet: Tänker på er. skickar bamsekramar. Låter jättetufft.

• Tingeling1974

Trollet1985: uj uj uj... så ni har det! Låter verkligen inget roligt.Massor med kramar till er! Hur mår E annars? Pigg o glad? Arg o lessen? Hoppas allt löser sig snart...

Johlinn: Njut!!

• trollet1985

E e lite smått uttråkad ;) men de kanske är godtagbart när man legat inne på sjukhuset sen 25/8 , 7 veckor på tisda.
    Själv håller ja på o klättra på väggarna! Hoppas på bra svar imorgon =)
    Men o andra sidan kan ja ju börja räkna ner dagar tills ni kommer hit o hälsar på Rafiiki o Tingeling 1974.

• Rafiiki

Trollet: Hoppas du får lite bra svar idag!
    Tänker på er...Hälsa Hartmut och NK fr oss
    Vi kommer upp ca 9 på Torsdag! Ses då!

• Christina77

Ang. vaccinationer. Nu har jag fått en kallelse till mig, men har hört en massa om hjärnskador och så på fostret och sterilitet på fostret är SÅ orolig och osäker, vad har ni hört om biverkningar?

• Rafiiki

Christina: Jag har inte hört så mkt om biverkningar men alla gravida är i risk grupp så då kan d ju inte vara några biverkningar!
    Lycka till!

• catmat

Angelica har fått kallelse till vaccinationen. Det ges i skolan. Det ges två doser och med tre veckor mellanrum. Angelica kommer att få.

• catmat

A har inte fått dörröppnare till de tre dörrar som hon måste passer innan klass rummet. MEN i dag har hon fått det. Det tråkiga är att man måste TJATA så.

Jag bad ledningen sätta sig i en rullstol och sedan öppna dörrarna och de klarade det inte

• Karin86

bra gjort catmat, ibalnd måste man tjata kan jag tänka mig! Men det va smart att sätta dom i en rullstol och se hur det är... så dom förstår hur våra barn har det!

• Karin86

Var i borås idag för att gjuta ståskal, men givetvis gick det inte för att hon har gips!! Jag sa ju det, ringde tillochmed och frågade, men ortopeden som op henne sa att det är inga problem :P han hade ju tydligen ingen koll!!.... jaja nu vet vi hur det ser ut iallfall och han som ska göra det om 4 veckor var super trevlig och jätte bra ortopedtekniker så det va väldigt skönt :D:... längtar nu och hoppas hon ska få det innan jul, hade varit så skoj :D...

har era barn små söta skenor i ståskalet som dom också ska gjuta av? Såna utan karboreband och så, e super tunna och ser ut som en stövel nästan... eller e dom barfota i skalet?

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7