• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • isisisis
    plupp06 skrev 2009-10-09 09:13:47 följande:
    Jag har iaf räknat FET dagen som dag 0. men det kasnke är fel ?!
    Det tror jag inte.Det är nog lite individuellt bara.
    Det kan ju kvitta tycker jag faktiskt.
    Antingen är man gravid eller inte,en dag på en hel graviditet är också rätt oväsentlig ju
  • plupp06

Nä, en dag hit eller dit spelar ju ingen roll i sammanhanget.

Geten: När hade du FET, var inte det ett ett bra tag sedan? när är din testdag?

• silverhästen

Kikki 70 å vilken lättnad att höra, att du har haft blödningar men att det ändå har gått vägen.
    Dagen efter jag skrev o frågade om blödning, fick jag en- blev livrädd!! Men kom väldigt lite och verkar nu ha avstannat så jag hoppas att graviditeten fortsätter. Ska på UL 22 okt få se då. Ska man ta ett nytt gravtest efter blödningen för att se om man fortfarande är gravid? Bör man vänta några dagar? någon som har erfarenhet?

Kram Issi01

• silverhästen

Kikki 70 å vilken lättnad att höra, att du har haft blödningar men att det ändå har gått vägen.
    Dagen efter jag skrev o frågade om blödning, fick jag en- blev livrädd!! Men kom väldigt lite och verkar nu ha avstannat så jag hoppas att graviditeten fortsätter. Ska på UL 22 okt få se då. Ska man ta ett nytt gravtest efter blödningen för att se om man fortfarande är gravid? Bör man vänta några dagar? någon som har erfarenhet?

Kram Issi01

• silverhästen

Merlot skickar massor av uppmuntrande, varma KRAMAR till dig!!

Gratulerar rödluvan, din ägg verkar vara toppen fina.

• Rödhåriga tjejen
    kramiiis skrev 2009-10-08 13:29:32 följande:
    ET=0 brukar man säga lycka till nu!!!
    Aha, tack för det. Kan vara bra att veta vilken dag man är på.
  • Makima46
    plupp06 skrev 2009-10-09 08:09:50 följande:
    Nu får jag dåligt samvete när det diskuteras roibos te. Har druckit det under hela ruvningen med imorse på väg till jobbet syndade jag med det största latte man kan tänka sig.
    Du behöver inte vara orolig Estra{#lang_emotions_sunny}

Enligt studier så är det de kvinnor som får i sig 200mg koffein/ dag eller mer som löper ökad risk för missfall i början av graviditeten.

Och 200mg motsvarar 4dl kaffe eller 7dl te.

Så njut av latten du{#lang_emotions_cool}
    Ruvare. Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Rödhåriga tjejen
    mytrouble skrev 2009-10-08 21:36:52 följande:
    ...
    Rödluvan: Fantastiskt resultat! Helt osannolikt! Jag SA ju det hi hi. Grattis och ruva lugnt nu
    Ja, du gjorde ju det. Tänk om jag kunde lyssna någongång istället för att bli orolig.

Idag börjar anspänningen släppa och jag känner mig nästan som vanligt. Det känns lite overkligt att jag nu ruvar på två små embryon.
    Snart lämnar vi hotellet och beger oss till flygplatsen. Skall bli skönt att komma hem och få sova i sin egen säng.
  • Rödhåriga tjejen
    Hinos skrev 2009-10-09 08:56:09 följande:
    Merlot, ledsen för din skullSaknarknytt, jag har druckit katrinplommonjuice och ätit katrinplommon och det gör nytta för mig
    Håller med hinos, katrinplommon gör susen för magen. För mig räcker det att äta 3-4 stycken för att magen skall komma igång. Så överdosera inte - annars blir det magknip.
  • Makima46

Merlot: Verkligen ledsen för din skull{#lang_emotions_cry}

Du undrade vad du skulle göra nu.

Jag tycker du ska ge dig tid att smälta det som hänt. Sedan får ni fundera på vad ni ska göra.
    Vad jag kan förstår så står ni i ÄD kö i Sverige också. Ni är ju även i adoptionstankar. Kanske finns det fler embryo i Riga?

Ta den tid ni behöver.

Makima  

Ruvare. Tänk om min enda önskan kunde slå in
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa