• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • actionvera

Saknarknytte: Jag var också extremt hård i magen när jag ruvade och de första graviditetsveckorna när jag tog progesteron. Men nu är det liiiite bättre (är i slutet på vecka 19 nu) om det kan vara någon tröst...

Men jag måste käka katrinplommon, dricka katrinplommonjuice och äta linfrön för att magen ska fungera någorlunda.

Har du tur blir magen lite bättre när du slutar med progesteronvaggisarna!

saknarknytte skrev 2009-10-09 10:39:22 följande:
    Befarade att det var progesteronet. Mina gravida väninnor har under alla år pratat till leda om förstoppning vid graviditet men trodde inte att det skulle inträffa så tidigt. Är väl för att det är så koncentrerat. Undrar hur det blir sen. Gulp! ; )
  • Rödhåriga tjejen

Ett tips:
    En kompis till mig vräkte i sig linfrö när hon var gravid, men glömde att också dricka mycket vatten. Så det blev motsatt effekt... Tydligen behöver man dricka mycket vatten när man äter linfrö. (Ialla fall vad jag har hört.)

• isisisis
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-09 11:53:48 följande:
    Ett tips: En kompis till mig vräkte i sig linfrö när hon var gravid, men glömde att också dricka mycket vatten. Så det blev motsatt effekt... Tydligen behöver man dricka mycket vatten när man äter linfrö. (Ialla fall vad jag har hört.)
    Tyvärr kan det vara farligt att äta för mycket linfrö.Tyvärr.
    Man bör inte äta mer än 2 msk per dag.
    Det finns rekommendationer på det.
  • saknarknytte
    merlot skrev 2009-10-09 11:07:55 följande:
    Tack alla snälla. Igår ville jag rulla ihop mig i en liten boll i en grop och glömma allt som har med barn att göra. Men vet ni vad - familjerätten ringer nu på morgonen och säger att vi har fått plats på adoptionskursen i slutet av oktober. Hur kunde dom veta att jag behövde en god nyhet just idag?Och så ringde jag Huddinges fertilitetsenhet för att höra hur det går med vår köplats och en sur tant svarade att vi ska få en kallelse i början av november för att göra en utredning om vi ska få IVF eller äggdonation. Jag försökte föklara för henne att IVF inte är aktuellt utan att det är äggdonation som gäller och hon blev ännu surare, men bekräftade i alla fall att vi får prata med en läkare om det i november. Alternativ 3 som kanske blir sista utvägen är att jag går ut och stjäl ett barn på stan.  And life goes on...
    Vad skönt att höra att det ibland finns lite rättvisa i livet. Jag är så glad över att ni fick positiva nyheter. Många kramar
  • saknarknytte
    Makima46 skrev 2009-10-09 11:18:44 följande:
    Hur mår ni annars idag då, mina ruvande medsystrar?Jag har börjat på molande värk i magen o mår allmänt bläää idag.Men man är ju en "pillertrillare nu" inte konstigt kroppen får spader
    Hej Ruvare! Förutom mina magproblem så är jag väldigt trött. Somnar som en stock tidigt på kvällen men vaknar upp flera gånger per natt. Ville gärna tro att jag har gravidsymptomer men har en känsla av att jag känner efter för mycket. Man vill ju så gärna...

Kram
  • mytrouble

ET=dag 0. Nästa dag har man ju ruvat en dag - och då blir det RD 1. Osv {#lang_emotions_wink}

Geten: Jag plussade (urinprov) på RD 10. {#lang_emotions_smile}

Knytte o Makima - intressant att rött te även är bra för amningen sedan. Visste jag inte.

Merlot: Skönt med något positivt iaf. Men då mörkar ni med IVF/ÄD för sociala - eller hur? För en kompis blev inte godkänd av soc som adoptivförälder just för att hon sa sanningen att hon funderade på/planerade ÄD under tiden {#lang_emotions_frown} Så hon fick bittert ångra att hon varit ärlig. Trist att man ska behöva ljuga...

Väntar tvillingar, vecka 25+4
  • saknarknytte
    actionvera skrev 2009-10-09 11:43:21 följande:
    Saknarknytte: Jag var också extremt hård i magen när jag ruvade och de första graviditetsveckorna när jag tog progesteron. Men nu är det liiiite bättre (är i slutet på vecka 19 nu) om det kan vara någon tröst...Men jag måste käka katrinplommon, dricka katrinplommonjuice och äta linfrön för att magen ska fungera någorlunda.Har du tur blir magen lite bättre när du slutar med progesteronvaggisarna!
    Skönt att höra att det kan vända. Dricker så mycket vatten jag kan och i em så ska jag handla upp ett lager med katrinplommon och juice.
    Tack för alla goa tips och engagemang för min mage ; )

Kram
  • Rödhåriga tjejen
    isisisis skrev 2009-10-09 11:58:21 följande:
    Tyvärr kan det vara farligt att äta för mycket linfrö.Tyvärr.Man bör inte äta mer än 2 msk per dag.Det finns rekommendationer på det.
    Aha, där lärde jag mig något nytt.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa