• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-09 10:05:49 följande:
    Merlot: Verkligen ledsen för din skull Du undrade vad du skulle göra nu. Jag tycker du ska ge dig tid att smälta det som hänt. Sedan får ni fundera på vad ni ska göra. Vad jag kan förstår så står ni i ÄD kö i Sverige också. Ni är ju även i adoptionstankar. Kanske finns det fler embryo i Riga? Ta den tid ni behöver. Makima  
    Hur var vädret "därnere" ?
    Var det skönt?
    Eller du hann inte njuta något?
  • saknarknytte

Merlot, mitt hjärta går ut till dig. STORA KRAMAR

• saknarknytte
    mytrouble skrev 2009-10-08 21:36:52 följande:
    Roiboos=rött te är också bra för oss gravida Eftersom man ska ta det lugnt med kaffe och inte vill dricka svart te - man blir nog förstoppad ändå Jodå Knytte, det är som Isis säger - graviditetshormonet progesteron som man blir förstoppad av. Och under graviditeten blir det ännu värre Esther: Jag har för mig att det var EGV som Sleepingbeuty var lite skeptisk till...Rödluvan: Fantastiskt resultat! Helt osannolikt! Jag SA ju det hi hi. Grattis och ruva lugnt nu
    Befarade att det var progesteronet. Mina gravida väninnor har under alla år pratat till leda om förstoppning vid graviditet men trodde inte att det skulle inträffa så tidigt. Är väl för att det är så koncentrerat. Undrar hur det blir sen. Gulp! ; )

Rödluvan och Hinos, det blir till att inhandla katrinplommon juice. Skål!

Makima, Roobios teet är jättegott. Som Mytrouble sa så ska även gravida dricka teet. De sa i affären att i Sydafrika ges teet till gravida, barn och till ammande. Tydligen ska teet stimulera bröstmjölproduktionen.

Estra, jag unnar mig earl grey te på morgonen och sedan kör jag koffeinfritt kaffe och Roobios te under resten av dagen. Det är inte så mycket koffein i te som i kaffe. Håller med Makima, du ska verkligen inte ha dåligt samvete över att du drack en latte.

Kramar
  • merlot

Tack alla snälla. Igår ville jag rulla ihop mig i en liten boll i en grop och glömma allt som har med barn att göra.

Men vet ni vad - familjerätten ringer nu på morgonen och säger att vi har fått plats på adoptionskursen i slutet av oktober. Hur kunde dom veta att jag behövde en god nyhet just idag?

Och så ringde jag Huddinges fertilitetsenhet för att höra hur det går med vår köplats och en sur tant svarade att vi ska få en kallelse i början av november för att göra en utredning om vi ska få IVF eller äggdonation. Jag försökte föklara för henne att IVF inte är aktuellt utan att det är äggdonation som gäller och hon blev ännu surare, men bekräftade i alla fall att vi får prata med en läkare om det i november.

Alternativ 3 som kanske blir sista utvägen är att jag går ut och stjäl ett barn på stan. {#lang_emotions_cool}

And life goes on...

• Makima46
    isisisis skrev 2009-10-09 10:10:51 följande:
    Hur var vädret "därnere" ?Var det skönt?Eller du hann inte njuta något?
    Det var högsommarvärme i svenska mått. 25 grader och strålande sol.
    Men här blir ju lätt 40 grader på sommaren.{#lang_emotions_cool}

Hann gå och njuta av solen på tisdagförmiddagen innan  min FET kl 13.15 men det var lite svettigt , eftersom jag inte tog med  sommarkläder för en övernattning{#lang_emotions_sunny}
    Ruvare. Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Makima46
    saknarknytte skrev 2009-10-09 10:39:22 följande:
    Befarade att det var progesteronet. Mina gravida väninnor har under alla år pratat till leda om förstoppning vid graviditet men trodde inte att det skulle inträffa så tidigt. Är väl för att det är så koncentrerat. Undrar hur det blir sen. Gulp! ; )Rödluvan och Hinos, det blir till att inhandla katrinplommon juice. Skål!Makima, Roobios teet är jättegott. Som Mytrouble sa så ska även gravida dricka teet. De sa i affären att i Sydafrika ges teet till gravida, barn och till ammande. Tydligen ska teet stimulera bröstmjölproduktionen.Estra, jag unnar mig earl grey te på morgonen och sedan kör jag koffeinfritt kaffe och Roobios te under resten av dagen. Det är inte så mycket koffein i te som i kaffe. Håller med Makima, du ska verkligen inte ha dåligt samvete över att du drack en latte. Kramar
    Ja, har också läst om att afrikanska kvinnor som är gravida o ammar dricker teet för mjölkproduktionen.
    Men den stimulerar även matsmältningen så det kan ju vara bra om magen är lite krånglig{#lang_emotions_yell}
  • Makima46
    merlot skrev 2009-10-09 11:07:55 följande:
    Tack alla snälla. Igår ville jag rulla ihop mig i en liten boll i en grop och glömma allt som har med barn att göra. Men vet ni vad - familjerätten ringer nu på morgonen och säger att vi har fått plats på adoptionskursen i slutet av oktober. Hur kunde dom veta att jag behövde en god nyhet just idag?Och så ringde jag Huddinges fertilitetsenhet för att höra hur det går med vår köplats och en sur tant svarade att vi ska få en kallelse i början av november för att göra en utredning om vi ska få IVF eller äggdonation. Jag försökte föklara för henne att IVF inte är aktuellt utan att det är äggdonation som gäller och hon blev ännu surare, men bekräftade i alla fall att vi får prata med en läkare om det i november. Alternativ 3 som kanske blir sista utvägen är att jag går ut och stjäl ett barn på stan.  And life goes on...
    Vad skönt merlot att ni fått annat att tänka på{#lang_emotions_laughing}
    Blev väldigt glad för er skull....
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-10-09 11:11:31 följande:
    Det var högsommarvärme i svenska mått. 25 grader och strålande sol. Men här blir ju lätt 40 grader på sommaren. Hann gå och njuta av solen på tisdagförmiddagen innan  min FET kl 13.15 men det var lite svettigt , eftersom jag inte tog med  sommarkläder för en övernattning
    Haha! Men det lät ju härligt iaf.

Härligt när man kan få lite fint väder "på köpet" på sin lilla fertilitetstripp!
    Jag var lite lockad av kliniken på Kreta ,men nu blev det inte så.

Lycka till nu!
  • Makima46

Hur mår ni annars idag då, mina ruvande medsystrar?

Jag har börjat på molande värk i magen o mår allmänt bläää idag.

Men man är ju en "pillertrillare nu"{#lang_emotions_undecided} inte konstigt kroppen får spader{#lang_emotions_surprised}

• Makima46
    isisisis skrev 2009-10-09 11:17:03 följande:
    Haha! Men det lät ju härligt iaf. Härligt när man kan få lite fint väder "på köpet" på sin lilla fertilitetstripp! Jag var lite lockad av kliniken på Kreta ,men nu blev det inte så. Lycka till nu!
    Lycka till du också{#lang_emotions_gravid}
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa