• Carolinas barn

Unga änkor och änkemän...

Jag är 32 år med tre barn på 2,4 och 7 år. Jag blev anka för två år sedan och söker andra unga ankor och änkemän att dela tankar och ideér med. Kanske vi kan stötta varandra med allt som dyker upp i samband med en förlorad livskamrat.
    Jag bor 7 mil från GBG om någon skulle vilja träffas eller liknande!

• Svar på tråden Unga änkor och änkemän...
  • Soffi67

Linnsi: Jag var med om ungefär samma sak på midsommar. Har därför (tyvärr) egna erfarenheter som kanske kan ge dig något.  Men mitt absoluta råd är att skaffa dig någon samtalspartner, en terapeut eller om det passar dig bättre någon från kyrkan. Någon du har förtroende för.

Ensam e inte stark. Men man klarar att gå vidare. Det verkar inte så i det kaos som uppstår men det går!
    Ut i naturen- den läker. Motionera. Ät. Drick. Andas. Prata. Lev. Låt dina nära ta hand om dig men ut och rör på dig- det rensar både kropp och själ. Inboxa mig om du vill så kan vi prata mer privat. 

• Anonym

Hej jag är 41 år och är änka sedan den 4 september då min älskade man och bästa vän, gick hem efter en hård kamp emot sin hjärntumör. Tyvärr kom cancern i vägen för oss, för att få de barn vi önskat oss - jag fick missfall. Jag letar och undrar om det finns någon träffpunkt, självhjälpsgrupp eller bara någon som liksom jag står mitt i ivet och har förlorat allt? Bor i gbg 

• ChrisW

Hej jag är 28 år och blev änkeman förra året. Min fru dog i cancer som 24 år gammal. Livet har vänt åt det sämre hållet.
    Vännerna har försvunnit i sina liv, nya bebisar och nya seriösa förhållanden. Allas liv går frammåt medans mitt liv backat... Åt helvete. Vad gör jag ?

• Pidde69
    Eva66 skrev 2010-10-16 01:39:07 följande:
    Caidion: Min sambo dog också oväntat, i kammarflimmer, nyss fyllda 40. Sen fick jag veta att de inte hittat några fel alls. Han hade ett fullt friskt hjärta.
    Jag tror också att du varit i chock, man är ju alldeles "luddig" i flera månader, iaf var jag det. Tidvis känns det fortfarande så overkligt att han aldrig kommer hem igen.

Fridafia: Ja, det är både och, med två tonåringar. De fick ju mycket tid tillsammans, men det blir ju aldrig tillräckligt... Det är svårt att veta balansen, men vi kan iaf prata om pappa.
    Jag tyckte också att urnsättningen var enormt jobbig, att komma dit och se hans namn där... Det är ju så FEL.

MalinoThomas: Fin blogg, och vilken söt son du har!

Var det likadant för er, att efter begravningen försvann en stor del av dem som ringt och stöttat? Det blev  tyst, och i det läget klarade jag inte av att ringa och "störa" någon. Tur att jag har några vänner som tål en hel del.

Hoppas att allt går bra med flyttar och allt! Kom  ihåg att ta hand om er själva också!

Kram
    Jag känner så igen mig i det du skriver....Jag har en del vänner som stöttade mig jätte mycket de första månaderna, men nu har de slukats av sina egna familjeliv. Så nu är det tyst, tomt och ensamt.
    Känner som du att jag inte vill tränga mig på/störa.
    Hoppas att jag hittar ett sätt att få livsglädjen tillbaka. Nu blir det mörkare och det gör det inte lättare.

Kram Pidde

• Dripknot

www.vimil.se

En grupp för oss som förlorat allt mitt i livet

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Anonym (yaya)
    ChrisW skrev 2012-11-23 18:18:44 följande:
    Hej jag är 28 år och blev änkeman förra året. Min fru dog i cancer som 24 år gammal. Livet har vänt åt det sämre hållet.
    Vännerna har försvunnit i sina liv, nya bebisar och nya seriösa förhållanden. Allas liv går frammåt medans mitt liv backat... Åt helvete. Vad gör jag ?

fyfan beklagar.
    kämpar själv med min man som kommer gå bort i cancer , och vi har en liten. jag är 27...
    livet är inte rättvist.

jag vet inte vad jag ska säga, som kan trösta. men du är inte ensam
    men vet precis hur det känns med vänner       
  • yaya27

Hej

smyger mig in här.

jag är en 27årig mamma som lever med mitt livs kärlek sedan många år tebax.

Vi fick våran guldklimp för 3år sedan och när han fyllde 1år blev hans pappa cancer sjuk.

För drygt 2månader sedan fick vi veta att cancern nu är obotlig.

(det är en hemsk story att gå in på), han var orolig för cancer men vårdcentralen ställde diagnos via telefon och vägrade ta honom på allvar. efter det har allt gått åt helvete för honom, dom feldiagnostisera och vägra ta cellprov trots att vi bad om det.

Finns det någon här så skulle ingen mindre än jag bli överlycklig för personer som ville höra av sig.

vänner försvinner och man behöver nya. alla åldrar är välkommna att höra av sig.

• Dripknot
    Fridafia skrev 2011-01-08 21:07:47 följande:
    Dripknot jag vet ej om det var i denna tråd, nej det var nog nån annan som jag läste att du träffat en ny man, stämmer det? Hur går det för er då? Bor ni tillsammans? Och hur går det med din dotter?

Kram på dig.
    Hej på dig!

Ja... jag har träffat en ny kärlek.. den 13 december 2008 såg jag honom för första gången och föll hjälplöst för honom.. Idag bor vi ihop i en villa med min lilla dotter. Det är få förunnat att få bo med sina drömmars man som verkligen har ALLT en kvinna kan önska.

Dock går det inte en dag utan att jag minns.... reflekterar... filosoferar och tänker på min förra sambo.. hur han var, vem han var och hans värderingar... Han kommer för alltid att vara mitt livs största kärlek.
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Massiveattack

hej,

här är en till. blev änka sommaren 2011 som 33-åring när min man drunkna strax efter våra tvillingars ett års dag. Och jag saknar min man sååå mycket.

Känns som om jag aldrig kommer att kunna älska igen. Jag har goda vänner och en fin familj, men jag känner så mycket sorg och avund för att vi inte fick vara en familj. För att han inte fick vara med, för alla drömmar som klipptes av, för hur litet vårt liv blev, för hur tungt det är att vara ensamstående mamma.

Sorgen är så ensam, det är ingen som kan förstå. Har en vän som också blev änka ungefär samtidigt med tre barn, men till och med med henne känns det ensamt att prata om sorgen och vardagen. Ingens sorg är ju den andras lik. Usch fy, den här ensamheten är så grym.

kram till er alla kämpare där ute!

tvillingmamma
Svar på tråden Unga änkor och änkemän...