• Bebis Anna

yngre har större behov att få barnvakt???

Jag läste ett citat i en annan tråd, vill inte säga varifrån. Lista ut de hellre själva isåfall.
    Men där hade en tjej skrivit att unga har större behov av att skaffa barnvakt till en 5 veckors än vad en äldre förälder har, därav bättre att man lekt av sig och vara en äldre förälder.

Jag blir lite irriterad på inlägget, varför tror folk det? Jag tror alla föräldrar ha behov av barnvakt, speciellt tuffa perioder, sömnlösa nätter vet ju alla vad de kan orsaka( irritation, gräl).

Jag anser att en bra förälder är den som tar hand om sig själv. Man orkar dubbelt så mkt mer om man bara får komma ut och vädra huvudet lite från allt vad vardagen innebär med småbarn.
    Bara för att man är ung, betyder inte de att så fort man har barnvakt att man är ute och super på krogen.
    Jag anser även att ett barn BEHÖVER fler vuxna i sitt liv än mamma och pappa, därför är mina föräldrar och sambos föräldrar viktiga för mina barn. Barnen lär sig mkt från dom med. "de krävs en hel by för att uppfostra ett barn"

Folk reagerar mer om en ung person har barnvakt, medans en äldre kan göra precis hur som helst utan att någon knappt reagerar.

Åtminstonne jag själv skulle aldrig lämna en 5 veckors bebis till någon, men jag dömer inte den som gör det. Dom har säkert någon bra anledning.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???
  • MammatillO

Skönt att barnet har en pappa som kan avlasta dig

Här är det ständiga undanflykter från faderns sida

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:09:40 följande:
    Nu är inte jag en riktigt ung förälder. Men en yngre :D är 23 år gammal.Har har haft en barnvakt en gång och varit ute och "festat" då en vän fyllde år. För övrigt har pappan barnet vissa dagar så jag bara kan få lite avlastning, då går jag och handlar, sköter ärenden, löper eller shoppar. Eller bara umgås med en vän helt själv.
  • Tutilure

Håller med dig TS.

Men jag reagerade på det du skrev om att gå ut på krogen och supa, varför är det fel att göra det om man har barnvakt?
    Jag är väl inte direkt någon ung förälder längre (är 25 nu) men när min son kom var jag det. Jag tycker att det är jättekul att gå ut på krogen ibland och supa och umgås med folk. Och varför skulle jag inte kunna göra det bara för att jag är förälder? Bara barnen är hos en barnvakt så är det lugnt tycker jag.
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • MYCHILD2007
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:12:33 följande:
    Skönt att barnet har en pappa som kan avlasta dig Här är det ständiga undanflykter från faderns sida
    Det är det från mitt ex med ;)
    men jag jagar honom :D hahaha! En vecka innan det är dags sitter jag med mobilen i högsta hugg och sms:ar /ringer och håller koll så han dyker upp :D

han är yngre än mig. Så han föredrar festandet framför sin dottersträffar.
    men eftersom jag vet att han älskar henne och hon behöver honom, så tjatar jag :D tills han är tillräckligt mogen att inse att han faktiskt är tacksam att han inte missar dom.

testa? :D
  • MammatillO

Var nyss på en 40 års fest ungarna var MED och föräldrarna dricker det tycker jag INTE om ! iaf inte så dom blir synligt berusade och barn märker sådant fort.

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:11:13 följande:
    hahaha så sant så :-Peller har "vuxna fester" hemma med barnen i hemmet :D
  • MYCHILD2007
    Tutilure skrev 2009-08-08 19:13:08 följande:
    Håller med dig TS.

Men jag reagerade på det du skrev om att gå ut på krogen och supa, varför är det fel att göra det om man har barnvakt?

Jag är väl inte direkt någon ung förälder längre (är 25 nu) men när min son kom var jag det. Jag tycker att det är jättekul att gå ut på krogen ibland och supa och umgås med folk. Och varför skulle jag inte kunna göra det bara för att jag är förälder? Bara barnen är hos en barnvakt så är det lugnt tycker jag.
    Är man ensamstående med, så är det bland de ända sättet att träffa en kille på. I alla fall utan barnvagnen i högsta hugg :D

Och man kan ju inte undvika at man behöver en karls beröring, oavsett att man är mamma liksom :D det mänsliga behovet försvinner ju inte, för att man blir mamma :D
  • thatisgreat
    Stargirl skrev 2009-08-08 16:30:34 följande:
    Det jag har läst och sett på TV...
    hoppas inte att du menar "unga mödrar" eller nåt?
    Tonx skrev 2009-08-08 18:24:55 följande:
    Jag är fullt övertygad om att unga föräldrar lämnar bort sina barn tidigare och oftare, och av anledningen att de ska supa.
    Jag är fullt övertygad om att äldre föräldrar inte lämnar bort sina barn för att deras föräldrar, i sin tur, är för gamla för att orka ta hand om barnbarnen.

nej, det tycker jag inte. men jag blir irriterad av en sådan fördomsfull åsikt.
  • MammatillO

jag försöker vara bestämd på vad som gäller from då han kommer hem från grekland !

då blir det varannan helg för sonen att vara hos sin far ! och då sonen blir äldre får han bestämma helt själv vart han vill vara

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:14:40 följande:
    Det är det från mitt ex med ;)men jag jagar honom :D hahaha! En vecka innan det är dags sitter jag med mobilen i högsta hugg och sms:ar /ringer och håller koll så han dyker upp :D han är yngre än mig. Så han föredrar festandet framför sin dottersträffar.men eftersom jag vet att han älskar henne och hon behöver honom, så tjatar jag :D tills han är tillräckligt mogen att inse att han faktiskt är tacksam att han inte missar dom.testa? :D
  • Tutilure
    MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:15:53 följande:
    Är man ensamstående med, så är det bland de ända sättet att träffa en kille på. I alla fall utan barnvagnen i högsta hugg :D Och man kan ju inte undvika at man behöver en karls beröring, oavsett att man är mamma liksom :D det mänsliga behovet försvinner ju inte, för att man blir mamma :D
    Precis.
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • MammatillO

Hahaha! jag tänker precis samma sak

nog för att jag fått min "dos" av förhållande på ett BRA tag ..

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:15:53 följande:
    Är man ensamstående med, så är det bland de ända sättet att träffa en kille på. I alla fall utan barnvagnen i högsta hugg :DOch man kan ju inte undvika at man behöver en karls beröring, oavsett att man är mamma liksom :D det mänsliga behovet försvinner ju inte, för att man blir mamma :D
  • Tonx
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:10:50 följande:
    Ja, men man har ju olika uppfattningar om vad "konstant supande" är ..Visst jag vill inte lämna bort sonen för att "supa" jämnt ! men det är mitt val . andra får göra som dom vill sålänge barnen inte mår dåligt utav det .
    Det är för mig varje helg. Och det är inget ovanligt bland unga föräldrar här.

Sen är det ju klart som fasen att de flesta vill festa ibland.
Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???