• Bebis Anna

yngre har större behov att få barnvakt???

Jag läste ett citat i en annan tråd, vill inte säga varifrån. Lista ut de hellre själva isåfall.
    Men där hade en tjej skrivit att unga har större behov av att skaffa barnvakt till en 5 veckors än vad en äldre förälder har, därav bättre att man lekt av sig och vara en äldre förälder.

Jag blir lite irriterad på inlägget, varför tror folk det? Jag tror alla föräldrar ha behov av barnvakt, speciellt tuffa perioder, sömnlösa nätter vet ju alla vad de kan orsaka( irritation, gräl).

Jag anser att en bra förälder är den som tar hand om sig själv. Man orkar dubbelt så mkt mer om man bara får komma ut och vädra huvudet lite från allt vad vardagen innebär med småbarn.
    Bara för att man är ung, betyder inte de att så fort man har barnvakt att man är ute och super på krogen.
    Jag anser även att ett barn BEHÖVER fler vuxna i sitt liv än mamma och pappa, därför är mina föräldrar och sambos föräldrar viktiga för mina barn. Barnen lär sig mkt från dom med. "de krävs en hel by för att uppfostra ett barn"

Folk reagerar mer om en ung person har barnvakt, medans en äldre kan göra precis hur som helst utan att någon knappt reagerar.

Åtminstonne jag själv skulle aldrig lämna en 5 veckors bebis till någon, men jag dömer inte den som gör det. Dom har säkert någon bra anledning.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???
  • Tutilure
    Tonx skrev 2009-08-08 19:07:45 följande:
    Ja, klart det är bra att man lämnar bort barnen om man ska supa. Men jag tycker ändå att konstant festande borde vara nåt man lagt bakom sig...
    Beror väl lite på vad du menar med konstant supande.
    Jag har varit ute på krogen ca 5 ggr under senvåren och sommaren, blir väl ungefär 1 gg/månad, det tycker inte jag är mycket. 
    Hade det varit varje helg som mina jämnåriga gör så hade det varit för mycket.
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • MYCHILD2007
    Tonx skrev 2009-08-08 19:22:01 följande:
    Det är för mig varje helg. Och det är inget ovanligt bland unga föräldrar här.Sen är det ju klart som fasen att de flesta vill festa ibland.
    fast måste man festa varje helg. Så bör man inte ha skaffat barn från första början. Då är det andra problem med i bilden. INGEN vettig förälder festar VARJE HELG. Ung eller gammal!
  • MammatillO

Jag är barnledig eller ja sonen är hos sin far och jag varit på 40 års fest då har jag kalasat till det med någon drink..

Det är för mig varje helg. Och det är inget ovanligt bland unga föräldrar här.Sen är det ju klart som fasen att de flesta vill festa ibland.
  • Tutilure
    Det är för mig varje helg. Och det är inget ovanligt bland unga föräldrar här. Sen är det ju klart som fasen att de flesta vill festa ibland.
    Sorry, hann skicka innan jag såg detta.
    Men absolut, varje helg är lite väl mycket, ung förälder eller inte.
  • MYCHILD2007
    Tutilure skrev 2009-08-08 19:23:46 följande:
    Beror väl lite på vad du menar med konstant supande.
    Jag har varit ute på krogen ca 5 ggr under senvåren och sommaren, blir väl ungefär 1 gg/månad, det tycker inte jag är mycket. 
    Hade det varit varje helg som mina jämnåriga gör så hade det varit för mycket.
    Jag undrar vad det spelar för roll varför man lämnar bort sitt barn till en barnvakt? :D
    Så länge man inte försummar barnet. tar hand om barnet och ger barnet det den behöver, tiden, kärleken och tryggheten.

Så skiter jag i om den unga eller den gamla mamman super sig redlös en freagskväll eller bara läser en bok hela dagen i en park:D
  • Tutilure
    MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:26:14 följande:
    Jag undrar vad det spelar för roll varför man lämnar bort sitt barn till en barnvakt? :D Så länge man inte försummar barnet. tar hand om barnet och ger barnet det den behöver, tiden, kärleken och tryggheten. Så skiter jag i om den unga eller den gamla mamman super sig redlös en freagskväll eller bara läser en bok hela dagen i en park:D
    Håller med.
  • Tonx
    MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:24:13 följande:
    fast måste man festa varje helg. Så bör man inte ha skaffat barn från första början. Då är det andra problem med i bilden. INGEN vettig förälder festar VARJE HELG. Ung eller gammal!
    Nej. Och det finns gott om nämnda i min stad iaf...
  • MammatillO

Jag fick tom höra "ryktesvägen" att folk hade undrat vart min son var då jag ahde varit ute i svängen, då jag sa "han är hos sin pappa" blev dom ställda , är dom så jävla dumma i huvudet att jag låter vem som helst se efter det finaste jag har ?

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:26:14 följande:
    Jag undrar vad det spelar för roll varför man lämnar bort sitt barn till en barnvakt? :DSå länge man inte försummar barnet. tar hand om barnet och ger barnet det den behöver, tiden, kärleken och tryggheten.Så skiter jag i om den unga eller den gamla mamman super sig redlös en freagskväll eller bara läser en bok hela dagen i en park:D
  • BlommyNess12

Spelar det nån roll vad man gör när man är barnledig? Näe.
    Vi har haft barnvakt 1 gång på min födelsedag. Annars turas vi om att få egentid och gå ut..

• Laire

Jag tror säkert att unge föräldrar lämnar bort oftare och tidigare. Jag tror dock inte det beror på ett superbehov utan på att man litar mer på sina föräldrar på bekostnad av sig själv. Jag tror att det är lätt att känna sig underlägsen sina föräldrar då man själv just blivit (en ung) förälder.

Jag kan bara se till mig själv där min mamma utnämnde sig till expert eftersom hon minsan fött fyra barn och visste allt, jag var en novis som hade långt kvar till hennes visdom. Som äldre tror jag att man arbetat upp en bättre självbild kring sitt föräldraskap samt att man troligen frigjort sig mer från sina föräldrar.

Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???