• Bebis Anna

yngre har större behov att få barnvakt???

Jag läste ett citat i en annan tråd, vill inte säga varifrån. Lista ut de hellre själva isåfall.
    Men där hade en tjej skrivit att unga har större behov av att skaffa barnvakt till en 5 veckors än vad en äldre förälder har, därav bättre att man lekt av sig och vara en äldre förälder.

Jag blir lite irriterad på inlägget, varför tror folk det? Jag tror alla föräldrar ha behov av barnvakt, speciellt tuffa perioder, sömnlösa nätter vet ju alla vad de kan orsaka( irritation, gräl).

Jag anser att en bra förälder är den som tar hand om sig själv. Man orkar dubbelt så mkt mer om man bara får komma ut och vädra huvudet lite från allt vad vardagen innebär med småbarn.
    Bara för att man är ung, betyder inte de att så fort man har barnvakt att man är ute och super på krogen.
    Jag anser även att ett barn BEHÖVER fler vuxna i sitt liv än mamma och pappa, därför är mina föräldrar och sambos föräldrar viktiga för mina barn. Barnen lär sig mkt från dom med. "de krävs en hel by för att uppfostra ett barn"

Folk reagerar mer om en ung person har barnvakt, medans en äldre kan göra precis hur som helst utan att någon knappt reagerar.

Åtminstonne jag själv skulle aldrig lämna en 5 veckors bebis till någon, men jag dömer inte den som gör det. Dom har säkert någon bra anledning.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???
  • Miracle Cats
    CarroMeijer skrev 2009-08-08 17:05:07 följande:
    jag skulle för det första inte lämna ifrån mig mitt barn än på länge men även senare skulle jag dra mig för att lämna barnet för jag tror att många tänker då ' jaha en ung mamma som inte orkar med sitt barn o måste ha barnvakt, hon ska säkert ut o supa* eller nått liknande men skulle en 30 åring gör det skulle det mer låta * jaha stackare, hon är nog trött och behöver lite hjälp, det kan ju vara bra* det är min åsikt vad jag tror men gör en 30 åring något är det okey men skulle en 18 åring göra det skulle det vara negativit.
    Du tror det vad gäller mindre bebisar? Då har du inte följt med i flera trådar här
  • Miracle Cats

Fina fördomar, en 20-åring ska ut och supa och en 30-åring måste helt enkelt ta igen sig...

• Tonx

Jag är fullt övertygad om att unga föräldrar lämnar bort sina barn tidigare och oftare, och av anledningen att de ska supa.

• Ord blind

Miracle Cats skrev 2009-08-08 17:21:59 följande:

Fina fördomar, en 20-åring ska ut och supa och en 30-åring måste helt enkelt ta igen sig...
  • MammatillO

men då är det väl bra att dom lämnar bort barnen ?

Än äldre som "fin dricker" tillsammans MED barnen.

Tonx skrev 2009-08-08 18:24:55 följande:
    Jag är fullt övertygad om att unga föräldrar lämnar bort sina barn tidigare och oftare, och av anledningen att de ska supa.
  • Tonx
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:02:55 följande:
    men då är det väl bra att dom lämnar bort barnen ? Än äldre som "fin dricker" tillsammans MED barnen.
    Ja, klart det är bra att man lämnar bort barnen om man ska supa.
    Men jag tycker ändå att konstant festande borde vara nåt man lagt bakom sig...
  • MYCHILD2007

Nu är inte jag en riktigt ung förälder. Men en yngre :D är 23 år gammal.
    Har har haft en barnvakt en gång och varit ute och "festat" då en vän fyllde år.

För övrigt har pappan barnet vissa dagar så jag bara kan få lite avlastning, då går jag och handlar, sköter ärenden, löper eller shoppar. Eller bara umgås med en vän helt själv.

• MYCHILD2007
    MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:09:40 följande:
    Nu är inte jag en riktigt ung förälder. Men en yngre :D är 23 år gammal.Har har haft en barnvakt en gång och varit ute och "festat" då en vän fyllde år. För övrigt har pappan barnet vissa dagar så jag bara kan få lite avlastning, då går jag och handlar, sköter ärenden, löper eller shoppar. Eller bara umgås med en vän helt själv.
    aaajust det barnet är 2 år gammalt.
  • MammatillO

Ja, men man har ju olika uppfattningar om vad "konstant supande" är ..

Visst jag vill inte lämna bort sonen för att "supa" jämnt ! men det är mitt val . andra får göra som dom vill sålänge barnen inte mår dåligt utav det .

Tonx skrev 2009-08-08 19:07:45 följande:
    Ja, klart det är bra att man lämnar bort barnen om man ska supa.Men jag tycker ändå att konstant festande borde vara nåt man lagt bakom sig...
  • MYCHILD2007
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:02:55 följande:
    men då är det väl bra att dom lämnar bort barnen ? Än äldre som "fin dricker" tillsammans MED barnen.
    hahaha så sant så :-P
    eller har "vuxna fester" hemma med barnen i hemmet :D
Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???