Inlägg från: MYCHILD2007 |Visa alla inlägg
  • MYCHILD2007

yngre har större behov att få barnvakt???

Nu är inte jag en riktigt ung förälder. Men en yngre :D är 23 år gammal.
    Har har haft en barnvakt en gång och varit ute och "festat" då en vän fyllde år.

För övrigt har pappan barnet vissa dagar så jag bara kan få lite avlastning, då går jag och handlar, sköter ärenden, löper eller shoppar. Eller bara umgås med en vän helt själv.

• MYCHILD2007
    MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:09:40 följande:
    Nu är inte jag en riktigt ung förälder. Men en yngre :D är 23 år gammal.Har har haft en barnvakt en gång och varit ute och "festat" då en vän fyllde år. För övrigt har pappan barnet vissa dagar så jag bara kan få lite avlastning, då går jag och handlar, sköter ärenden, löper eller shoppar. Eller bara umgås med en vän helt själv.
    aaajust det barnet är 2 år gammalt.
  • MYCHILD2007
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:02:55 följande:
    men då är det väl bra att dom lämnar bort barnen ? Än äldre som "fin dricker" tillsammans MED barnen.
    hahaha så sant så :-P
    eller har "vuxna fester" hemma med barnen i hemmet :D
  • MYCHILD2007
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:12:33 följande:
    Skönt att barnet har en pappa som kan avlasta dig Här är det ständiga undanflykter från faderns sida
    Det är det från mitt ex med ;)
    men jag jagar honom :D hahaha! En vecka innan det är dags sitter jag med mobilen i högsta hugg och sms:ar /ringer och håller koll så han dyker upp :D

han är yngre än mig. Så han föredrar festandet framför sin dottersträffar.
    men eftersom jag vet att han älskar henne och hon behöver honom, så tjatar jag :D tills han är tillräckligt mogen att inse att han faktiskt är tacksam att han inte missar dom.

testa? :D
  • MYCHILD2007
    Tutilure skrev 2009-08-08 19:13:08 följande:
    Håller med dig TS.

Men jag reagerade på det du skrev om att gå ut på krogen och supa, varför är det fel att göra det om man har barnvakt?

Jag är väl inte direkt någon ung förälder längre (är 25 nu) men när min son kom var jag det. Jag tycker att det är jättekul att gå ut på krogen ibland och supa och umgås med folk. Och varför skulle jag inte kunna göra det bara för att jag är förälder? Bara barnen är hos en barnvakt så är det lugnt tycker jag.
    Är man ensamstående med, så är det bland de ända sättet att träffa en kille på. I alla fall utan barnvagnen i högsta hugg :D

Och man kan ju inte undvika at man behöver en karls beröring, oavsett att man är mamma liksom :D det mänsliga behovet försvinner ju inte, för att man blir mamma :D
  • MYCHILD2007
    Tonx skrev 2009-08-08 19:22:01 följande:
    Det är för mig varje helg. Och det är inget ovanligt bland unga föräldrar här.Sen är det ju klart som fasen att de flesta vill festa ibland.
    fast måste man festa varje helg. Så bör man inte ha skaffat barn från första början. Då är det andra problem med i bilden. INGEN vettig förälder festar VARJE HELG. Ung eller gammal!
  • MYCHILD2007
    Tutilure skrev 2009-08-08 19:23:46 följande:
    Beror väl lite på vad du menar med konstant supande.
    Jag har varit ute på krogen ca 5 ggr under senvåren och sommaren, blir väl ungefär 1 gg/månad, det tycker inte jag är mycket. 
    Hade det varit varje helg som mina jämnåriga gör så hade det varit för mycket.
    Jag undrar vad det spelar för roll varför man lämnar bort sitt barn till en barnvakt? :D
    Så länge man inte försummar barnet. tar hand om barnet och ger barnet det den behöver, tiden, kärleken och tryggheten.

Så skiter jag i om den unga eller den gamla mamman super sig redlös en freagskväll eller bara läser en bok hela dagen i en park:D
  • MYCHILD2007
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:28:33 följande:
    Jag fick tom höra "ryktesvägen" att folk hade undrat vart min son var då jag ahde varit ute i svängen, då jag sa "han är hos sin pappa" blev dom ställda , är dom så jävla dumma i huvudet att jag låter vem som helst se efter det finaste jag har ?
    hahahaha! Visst är det a pain in the ass när folk lägger sig i? :D

Jag mötte en granne ensam i hissen en gång. varpå han frågar, vart har du lillan då, ligger hon hemma och sover? mitt barn är två år. han trodde på allvar att jag var påväg ut och att mitt barn låg hemma och sov. helt själv :D. just därför att man alltid ser mig med barnvagn.

I samma veva glömde jag plånkan, så jag åkte med tillbaka och plingade på dörren med flit. och då öppnade barnets pappa. Så då fick han se att hon ej låg hemma och sov själv..

men visst är det irriterande. Såna fall idioter faktiskt kan ringa soc och säga. jag vill göra en anmälan, jag tror att mamman lämnade barnet hemma själv :D
  • MYCHILD2007
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:28:33 följande:
    Jag fick tom höra "ryktesvägen" att folk hade undrat vart min son var då jag ahde varit ute i svängen, då jag sa "han är hos sin pappa" blev dom ställda , är dom så jävla dumma i huvudet att jag låter vem som helst se efter det finaste jag har ?
    hahahaha! Visst är det a pain in the ass när folk lägger sig i? :D

Jag mötte en granne ensam i hissen en gång. varpå han frågar, vart har du lillan då, ligger hon hemma och sover? mitt barn är två år. han trodde på allvar att jag var påväg ut och att mitt barn låg hemma och sov. helt själv :D. just därför att man alltid ser mig med barnvagn.

I samma veva glömde jag plånkan, så jag åkte med tillbaka och plingade på dörren med flit. och då öppnade barnets pappa. Så då fick han se att hon ej låg hemma och sov själv..

men visst är det irriterande. Såna fall idioter faktiskt kan ringa soc och säga. jag vill göra en anmälan, jag tror att mamman lämnade barnet hemma själv :D
  • MYCHILD2007
    MammatillO skrev 2009-08-08 19:33:18 följande:
    säga ifrån? mitt barn inte mina föräldrars?jag har tom rytit ifrån åt sonens mormor för jag accepterar ej att hon bestämmer över hur jag ska etc byta blöja på sonen ..
    Precis! :D upp till en själv om man skall låta folk styra eller inte.
    Min mamma blev portad en gång i tjugo dagar. För hon gjorde INGEt annat än kommentera allt jag gjorde med barnet.

Hur jag bytte blöja
    hur jag höll i barnet
    att barnet inte såg ut och må bra osv..

Helt nojjig var hon ... överdriven oro.
    Sluta med att jag blev precis galen och hon fick inte komma på ett bra tag, tills hon hade accepterat att det var mitt barn och inte hennes :D

i mitt hemland, så är det oftast mormorn som uppfostrar barnet om hennes dotter är ung. Mormor har lika mkt rätt till barnet som föräldrarna. men det här är ju sverige ;).. mormor är just bara en mormor!
Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???