Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

yngre har större behov att få barnvakt???

Jag drar mig för be om Barnvakt ..

• MammatillO

stämmer !

Mina jämnåriga har inte barn så vi kan inte ha en "par middag" med barnen

utan om det blir någon gång så blir det krogen .. som idag (Alla) jag umgås med skulle på en konsert på en "krog" med E-type och jag har verkligen ingen lust att gå då går man inte och även fast sonen är hos sin pappa så går jag inte jag är gammal och tråkig i jämförelse med dom. MEN jag har barn och det är en större lycka än att ränna på krogen

Stargirl skrev 2009-08-08 16:30:34 följande:
    Det jag har läst och sett på TV så verkar det som att det just är yngre föräldrar som har mer ett behov att göra saker för sig själv mer än äldre föräldrar har. Efter vad man läst på FL, dock känner jag inga unga föräldrar irl så jag kan ju bara säga efter vad man läst.Så det kan vara en skev bild men det känns faktiskt som just yngre är överrepresenterade blad de som skaffar barnvakt tidigt och roar sig mer än äldre föräldrar gör. Men det är säkert lite beroende på vad ens vänner gör. En 35 åring har v'l generellt mer "middagar" hemma och yngre går mer på krogen. På en hemmamiddag kan barnen närvara så man kan vara social ihop med barnen. Men säkerligen har det att göra med att de andra "unga" inte har barn så en mysig middag med gott vin och goda ostar kanske inte är ett förstahandsval för en 20 åring (även enligt erfarenet)
  • MammatillO

men då är det väl bra att dom lämnar bort barnen ?

Än äldre som "fin dricker" tillsammans MED barnen.

Tonx skrev 2009-08-08 18:24:55 följande:
    Jag är fullt övertygad om att unga föräldrar lämnar bort sina barn tidigare och oftare, och av anledningen att de ska supa.
  • MammatillO

Ja, men man har ju olika uppfattningar om vad "konstant supande" är ..

Visst jag vill inte lämna bort sonen för att "supa" jämnt ! men det är mitt val . andra får göra som dom vill sålänge barnen inte mår dåligt utav det .

Tonx skrev 2009-08-08 19:07:45 följande:
    Ja, klart det är bra att man lämnar bort barnen om man ska supa.Men jag tycker ändå att konstant festande borde vara nåt man lagt bakom sig...
  • MammatillO

Skönt att barnet har en pappa som kan avlasta dig

Här är det ständiga undanflykter från faderns sida

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:09:40 följande:
    Nu är inte jag en riktigt ung förälder. Men en yngre :D är 23 år gammal.Har har haft en barnvakt en gång och varit ute och "festat" då en vän fyllde år. För övrigt har pappan barnet vissa dagar så jag bara kan få lite avlastning, då går jag och handlar, sköter ärenden, löper eller shoppar. Eller bara umgås med en vän helt själv.
  • MammatillO

Var nyss på en 40 års fest ungarna var MED och föräldrarna dricker det tycker jag INTE om ! iaf inte så dom blir synligt berusade och barn märker sådant fort.

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:11:13 följande:
    hahaha så sant så :-Peller har "vuxna fester" hemma med barnen i hemmet :D
  • MammatillO

jag försöker vara bestämd på vad som gäller from då han kommer hem från grekland !

då blir det varannan helg för sonen att vara hos sin far ! och då sonen blir äldre får han bestämma helt själv vart han vill vara

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:14:40 följande:
    Det är det från mitt ex med ;)men jag jagar honom :D hahaha! En vecka innan det är dags sitter jag med mobilen i högsta hugg och sms:ar /ringer och håller koll så han dyker upp :D han är yngre än mig. Så han föredrar festandet framför sin dottersträffar.men eftersom jag vet att han älskar henne och hon behöver honom, så tjatar jag :D tills han är tillräckligt mogen att inse att han faktiskt är tacksam att han inte missar dom.testa? :D
  • MammatillO

Hahaha! jag tänker precis samma sak

nog för att jag fått min "dos" av förhållande på ett BRA tag ..

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:15:53 följande:
    Är man ensamstående med, så är det bland de ända sättet att träffa en kille på. I alla fall utan barnvagnen i högsta hugg :DOch man kan ju inte undvika at man behöver en karls beröring, oavsett att man är mamma liksom :D det mänsliga behovet försvinner ju inte, för att man blir mamma :D
  • MammatillO

Jag är barnledig eller ja sonen är hos sin far och jag varit på 40 års fest då har jag kalasat till det med någon drink..

Tonx skrev 2009-08-08 19:22:01 följande:
    Det är för mig varje helg. Och det är inget ovanligt bland unga föräldrar här.Sen är det ju klart som fasen att de flesta vill festa ibland.
  • MammatillO

Jag fick tom höra "ryktesvägen" att folk hade undrat vart min son var då jag ahde varit ute i svängen, då jag sa "han är hos sin pappa" blev dom ställda , är dom så jävla dumma i huvudet att jag låter vem som helst se efter det finaste jag har ?

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:26:14 följande:
    Jag undrar vad det spelar för roll varför man lämnar bort sitt barn till en barnvakt? :DSå länge man inte försummar barnet. tar hand om barnet och ger barnet det den behöver, tiden, kärleken och tryggheten.Så skiter jag i om den unga eller den gamla mamman super sig redlös en freagskväll eller bara läser en bok hela dagen i en park:D
  • MammatillO

säga ifrån? mitt barn inte mina föräldrars?

jag har tom rytit ifrån åt sonens mormor för jag accepterar ej att hon bestämmer över hur jag ska etc byta blöja på sonen ..

Laire skrev 2009-08-08 19:31:41 följande:
    Jag tror säkert att unge föräldrar lämnar bort oftare och tidigare. Jag tror dock inte det beror på ett superbehov utan på att man litar mer på sina föräldrar på bekostnad av sig själv. Jag tror att det är lätt att känna sig underlägsen sina föräldrar då man själv just blivit (en ung) förälder. Jag kan bara se till mig själv där min mamma utnämnde sig till expert eftersom hon minsan fött fyra barn och visste allt, jag var en novis som hade långt kvar till hennes visdom. Som äldre tror jag att man arbetat upp en bättre självbild kring sitt föräldraskap samt att man troligen frigjort sig mer från sina föräldrar.
  • MammatillO

haha och dom som trodde detta var2 av mina F.d långstadie klass "kompisar" :-P

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:35:29 följande:
    hahahaha! Visst är det a pain in the ass när folk lägger sig i? :D Jag mötte en granne ensam i hissen en gång. varpå han frågar, vart har du lillan då, ligger hon hemma och sover? mitt barn är två år. han trodde på allvar att jag var påväg ut och att mitt barn låg hemma och sov. helt själv :D. just därför att man alltid ser mig med barnvagn. I samma veva glömde jag plånkan, så jag åkte med tillbaka och plingade på dörren med flit. och då öppnade barnets pappa. Så då fick han se att hon ej låg hemma och sov själv.. men visst är det irriterande. Såna fall idioter faktiskt kan ringa soc och säga. jag vill göra en anmälan, jag tror att mamman lämnade barnet hemma själv :D
  • MammatillO

Exakt och till saken hör att min mamma bara var 19 då hon fick mig så hon borde ju fatta hur störande det är och höra kommentarer *S*

MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:38:02 följande:
    Precis! :D upp till en själv om man skall låta folk styra eller inte.Min mamma blev portad en gång i tjugo dagar. För hon gjorde INGEt annat än kommentera allt jag gjorde med barnet.Hur jag bytte blöjahur jag höll i barnetatt barnet inte såg ut och må bra osv..Helt nojjig var hon ... överdriven oro.Sluta med att jag blev precis galen och hon fick inte komma på ett bra tag, tills hon hade accepterat att det var mitt barn och inte hennes :Di mitt hemland, så är det oftast mormorn som uppfostrar barnet om hennes dotter är ung. Mormor har lika mkt rätt till barnet som föräldrarna. men det här är ju sverige ;).. mormor är just bara en mormor!
Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???