• Tutilure

yngre har större behov att få barnvakt???

Håller med dig TS.

Men jag reagerade på det du skrev om att gå ut på krogen och supa, varför är det fel att göra det om man har barnvakt?
    Jag är väl inte direkt någon ung förälder längre (är 25 nu) men när min son kom var jag det. Jag tycker att det är jättekul att gå ut på krogen ibland och supa och umgås med folk. Och varför skulle jag inte kunna göra det bara för att jag är förälder? Bara barnen är hos en barnvakt så är det lugnt tycker jag.
    ♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • Tutilure
    MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:15:53 följande:
    Är man ensamstående med, så är det bland de ända sättet att träffa en kille på. I alla fall utan barnvagnen i högsta hugg :D Och man kan ju inte undvika at man behöver en karls beröring, oavsett att man är mamma liksom :D det mänsliga behovet försvinner ju inte, för att man blir mamma :D
    Precis.
  • Tutilure
    Tonx skrev 2009-08-08 19:07:45 följande:
    Ja, klart det är bra att man lämnar bort barnen om man ska supa. Men jag tycker ändå att konstant festande borde vara nåt man lagt bakom sig...
    Beror väl lite på vad du menar med konstant supande.
    Jag har varit ute på krogen ca 5 ggr under senvåren och sommaren, blir väl ungefär 1 gg/månad, det tycker inte jag är mycket. 
    Hade det varit varje helg som mina jämnåriga gör så hade det varit för mycket.
  • Tutilure
    Tonx skrev 2009-08-08 19:22:01 följande:
    Det är för mig varje helg. Och det är inget ovanligt bland unga föräldrar här. Sen är det ju klart som fasen att de flesta vill festa ibland.
    Sorry, hann skicka innan jag såg detta.
    Men absolut, varje helg är lite väl mycket, ung förälder eller inte.
  • Tutilure
    MYCHILD2007 skrev 2009-08-08 19:26:14 följande:
    Jag undrar vad det spelar för roll varför man lämnar bort sitt barn till en barnvakt? :D Så länge man inte försummar barnet. tar hand om barnet och ger barnet det den behöver, tiden, kärleken och tryggheten. Så skiter jag i om den unga eller den gamla mamman super sig redlös en freagskväll eller bara läser en bok hela dagen i en park:D
    Håller med.
Svar på tråden yngre har större behov att få barnvakt???