red rose 06 skrev 2009-08-06 08:42:32 följande:
för att dom e lata! inte alla men dom flesta, tänker mycket på sig själva, vi ska tjäna pengar vi ska resa ha fin bil renovera hus, bla bla bla. o sist barnet!han kan vara på dagis sen 1 år! vissa längtar verkligen tills barnet fyller 1 år o dom kan lämna bort!det e fan tragiskt!säger det igen , vissa borde inte ens skaffa barn!svenska mammor klagar mycket o är lata, läste n gång en artikel där det stod - kan jag resa ensam med mina 2 barn? en va 2 o en va 4 månader?många svar, - neeh det hade jag aldirg klarat av o bla bla blasnälla det är 2 barn! DINA barn!hahaha lata jävlar.ha ni sett utländksa mammor, dom åker o stor handlar med typ 4 barn!inga problem där inte.
Håller iaf inte med om det du skriver. Det du tar upp handlar istället om att svensken som du pratar om ifrågasatt om det vore rimligt att kunna ha tillräcklig uppsikt och ordning på sina barn vid en resa... det handlar om omtanke och välvilja för att barnen inte ska råka ut för något. Så det handlar verkligen inte om lathet.
Visst, utländska mammor åker och storhandlar med 4 barn... men inte fan klarar de ens av att ha uppsikt över ett enda av dem. Ungarna springer runt och gör både de ena och de andra och morsan är någon helt annanstans. Skulle man påpeka något verkar föräldrarna inte ens kännas vid sina ungar.
Kan säga att senast jag var på affären i en invandrartät stad så var det inte långt ifrån att ett av alla dessa invandrarbarn fick en hård potatis kastad i huvudet av mig...hon sprang runt med sin lilla vagn körde på både det ena och det andra... rev i allt och alla... morsan gick långt före och sket fullständigt i vad som hände. Jag gastade åt morsan som inte brydde sig... kan säga att en av de potatisar jag då höll på att plocka var väldigt nära att "slinta" ur handen!! Dock borde jag väl ha slängt den på morsan istället men men...nu förblev det bara en tanke och en höjd hand.
utländska mammor klarar ju inte ens av att jobba... (med undantag från vissa). Där kan vi snacka lathet isf. Eller iof... det är nog inte lathet... snarare inkompetens.