• PMS Princess

Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?

Jag undrar bara varför Svenska mammor har såååå brottom tillbaka till jobbet efter att dom har fått barn? Och varför tycker dom att det är synd om dom som är hemma med barnen? Jag själv kan inte tänka mig att lämna mitt barn med en främmande människa som måste samtidigt ta hand om massa andra barn. Varför skulle någon främmande tjej veta bättre vad mitt barn behöver? Och hur kan mitt barn lära mer i en dagis? Jag är högutbildad (Msc) och har bott i många olika länder och har mycket erfarenhet som en dagis fröken kan inte ens drömma om. Det är klart att min son kan lära mycket mer om livet med mig än på dagis. Förlåt men jag förstar mig inte på svenska kvinnor... Min man är svensk och jätteglad att hans son inte behöver gå på dagis. Hjälp mig att förstå varför man inte orkar ta ansvaret för sitt eget barn?

• Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?
  • Milkina cerka
    Hemmaföräldern skrev 2009-08-03 23:31:26 följande:
    Ibland kan man behöva läsa om vilken kvinnofälla det kan vara med små barn och heltidsjobb för att kunna tänka efter innan man väljer standardslösningen två heltidsarbetande föräldrar och barnet på dagis från 1 år:www.hemmaforaldrar.se/mia_kronikanovember.htmwww.hemmaforaldrar.se/mia_kronika_november2.h...www.hemmaforaldrar.se/maria_von_schantz_kroni...
    Intressanta länkar , o. tänkvärda.

När vi ändå är OT, vill jag rekommendera: www.haro.se
  • plastpojken

Zack o Bella skrev 2009-08-03 13:57:24 följande:

Ja precis. Klart jag älskar att träffa nytt folk. Jag är väldigt social av mig. Men just det där krystade i en park.
    Brukar du krysta i olika parker?
  • Me o Mike

Ja om nån jobbig jävel kommer fram och pratar blir jag iaf SUGEN på att krysta fram nåt på dom..

plastpojken skrev 2009-08-04 22:48:45 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-08-03 13:57:24 följande:
    Brukar du krysta i olika parker?
  • SötFlöt

För att vi SVENSKA mammor kanske behöver tjäna lite pengar vi med, man kanske inte badar i  pengar. Dessutom vill jag väl utvecklas och träffa folk på mitt jobb även om jag är mamma..Är det så konstigt? Fattar inte vad som är konstigt.

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • plastpojken

Zack o Bella skrev 2009-08-05 14:27:04 följande:

Ja om nån jobbig jävel kommer fram och pratar blir jag iaf SUGEN på att krysta fram nåt på dom..
    haha okej... kanske ska börja bära med mig hundbajspåsar när jag är i någon park för att ta det säkra före det osäkra. haha
  • red rose 06

för att dom e lata! inte alla men dom flesta, tänker mycket på sig själva, vi ska tjäna pengar vi ska resa ha fin bil renovera hus, bla bla bla. o sist barnet!
    han kan vara på dagis sen 1 år! vissa längtar verkligen tills barnet fyller 1 år o dom kan lämna bort!
    det e fan tragiskt!
    säger det igen , vissa borde inte ens skaffa barn!
    svenska mammor klagar mycket o är lata, läste n gång en artikel där det stod
    - kan jag resa ensam med mina 2 barn? en va 2 o en va 4 månader?
    många svar, - neeh det hade jag aldirg klarat av o bla bla bla

snälla det är 2 barn! DINA barn!
    hahaha lata jävlar.

ha ni sett utländksa mammor, dom åker o stor handlar med typ 4 barn!
    inga problem där inte.

• Apmor2

red rose 06 skrev 2009-08-06 08:42:32 följande:

för att dom e lata! inte alla men dom flesta, tänker mycket på sig själva, vi ska tjäna pengar vi ska resa ha fin bil renovera hus, bla bla bla. o sist barnet!han kan vara på dagis sen 1 år! vissa längtar verkligen tills barnet fyller 1 år o dom kan lämna bort!det e fan tragiskt!säger det igen , vissa borde inte ens skaffa barn!svenska mammor klagar mycket o är lata, läste n gång en artikel där det stod - kan jag resa ensam med mina 2 barn? en va 2 o en va 4 månader?många svar, - neeh det hade jag aldirg klarat av o bla bla blasnälla det är 2 barn! DINA barn!hahaha lata jävlar.ha ni sett utländksa mammor, dom åker o stor handlar med typ 4 barn!inga problem där inte.
    hmmm så fel man kan ha.....
  • MissTess

red rose 06 skrev 2009-08-06 08:42:32 följande:

för att dom e lata! inte alla men dom flesta, tänker mycket på sig själva, vi ska tjäna pengar vi ska resa ha fin bil renovera hus, bla bla bla. o sist barnet!han kan vara på dagis sen 1 år! vissa längtar verkligen tills barnet fyller 1 år o dom kan lämna bort!det e fan tragiskt!säger det igen , vissa borde inte ens skaffa barn!svenska mammor klagar mycket o är lata, läste n gång en artikel där det stod - kan jag resa ensam med mina 2 barn? en va 2 o en va 4 månader?många svar, - neeh det hade jag aldirg klarat av o bla bla blasnälla det är 2 barn! DINA barn!hahaha lata jävlar.ha ni sett utländksa mammor, dom åker o stor handlar med typ 4 barn!inga problem där inte.
    Så svenskar klarar inte lika mycket som utländska? Dummaste jag hört!
Svar på tråden Varför vill inte Svenska mammor vara hemma med sina barn?