• Anonym (skuld)

Hur mycket har du i skulder till kronofogden?

Hur mycket har du i skulder?
    endast du med skulder svarar!
    ska vi peppa varann att lösa vår ekonomiska situation?

• Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?
  • Anonym

ca 50 000. Mesta är CSN. och så lever jag på socialbidrag så jag kan inte betala heller.

• Anonym

Inte en krona.... har betalat mina räkningar i tid, men så har vi inte heller någon ny fin bil, inget fritidshus, inga charter semestrar eller någon båt....

men hela lilla lönen i handen....

• maggsan

Ta kontakt med kronofogden och säga till att ni har skulder på flera ställen och kanske kan samla det tillsammans.
    En vän till mig gick dit med alla sina papper och sa att jag klarar inte det här.
    Hon fick världens bästa hjälp.. nu har hon skuldsanering.. och klarar sig någotsådär.. men ändå.. hon fixade det..

Bättre att ha en skuld hos en, än beltala minsta möjliga hos tio..

Å du som har endast 5 000 kr och inte vill säga till dina föräldrar.. GÖR DET innan bet blir mer pengar som skuld. bättre de hjälper dig nu än undrar varför du inte vill flytta hemifrån

Hur fungerar det efter man har betalat av sin skuld försvinner anmärkningen?

Lycka till alla ni där ute som kämpar!!

• Anonym (skuld)

men den där gottfrid hade inte lite skulder ryser:(

• Anonym (Saker kan hända)
    Anonym skrev 2009-08-09 03:36:21 följande:
    Inte en krona.... har betalat mina räkningar i tid, men så har vi inte heller någon ny fin bil, inget fritidshus, inga charter semestrar eller någon båt.... men hela lilla lönen i handen....
    Det har jag aldrig haft heller. Alla som har eller haft skulder hos kronofogden har inte levt loppan för pengarna. Det räcker med att du måste gå på soc t ex, de betalar inga extra pengar för att du har studielån t ex. Och inte restskatt heller, fastän du varit beroende av soc varenda månad på taxeringsåret och därmed fått mindre bidrag än du skulle fått om tex försäkringskassan dragit mer skatt. Får du tillbaka på skatten så räknar de med dem som in inkomst, men de räknar det inte som en utgift om du måste betala tillbaka. Då sitter man där, i rävsaxen!
  • Anonym (Saker kan hända)

Anonym (Skuldfri) skrev 2009-07-20 13:00:40 följande:

Vill peppa er här, jag VAR skuldsatt hos fogden, men har ÄNTLIGEN betalat av dom, tog många år, men i april i år var allt betalt sen 3 år tillbaka, vilket innebar att jag nu är prickfri. Det FINNS en väg ut :)
    Grattis! Vi är också skuldfria nu, vet inte hur mycket vi var skyldiga från början eftersom skulden bara växer med åren, men det tog oss tio år att bli fria. Och det känns så skönt, nu är vi på banan igen, för första gången på tjugo år.
  • mamita64

En betalningsanmärkning försvinner tre år efter att skulden registrerats hos KF.
    Alltså även om du inte har betalat den.
    Jag har ca 30 000kr hos fogden nu.
    Betalar 1000 varje månad, det är det utrymme som finns på min inkomst.
    Men skulder som jag hade avbetalning på innan går nu till fogden, plus csn så det känns som att det aldrig kommer att bli färdigt.
    Hoppas på att få ett jobb och kunna betala mer varje månad så att det försvinner helt.

• Anonym (mamma till två)

140 000 i studieskuld till csn, en del av det har gått till kf pga att det blev massa strul när jag fick fp , men men, sånt som händer, betalar av varje månad så nån gång blir man väl av med det!

• Anonym

jag var såååååå lycklig hafde bet av alla mina skulder hos kronokalle...
    MEN då kommer det en gammal skuld sen 1994 uppoppande på 179000!!!
    gissa om jag vart/är glad?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-09 22:55:03 följande:
    jag var såååååå lycklig hafde bet av alla mina skulder hos kronokalle...MEN då kommer det en gammal skuld sen 1994 uppoppande på 179000!!!gissa om jag vart/är glad?
    Hjälp! Skämtar de eller?

Själv har jag 20.000:- drygt, medan min sambo har väl kanske 200.000 eller något. Miss i planeringen kan man väl säga, men men shit happens och det löser sig. Det är inte omöjligt att leva, trots skulder, men visst underlättare utan. Just nu betalar vi inte av någonting. Djup kris hos oss. Får in drygt 10.000:- i månaden och det ska räcka till hyra och mat. Inte lätt att betala av någon skuld då inte.
Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?