Inlägg från: Anonym (Saker kan hända) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saker kan hända)

Hur mycket har du i skulder till kronofogden?

Anonym skrev 2009-08-09 03:36:21 följande:
    Inte en krona.... har betalat mina räkningar i tid, men så har vi inte heller någon ny fin bil, inget fritidshus, inga charter semestrar eller någon båt.... men hela lilla lönen i handen....
    Det har jag aldrig haft heller. Alla som har eller haft skulder hos kronofogden har inte levt loppan för pengarna. Det räcker med att du måste gå på soc t ex, de betalar inga extra pengar för att du har studielån t ex. Och inte restskatt heller, fastän du varit beroende av soc varenda månad på taxeringsåret och därmed fått mindre bidrag än du skulle fått om tex försäkringskassan dragit mer skatt. Får du tillbaka på skatten så räknar de med dem som in inkomst, men de räknar det inte som en utgift om du måste betala tillbaka. Då sitter man där, i rävsaxen!
  • Anonym (Saker kan hända)

Anonym (Skuldfri) skrev 2009-07-20 13:00:40 följande:

Vill peppa er här, jag VAR skuldsatt hos fogden, men har ÄNTLIGEN betalat av dom, tog många år, men i april i år var allt betalt sen 3 år tillbaka, vilket innebar att jag nu är prickfri. Det FINNS en väg ut :)
    Grattis! Vi är också skuldfria nu, vet inte hur mycket vi var skyldiga från början eftersom skulden bara växer med åren, men det tog oss tio år att bli fria. Och det känns så skönt, nu är vi på banan igen, för första gången på tjugo år.
Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?