• Anonym

Hur mycket har du i skulder till kronofogden?

Jag har omkring 20-25 tusen.. Har inte börjat betala av men skulle vilja men känner inte motovation, låter dumt, då jag knappt får runt det en hel månad utan att betala på skulderna... Skulle vilja ha allainkasso och alla krono på ett ställe än på 15 ställen =(

• Anonym

har nog ca 250 000 (!) ! väntar dock på svar om skuldsanering ...*håller tummarna*

• Anonym

Anonym (ngn som vet) skrev 2009-07-19 21:31:42 följande:

vet ngn om hur jag kan se hur mkt jag har skuld hos kronof. ?? allså via nättet, genom Bank ID osv ?
    vet ej men du kan ju maila dem genom deras sida och be dem maila dej svar om du inte vill tala med dem i tele förståss
  • Anonym
    KRS skrev 2009-07-13 14:59:50 följande:
    glömmer alla de tre jävla åren efter att skulderna är betalda??
    De åren är ju inte så noga eftersom du kan visa att du har betalat av allt om du skulle behöva ansöka om lån osv. Dessutom så är det väl 3 år från det datum som betalningsanmärkningen registrerades? Det gör ju att många blir av med pricken i princip samtidigt som du betalat av skulden, detta förutsätter i o f s att man sköter sina avbetalningar så att det inte kommer nya kravbrev på samma skuld för då börjar det räknas om från början igen.
  • Anonym

Anonym (ngn som vet) skrev 2009-07-19 21:31:42 följande:

vet ngn om hur jag kan se hur mkt jag har skuld hos kronof. ?? allså via nättet, genom Bank ID osv ?
    Ratsit har en tjänst som heter självbevakning som du får testa gratis en gång. Där får du alla registrerade uppgifter om dig inklusive storleken på skulden. Hoppas du blir hjälpt av det.
  • Anonym

Jag har med skulder hos krono..men vet inte hur mycket..vågar inte se efter---men gissar vilt på runt 80 000.kr  jag  tror jag kommer snart kunna betala av allt på en gång snart..om jag har tur.....Det har verkligen varit en börda under flera år och har mått fruktansvärt dåligt över skulderna...Just nu lever jag på minimum så har inte kunnat betala ett öre till krono..har varit så i flera år

• Anonym

Nu vet jag ju inte om det har växt med ränta och liknande, men drygt 700´har jag. (eller vi, för jag tror att vi har de gemensamt)

Känns jobbigt att gräva i det, fast jag förstår ju att jag borde ta kontrollen över det.

Båda har utm på lönen, och det känns ju sådär kul.... Varje månad så tänker man på att "egentligen" skulle vi har så här mycket kvar och nu har vi _bara_ det här.

Är glad att vi har jobb åtminstonde samt att vi bor rätt ok ändå.

Men det känns som att vi ALDRIG kommer kunna beta av en så stor skuld! blä.

• Anonym

ca 50 000. Mesta är CSN. och så lever jag på socialbidrag så jag kan inte betala heller.

• Anonym

Inte en krona.... har betalat mina räkningar i tid, men så har vi inte heller någon ny fin bil, inget fritidshus, inga charter semestrar eller någon båt....

men hela lilla lönen i handen....

• Anonym

jag var såååååå lycklig hafde bet av alla mina skulder hos kronokalle...
    MEN då kommer det en gammal skuld sen 1994 uppoppande på 179000!!!
    gissa om jag vart/är glad?

Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?