• Anonym (skuld)

Hur mycket har du i skulder till kronofogden?

Hur mycket har du i skulder?
    endast du med skulder svarar!
    ska vi peppa varann att lösa vår ekonomiska situation?

• Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?
  • Anonym

Jag har omkring 20-25 tusen.. Har inte börjat betala av men skulle vilja men känner inte motovation, låter dumt, då jag knappt får runt det en hel månad utan att betala på skulderna... Skulle vilja ha allainkasso och alla krono på ett ställe än på 15 ställen =(

• Anonym (skuld)

ja det är så jobbigt att alla ärenden inte an samlas ihop.

• KRS

glömmer alla de tre jävla åren efter att skulderna är betalda??

• Anonym

har nog ca 250 000 (!) ! väntar dock på svar om skuldsanering ...*håller tummarna*

• Anonym (MG)

Har drygt 3.000:- kronor kvar. Hade en skatteåterbäring på 6.000:- så jag vart väldigt nöjd över att skulden minskade!
    Hoppas på att vara skuldfri till slutet av året! Så är det bara tre år kvar innan betalningsanmärkningen försvinner!!

• Anonym (ngn som vet)

vet ngn om hur jag kan se hur mkt jag har skuld hos kronof. ?? allså via nättet, genom Bank ID osv ?

• Anonym

Anonym (ngn som vet) skrev 2009-07-19 21:31:42 följande:

vet ngn om hur jag kan se hur mkt jag har skuld hos kronof. ?? allså via nättet, genom Bank ID osv ?
    vet ej men du kan ju maila dem genom deras sida och be dem maila dej svar om du inte vill tala med dem i tele förståss
  • Anonym
    KRS skrev 2009-07-13 14:59:50 följande:
    glömmer alla de tre jävla åren efter att skulderna är betalda??
    De åren är ju inte så noga eftersom du kan visa att du har betalat av allt om du skulle behöva ansöka om lån osv. Dessutom så är det väl 3 år från det datum som betalningsanmärkningen registrerades? Det gör ju att många blir av med pricken i princip samtidigt som du betalat av skulden, detta förutsätter i o f s att man sköter sina avbetalningar så att det inte kommer nya kravbrev på samma skuld för då börjar det räknas om från början igen.
  • Anonym

Anonym (ngn som vet) skrev 2009-07-19 21:31:42 följande:

Ratsit har en tjänst som heter självbevakning som du får testa gratis en gång. Där får du alla registrerade uppgifter om dig inklusive storleken på skulden. Hoppas du blir hjälpt av det.
  • Anonym (fd)

Vill verkligen peppa er som har skulder hos KF att reda upp er situation!
    Min fd sambo har en massa skulder hos KF och olika inkasson, bara på dumheter.
    Han hyrde bilar som han inte betalade, låg efter med räkningar. Inga stora belopp. Så blev han arbetslös och alla avbetalningar strulade. Nu har han nästan en miljon i skulder! På bara skitsaker! Han har fått avslag på skuldsanering flera gånger. Han är nu nästan 50 och dessa skulder från 20 års-åldern har förstört hans ekonomi för hela livet.

Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?