• Anonym (skuld)

Hur mycket har du i skulder till kronofogden?

Hur mycket har du i skulder?
    endast du med skulder svarar!
    ska vi peppa varann att lösa vår ekonomiska situation?

• Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?
  • Anonym

BF 2008 02 23 skrev 2009-08-10 21:45:38 följande:

Min mor försatte mig i skulder.Fick jag reda på när jag fyllde 18.Somliga ger sina barn pengar, andra tar dom.I julas blev jag klar.Kämpade mycket hårt och levde riktigt fattigt och fick hjälp från olika fonder.Nu är jag äntligen skuldfri iaf och 2,5 år kvar tills pricken är borta!!En liten solskenshistoria från mig bara...
    Vill bara gratulera är såå kul då nån lyckas bli fri.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-08-10 16:11:31 följande:
    Blev nyss uppringd av dom.. Nu ska det göras en utmätning.. Har 29000 i skuld.. Lika bra kanske så man får bort det.. Men hur fungerar det.. Han sa att om dom kommer dra så blir det existensminimum.. Men är det för mig på min inkomst som varier beroende på hur man blir uttringd (är springvikare) som eller kan dom ta alla mina pengar och tycka att jag ska leva på sambons pengar??
    Förlåt jag glömde förutom förbehållsbeloppet på ca 4000 kr så räknas också hyran, så om du t ex har en hyra på 4500 kr får du behålla 8500 kr.
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 21:50:31 följande:
    nej den stora skulden är bara min
    Kronofogden kan då inte dra denna skulden på din makes lön.
    Förklara för Intrum Justitia att din situation ser ut som den gör och att du aldrig komme rkunna betala av den men att du är villig att amortera ett visst belopp under en begränsad period för att bli kvitt den. Eller så kan du söka skuldsanering
  • Anonym

Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:23:44 följande:

Kronofogden kan då inte dra denna skulden på din makes lön.Förklara för Intrum Justitia att din situation ser ut som den gör och att du aldrig komme rkunna betala av den men att du är villig att amortera ett visst belopp under en begränsad period för att bli kvitt den. Eller så kan du söka skuldsanering
    ginns tyvärr ingen där som vill hjälpa har talat med olka men det är tvärnobben.
    Nej de drar ej t den skulden...mina skulder står stilla nu...
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 22:28:38 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:23:44 följande:
    ginns tyvärr ingen där som vill hjälpa har talat med olka men det är tvärnobben.Nej de drar ej t den skulden...mina skulder står stilla nu...
    har du bara ringt och pratat med kundtjänst eller har du bett om en ackordsansökan?
  • Anonym

Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:30:01 följande:

har du bara ringt och pratat med kundtjänst eller har du bett om en ackordsansökan?
    nej det är nog bara kudtjänst...har aldirg hört talas om det andra
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 22:31:41 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:30:01 följande:
    nej det är nog bara kudtjänst...har aldirg hört talas om det andra
    Ofta är det så att när en skuld ligger hos kronofogden i ö-skattetider så är det förmodligen ingen som vill dra tillbaka den då de tror att de får betalt. Om du ringer och ber om en ackordsansökan (ansökan om nedskrivning av skulden) så ska du se att det säkert går bättre
  • Anonym

Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:34:13 följande:

Ofta är det så att när en skuld ligger hos kronofogden i ö-skattetider så är det förmodligen ingen som vill dra tillbaka den då de tror att de får betalt. Om du ringer och ber om en ackordsansökan (ansökan om nedskrivning av skulden) så ska du se att det säkert går bättre
    tack snälla önskar jag fått tala med en som dej som verkligen vill hjälpa.
  • Anonym (inkasso)
    Anonym skrev 2009-08-10 22:36:04 följande:
    Anonym (inkasso) skrev 2009-08-10 22:34:13 följande:
    tack snälla önskar jag fått tala med en som dej som verkligen vill hjälpa.
    Jag hoppas att det löser sig för dig
    Fyll i ackordsansökan och skriv med allt som kan vara relevant. När du skriver vad du kan tänka dig att betala så ta med ngt som verkligen är möjligt för dig så att du inte tar dig vatten över huvudet och får mer ångest om du inte kan betala det överenskomna. Lycka till!
    Har du några frågor så är det bara att skriva
  • Anonym

har bara 4000 kvar...'äntligen

Svar på tråden Hur mycket har du i skulder till kronofogden?