ok foundt it :)
lägger brevet du (jessika) fick här så kan Lco4 läsa
Nu ska ni få höööra ÅHHHHHHHHH!!!!
(Börjar med en inledning så ni förstår bättre)
För er som har hängt med...ni som vet att jag har gravförbud. Idag gick jag in på min journal. Jobbar på sjukan, därav snokandet...
..ser att läkaren (A) som skrapade mig första gången den 5/1 (och skrapade fel in i bakre livmoderväggen, tur var ingen hål inåt i livmodern)
...skrivit en ny anteckning 1/6. Hon (A) har tydligen försökt ringa mig då samt den 3/6, men mobbe vatt sönder.
Hon (A) är den läk. som blivit "ansvarig "över mig, så länge jag tar blodprover 1 gång i månaden i 6 månader)
Innan skrapet misstänktes det redan som som druvbörd pga vad VUL visade den 30/12-08
Hon (A) skickade skrapet till en snabb analys där de först sa INGEN mola. En mer noggranare analys (PAD) skickas till Lund (jag bor i malmö) den ska ta max 2-4v.
Den 25/2 (efter alla mina jobbiga mail, antar jag) har hon (A) haft en telkontakt med ngn annan läk (B) som sagt att Dna analyset visat att preparatet var "non-diploid teraploidi med DNA index 199" det ska tydas som partiell mola.
(Partiell mola/druvbörd = foster, men den dör då druvbörd bildas från moderkakan, komplett mola= ingen foster)
OK Grav förbud tills S-hcg gått ner till under 3 i värden, sen räkna 6 månader. Min första under 3 blodprov var den 16mars. Den 16 aug= med 6 månader.
Hitills har alla blodprover varit under 3. Den senaste under 1.
Det vatt en jobbig period... jag känt mig snuvad på graviditeten, sen blev jag skrapad ÄNNU en GÅNG i febr , eftersom läk (A) ej hade skrapat ordentligt då i januari + gjort hål i min livmodervägg (det sist nämnda får jag veta i april under en nogrann ultraljudsundersökning inför den op´n jag gjorde av vänster äggstock i april, där jag hade en liten vätskefylld äggblåsa som ej velat spricka själv)
JAG RÄKNAR DAGARNA, jag känner TYDLIGT av mina ägglossningar (igårkväll +idag senast tex)
Jag hållt huvudet kallt, har ej tillåtit mig bli deppad det, tvärtom varit stark och sett det fån det ljusa sidan ang min gravförbud. Jag har hittat på roliga saker, rest mkt, opererade (titthålsop) bort cystan på vä äggstock , vilket det egentligen ej behövdes. Jag längtat ihjäl mig till efter sommaren då vi ÄNTLIGEN ska få lov att tillverka osv...
SÅ NU...idag:
vad läste jag i min journal?
Exakt följandet:
"1/6-09: har fått svar på patientens kompleterande PAD. Detta visar att DNA analysen har visat att man tolkar det som en ordinär graviditet utan några hållpunkter för partiell eller inkomplett mola. Har haft idag m ______(läk C) och hon förklarar att såsom hon har lärt sig så ska man utifrån DNA analysen och hennes patologi tolka det som att det inte är någon mola.
Har diskuterat patientfallet med dr____(läk D) då PAD och kompletterande PAD -svar motsäger det svaret jag fick tidigare ang DNA analysen. Vi beslutar att pat ska fortsätta att följas som partiell mola då DNA analysen trots allt visar på detta, så att vi garanterar patientens bästa säkerhet."
VET NI TJEJER??? Jag förtår att man ej ska snoka i sin journal...
Min värld föll nästan samman....Jag vet jag borde vara glad, men LÖNT allt detta väntandet!!!
PDA analysen ska ej ta så lång tid till att börja med + all denna tid som jag ej fått göra barn!!!
Jag har ägglossning nu, men måste vänta till läk (A) ringer mig, en till ÄL till spillo!!! ÅHHH jag är så arg, ledsen m.m
När jag läste det första gången sprang jag in på jobbtoan o asbölade, ringde mannen som tröstade.
Jag är ff ledsen, kan ej riktigs glädjas av det var en "vanlig" MA
(först trodde jag att de dödat min bebis, men kom på senare att fostret måste varit död eftersom inga hjärtslag syntes 30/12-08, men hjärtat hade slått 11 dagar innan)
************ledsen*********