• xxJessikaxx

Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)

Vår gamla tråd "Partiell mola" är stängd och jag gör ett försök att starta upp en ny som även gärna riktar sig till andra som har "graviditetsförbud" av en eller annan orsak, alltså inte som inte BLIR gravida utan som helt enkelt inte ens FÅR försöka!

Vi mola-tjejer i den gamla tråden börjar ju närma sig förbudets slut och vore kul om vi kunde tjattra vidare samt även nya är förstås välkomna.

• Svar på tråden Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)
  • xxJessikaxx

Förvirrad, jag är ju ingen läkare men det står "non-molar", det kanske är förändringar som inte är mola men kan bli? Jag vet faktiskt inte, mitt tips är att fråga din läkare. HCG-nivån mäts ju på oss som har / har haft mola.
    Kom gärna in och berätta hur det går för dig. Kram!

• LC04

Jag kom precis hem från doktorn och "peppar peppar" så såg han en förmodad MYCKET tidig graviditet. Jag såg själv en svart klump i livmodern på skärmen. Har ju BIM nästa onsdag. Håller tummarna för att det stämmer. Tog ett grav-test där men det var ju såklart neg. Om detta ändå inte är en graviditet och mensen är så här konstig efter augusti ska jag höra av mig igen. Han sa att det kunde ta upp till 6 månader innan man var normal igen. Hade tur att få träffa en mycket trevlig läkare, ibland är dom så tråkiga.

• First baby
    LC04 skrev 2009-06-23 16:19:55 följande:
    Jag kom precis hem från doktorn och "peppar peppar" så såg han en förmodad MYCKET tidig graviditet. Jag såg själv en svart klump i livmodern på skärmen. Har ju BIM nästa onsdag. Håller tummarna för att det stämmer. Tog ett grav-test där men det var ju såklart neg. Om detta ändå inte är en graviditet och mensen är så här konstig efter augusti ska jag höra av mig igen. Han sa att det kunde ta upp till 6 månader innan man var normal igen. Hade tur att få träffa en mycket trevlig läkare, ibland är dom så tråkiga.
    JASSÅ???
    Trådens första bebis {#lang_emotions_baby} håller tummarna!!! Berätta!!! Hör av dig next week !!! ;)
    ♥♥♥♥♥♥
  • LC04

Lovar att meddela så fort jag får en hint om att det kan vara sant.
    Det var ju ett underbart "bi"fynd om det nu är så.

• xxJessikaxx

Ååå hoppas, så skoj det vore. När ska du våga dig på ett test igen? Inte konstigt om det visar neg mer än en vecka före bim

• forvirrad

Hej,

Tack for hjalp tidigare.

Nu har jag antligen varit hos lakaren som konstaterade att rekomendationen att folja Beta HCG var fel eftersom det ju faktiskt inte var en molagraviditet. Mitt sista HCG varde var 9 och han tyckte darfor att det nu var dags att glomma allt som varit och blicka framat igen och vi kan satta igang och forsoka direkt om vi sa onskar.

Jag ar givetvis hemskt glad for detta och hoppas nu att kunna lagga de sista manaderna bakom mig. Jag inser nar jag laser i denna trad att jag ar lyckligt lottad som bara hade ett falskt alarm angaende graviditetsforbud och jag onskar er alla ett stort lycka till!

Tack igen for hjalp.

• LC04

Skönt för dig forvirrad.

Jag har BIM idag men än inget plus eller mens i sikte. Lite spännande...

• xxJessikaxx

förvirrad, vad skönt att det inte var ngn mola, önskar även dig lycka till på vägen till en bebis

LC04, oj vad spännande, många testar ju positivt sent så vi håller tummarna att du snart får ett fint och tydligt plus

• LC04

Ingen mens än men lite lite rosa flytning. Får se vad som händer imorgon. Det är ju dyrt med tester, hela semester kassan försvinner vid bim

• First baby
    LC04 skrev 2009-07-03 22:17:39 följande:
    Ingen mens än men lite lite rosa flytning. Får se vad som händer imorgon. Det är ju dyrt med tester, hela semester kassan försvinner vid bim
    men du kan väl ta blodprov på sjukan? GRATIS och tillförlitligare.! {#lang_emotions_laughing}
    det var väl du som jobbade på sjukan?
    ♥♥♥♥♥♥snart gravförbud GONE
Svar på tråden Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)