MaLi81 skrev 2009-08-11 09:38:34 följande:
Hej tjejer! Kommer ev joina er. Gjorde en skrapning i fredags och läkaren trodde provsvaren skulle komma idag. Va gravid i vecka 10+6 förra måndagen när jag fick göra ett
VUL på
IVF-kliniken. Visade sig att fostret slutat utvecklas i vecka 6+2 och att moderkakan va väldigt stor och mina hcg värden va väldigt höga. Nästan 60 000 låg de på. Allt detta gjorde att de fick starka misstankar om en mola..de pratade som att det va en mola tom. Fick tid för ny koll på torsdagen. De dagarna va de värsta i mitt liv..gå med nåt dött i magen och tro att man ska få cancer. På torsdagen sa en annan läkare samma sak..blev inbokad på skrapning dagen efter. Valde att bli sövd..är glad över det nu. Efter skrapningen kom läkaren upp och sa att med blotta ögat så tyckte han inte att det såg ut som en mola. Men som sagt..nu väntar vi på provsvaren. Är livrädd för cancer såklart..men också arg osv pga graviditetsförbud..som jag självklart förstår att de har. Men våra ägg i frysen kaseras i mars 2011. Vår dotter är redan drygt 2.5..vi vill inget hellre än att ge henne syskon snarast! Blir det graviditetsförbud blir jag knäckt. Är sjukskriven denna vecka..klarar inte att gå till jobbet förrens jag fått svar ans mola eller ej..först då kan vi börja berarbeta vår sorg.Oj..nu vart det långt. Kram på er alla ni starka kvinnor.
"De dagarna va de värsta i mitt liv..gå med nåt dött i magen och tro att man ska få cancer."
Mina med. Läs görna i min blogg, där jag skrev om tiden m molan. Orkar ej upprepa allt igen. Kram o krya på dig, skriv gärna hur d går i forts...