• xxJessikaxx

Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)

Vår gamla tråd "Partiell mola" är stängd och jag gör ett försök att starta upp en ny som även gärna riktar sig till andra som har "graviditetsförbud" av en eller annan orsak, alltså inte som inte BLIR gravida utan som helt enkelt inte ens FÅR försöka!

Vi mola-tjejer i den gamla tråden börjar ju närma sig förbudets slut och vore kul om vi kunde tjattra vidare samt även nya är förstås välkomna.

• Svar på tråden Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)
  • xxJessikaxx

Å vad härlig med kräftskiva. För mig är läget som så att jag fick mens några dagar senare än beräknat och är nu på nästa pergotime-kur. Ska på VUL och kolla ev. ägg om en vecka, se om det är nåt på gång.
    Skall gå in i din blogg och kolla lite

• MaLi81

Hej tjejer!

Kommer ev joina er. Gjorde en skrapning i fredags och läkaren trodde provsvaren skulle komma idag. Va gravid i vecka 10+6 förra måndagen när jag fick göra ett VUL på IVF-kliniken. Visade sig att fostret slutat utvecklas i vecka 6+2 och att moderkakan va väldigt stor och mina hcg värden va väldigt höga. Nästan 60 000 låg de på. Allt detta gjorde att de fick starka misstankar om en mola..de pratade som att det va en mola tom. Fick tid för ny koll på torsdagen. De dagarna va de värsta i mitt liv..gå med nåt dött i magen och tro att man ska få cancer. På torsdagen sa en annan läkare samma sak..blev inbokad på skrapning dagen efter. Valde att bli sövd..är glad över det nu. Efter skrapningen kom läkaren upp och sa att med blotta ögat så tyckte han inte att det såg ut som en mola. Men som sagt..nu väntar vi på provsvaren.

Är livrädd för cancer såklart..men också arg osv pga graviditetsförbud..som jag självklart förstår att de har. Men våra ägg i frysen kaseras i mars 2011. Vår dotter är redan drygt 2.5..vi vill inget hellre än att ge henne syskon snarast! Blir det graviditetsförbud blir jag knäckt.
    Är sjukskriven denna vecka..klarar inte att gå till jobbet förrens jag fått svar ans mola eller ej..först då kan vi börja berarbeta vår sorg.

Oj..nu vart det långt.

Kram på er alla ni starka kvinnor.

• First baby
    MaLi81 skrev 2009-08-11 09:38:34 följande:
    Hej tjejer! Kommer ev joina er. Gjorde en skrapning i fredags och läkaren trodde provsvaren skulle komma idag. Va gravid i vecka 10+6 förra måndagen när jag fick göra ett VULIVF-kliniken. Visade sig att fostret slutat utvecklas i vecka 6+2 och att moderkakan va väldigt stor och mina hcg värden va väldigt höga. Nästan 60 000 låg de på. Allt detta gjorde att de fick starka misstankar om en mola..de pratade som att det va en mola tom. Fick tid för ny koll på torsdagen. De dagarna va de värsta i mitt liv..gå med nåt dött i magen och tro att man ska få cancer. På torsdagen sa en annan läkare samma sak..blev inbokad på skrapning dagen efter. Valde att bli sövd..är glad över det nu. Efter skrapningen kom läkaren upp och sa att med blotta ögat så tyckte han inte att det såg ut som en mola. Men som sagt..nu väntar vi på provsvaren. Är livrädd för cancer såklart..men också arg osv pga graviditetsförbud..som jag självklart förstår att de har. Men våra ägg i frysen kaseras i mars 2011. Vår dotter är redan drygt 2.5..vi vill inget hellre än att ge henne syskon snarast! Blir det graviditetsförbud blir jag knäckt. Är sjukskriven denna vecka..klarar inte att gå till jobbet förrens jag fått svar ans mola eller ej..först då kan vi börja berarbeta vår sorg.Oj..nu vart det långt. Kram på er alla ni starka kvinnor.
    "De dagarna va de värsta i mitt liv..gå med nåt dött i magen och tro att man ska få cancer."

Mina med. Läs görna i min blogg, där jag skrev om tiden m molan. Orkar ej upprepa allt igen. Kram o krya på dig, skriv gärna hur d går i forts...
    ♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Fairydust, så tråkigt med ditt mf och din misstänkta mola.
    Jag blev deprimerad efter min diagnos och kunde själv inte fatta att jag befann mig på röntgen-kliniken för att kolla efter lungmetastaser. Overkligt och oerhört knäckande, men då mitt HCG-värde sjönk raskt och alla prover såg bra ut så började jag mer och mer slappna av. Det är ytterst ovanligt att molan utvecklas till cancer även om det händer. Det finns två molor, partiell och komplett, den senare helt utan foster och den är lite värre som jag förstått. Partiell innebär alltid början till ett embryo och det får man också ett besked om då de konstaterat mola.
    Jag fick förbud i ett halvår och är igång igen. Tiden har gått fort trots allt.
    Stanna gärna kvar här om du vill, för stöd och peppning och andra funderingar.

• First baby

Jag fick osså 6 mån förbud, men det visade sig 5mån senare {#lang_emotions_yell} att jag aldrig hade ngn Fxxxxxg molhelve. (sorry)
    Nu satsar vi på bebbe. Nästa ÄL 31 aug. Tror ej det tog sig this time...

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Nej, precis...faktiskt är det ju så att det visade sig bara vara jag som verkligen hade mola av oss tre och därmed också så att det många gånger misstänks för det, men inte är det. Kanske en tröst för Fairydust.

First Baby, ta inte ut nåt i förskott nu vännen. När har du BIM?

• First baby

nästa måndag.  Borde ha visat ngt igår, at least på blodprov? ja ja...

♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

Hmmm, nja lite tidigt är det väl allt men i blodet märks det väl av ngt tidigare förstås. Själv räknar jag med äl kring den 17-18-19:e om den nu inte behagar komma på dag 23 som förra månaden.
    Men som sagt, ni får se det som övning på vägen

• xxJessikaxx

Jag läste lite från din blogg igår, ja man känner igen en hel del. Själv är jag så dålig på att skriva av mig fast jag behöver det, men....

Svar på tråden Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)