• xxJessikaxx

Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)

Vår gamla tråd "Partiell mola" är stängd och jag gör ett försök att starta upp en ny som även gärna riktar sig till andra som har "graviditetsförbud" av en eller annan orsak, alltså inte som inte BLIR gravida utan som helt enkelt inte ens FÅR försöka!

Vi mola-tjejer i den gamla tråden börjar ju närma sig förbudets slut och vore kul om vi kunde tjattra vidare samt även nya är förstås välkomna.

• Svar på tråden Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)
  • First baby
    xxJessikaxx skrev 2009-08-11 14:41:03 följande:
    Jag läste lite från din blogg igår, ja man känner igen en hel del. Själv är jag så dålig på att skriva av mig fast jag behöver det, men....
    extra roligt när nån man bryr sig om skriver i bloggen. Det är najz att skriva av sig. Jag skriver först för min skull men osså för att berätta för andra hur läget e. Kram!
    ♥♥♥♥♥♥
  • MaLi81

Tack alla för ert välkomnande!

Fick veta idag att det inte var en mola=) Jag känner mig så lättad!

Så då va det "bara" ett MA.

Kommer nog följa er tråd ett tag iallafall..ni är starka och ni har inspirerat mig! Önskar, hoppas och tror att ni alla snart kommer få era efterlängtade barn! Själva ska vi nu försöka få ihop 8000 till ett nytt IVF syskonförsök.

Vet ni förresten om det brukar dröja länge innan mensen kommer tillbaka efter en skrapning?

Kram på er!

• LC04

Fairydust: Jag hade heller ingen mola efter många om och men jag blev skrapad senast i mars i år och jag har inte haft nån normal mens sen dess
    men jag blev gravid ändå och är nu i v.7.

First baby: Har inte lyckats få tag i nån läkartid.

• First baby
    MaLi81 skrev 2009-08-12 23:05:03 följande:
    Tack alla för ert välkomnande! Fick veta idag att det inte var en mola=) Jag känner mig så lättad! Så då va det "bara" ett MA. Kommer nog följa er tråd ett tag iallafall..ni är starka och ni har inspirerat mig! Önskar, hoppas och tror att ni alla snart kommer få era efterlängtade barn! Själva ska vi nu försöka få ihop 8000 till ett nytt IVF syskonförsök. Vet ni förresten om det brukar dröja länge innan mensen kommer tillbaka efter en skrapning? Kram på er!
    när jag blev skrapad för andra gången, då allt var ute kom mensen 28 dgr senare. Min mens är punktlig {#lang_emotions_kiss}
    Min mens kommer på måndag, tog en sticka idag. Ej gravid på första försöket, men det är bara kavla upp ärmarna och försöka nästa ÄL :)
    ♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

LC04, vad skönt att du fick en tid, kan du slappna av lite iaf.

Fairydust, skönt att det ej var mola!

First Baby, äsch då Men som sagt, första försöket vore ju en makalös tur.

Själv är jag på dag 10 med äl-känningar, men jag har ju blivit lurad förr så...avvaktar till på måndag då de kollar ev. ägg samt ser till att mysa på under tiden

• LC04

xx:jessikaxx: Då får ni köra järnet nu o helgen då

First: Men det är ju inte kört om det är neg idag det är ju fyra dagra till måndag .

fairydust: hoppas att du har en bra kropp och att din mens kommer igång direkt så ni får förska igen.

• First baby

jo fan, d borde väl visa ngt idag iaf?

Tog hcg på jobbet i måndags kvällen=NADA. Åt mistone ngt på blodet borde man sett?

Senaste mens hade jag 20juli. Brukar ha 28 dagar mellan mensen...Vet ej riktigt när ÄL var men den sex senast 2 aug.
    Hade ont på sidan (äl?) den 4 aug...
    iaf...jag tror ej ...
    kolla tabellen på 3 veckor efter mens...:

http://www.niomanader.se/content.asp?id=149

Tack för cheering me up, men jag såg inte på stickan idag, blev lite dissepointed, men ska föröka pricka bättre nästa ÄL. :)

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

jag kollade listan
    men ägget har väl knappt inte fäst 1 vecka efter ÄL eller?

• ump

Får jag vara med här! Finns ingen annan stans som jag passar in.. Jag får inte heller bli gravid och har ingen aning om hur lång tid det tar innan jag får försöka igen. Har jag otur (vilket jag verkar ha) kan det ta upp till ett år...

Jag har en graviditet som satt sig i mitt snittärr (har ett barn sen tidigare som föddes med snitt). Ägget har fastnat i en liten ficka i ärret och växt ut ur livmodern. Detta upptäcktes i början av juni. Har fått cellgiftssprutor för att ta bort fostret. Har tagit hcg-prov 1 gång i veckan och nu är den nere på 17 (21000 från början). Idag var jag på läkarbesök och hoppades att graviditeten hade krymt, men det visade sig att jag fortfarande hade blodflöde kvar i graviditeten. Ska dit om en månad igen, och har jag fortfarande blodflöde kvar då ska de göra en konstgjord propp i den för att få bort den... Är så trött på detta nu, vill bara få försöka bli gravid igen, men det finns inte på kartan. Är så ledsen..

Svar på tråden Vi med graviditets-förbud tjattrar vidare (mola mm)