Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone

Pladderbebisarna Del 7

Hejsan!

Jaha då har vi träffat läkarn och gått igenom lite olika alternativ för förlossningen. När vi diskuterat de olika alternativen så visste jag varken ut eller in så vi åkte hem utan att ha bokat tid för att fundera igenom hur vi vill göra. Jag hade egentligen 3 alternativ. Boka snitt, låta naturen ha sin gång å en vanlig förlossning eller boka snitt senast 24 juni (bf 23 juni) för att ge naturen en chans att komma igång själv och då göra en bedömning om hur jag vill göra. Men nu har vi bestämt oss för att ringa aurora-bm och säg att vi vill boka datum för snitt, det blir för mycket för oss med de andra två alternativen....

• numberone

Kickan 84 skrev 2009-03-30 20:22:08 följande:

NO: Vad skönt att ni fått prata igenom det ordentligt och att ni tog er tid att fundera igenom det hela
    Ja det känns bra... trodde dock att jag verkligen hade bestämt mig men jag är så velig... Skönt att veta att jag alltid har möjligheten att säga nej till ett snitt trots att vi bokar ett.
  • numberone

Här har vi en sjuk liten skrutta hemma.... 39.0 i morse och nu för en timme sen 39.3 så nu har vi skickat mormor till att shoppa mer panodil och ipren... Hoppas att den sjunker lite snart... stackarn hon är helt slut!

• numberone

Har även bokat in ny tid hos läkarn för att verkligen boka datum för snittet. Det känns skönt!

• numberone

Thezz:

Här är en till som undrar hur allt ska gå ihop, speciellt när bebben kommit. Man får verkligen planera och prioritera... kanske kan ni önska er vissa saker som ni känner att ni vill köpa till bebisen.

• numberone
    Thezzizen skrev 2009-04-01 12:55:25 följande:
    Alltså det är inte mycket som ska inhandlas alls, utan det mest nödvändiga och det vill jag välja själv... Hade det bara varit det hade det inte varit några problem, men man ska ju kunna överleva själv också..
    Ja det är klart...lite själva grejen att faktiskt shoppa det hela själv med... Vi har haft jan och feb som verkligen inte gått ihop för oss och vi har fått ta av de pengar som vi lånat för att renovera källarn. Det suger!
  • numberone

Vi har fått dagisplats till Ellen... vecka 32 skall hon börja skolas in och innan dess så är det miljoner saker som skall göras. Synpedagog, logoped, specialpedagog ska till dagiset och gå igenom allt med dem ang. Ellens träning osv. Vi skall få ståskal gjutet till henne + förhoppningsvis en gåstol. Vi skall även få till så att E får en extra resurs som har hand om bara henne...

• numberone

HF:

Först har hon ju sina vanliga 15 timmar men de kan vi troligen få utökade sen under hösten beroende på hur det funkar för henne där och vilka behov hon har mer. Hon kräver ju ständig tillsyn och det funkar inte riktigt med mig ensam hemma med en liten till....

• numberone

Lättja:

Låter som du hade en bra upplevelse denna gången!!!

• numberone

Asså jag har ju haft ett par remsor som hängt i underlivet efter klippet och nu ju större och tyngre magen blir desto mer kikar den ena ut....Känns jätte läskigt! Tänk om den inte åker tillbaka sen efter bebisen kommit, ska det alltid hänga ut nåt där nere då ?! Vill inte......

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7