Inlägg från: Thezzizen |Visa alla inlägg
  • Thezzizen

Pladderbebisarna Del 7

MagdaA skrev 2009-05-20 13:20:06 följande:
    Hanna: en köttgryta med massa mumsigt i fläskkött, minimorötter, champinjoner, purjo, persilja, rårörda lingon...mmm! Alex älskar den
    MMMMMM, lät supergott!
    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Thezzizen

Magda, vad skönt att byta värme. vad har ni idag?

Nu ringde R, han slutar redan nu så jag slipper väcka N för att amma och sen stressa iväg till dagis och hämta L.  Ska nog fila naglarna lite

• Thezzizen

....eller inte... gick o kikade i vagnen o möttes av ett avgrundsvrål....

• Thezzizen

Hej tjejer....

Lilleman och jag har  varit på mammafika här ute i byn ikväll, så trevligt..

Mindre trevligt är det att komma hem och höra om snuttas kväll. Jag vet inte vad vi ska ta oss till, känns som om det är ohållbart. Eller det kan ju inte vbar normalt...
    Gummis har fått totalt spel ikväll efter pyjamaspåsättning, hon blir helt hysterisk och går inte att få lugn,  hon bara skriker...   Jag börjar må skitdåligt över att se henne såhär...

Vad ska vi göra?

• Thezzizen
    Kickan 84 skrev 2009-05-21 11:54:27 följande:
    Thezz: Eftersom ni upplever det som onormalt och att det är jobbigt tycker jag att ni ska höra med BVC om ni kan få tala med deras barnpsykolog, de brukar komma med bra tips.
    ja vi ska till bvc imorrn med lillkisen så ska höra med henne, dock har ja tagit upp detta många ggr känns det som.

hur gör ni andra på kvällarna hur lång läggningsrutin har ni o hur ser den ut.?   är barnet trött då+   jag tror inte jag har sett lovisa gäspa på flera veckor....
  • Thezzizen

Vi har bytt nu senaste veckan, förut har de  varit välling i soffan, men sen får hon spel o ska inte in i sängen så nu har vi gett i sängen istället o det blev ngt lugnare...  förutom igår då vi inte ens kom så långt innan hysterin var ett faktum. Vi kan inte lämna heller längre, då blir hon helt ifrån sig, men är vi inne så sparkas det, kastas grejer, hon försöker provocera med precis allt, garvar en rakt i ansiktet så fort hon får chansen ja you name it allt...  jag brukar vara där inne men ge noll kontakt, då kan hon testa allt i 20 minuter o sen får hon spel för att ja inte bryr mig

• Thezzizen

hej tjejer....

igår gick nattningen ganska bra, tid tog det men det var lugnt och stilla iaf och det känns mer värt än tid. nu läggs hon avR och ville själv ner i sängen ikväll.... kors i taket..

Pratade ordentligt om detta på bvc idag och vi ska prova lite själva nu annars har vi två alternativ att ta hjälp ifrån, men det känns bättre iaf.  Annars var vi ju där för att väga noel och han gick det ju inge nöd på precis. +400 gram på en vecka så käk får han iaf och jag känner ju att jag har ganska mkt mat också..

Annars har vi varit hos min mormor idag så hon har fått träffa noel för första gången  och har ganska nyligen kommit hem, ska slänga iordning lite käk när hon somnat bara.  Hoppas bara natten blir llugn sen, noel var superorolig inatt så jag har inbte sovit mkt.

jaz; kryat på dig?

Miss; vi har inte bytt än, men är på gång snart, så fort vi har fått bra rutiner här hemma...

• Thezzizen
    Honeyflowers skrev 2009-05-22 19:21:04 följande:
    GokvällNu har jag då äntligen kommit mig för o tagit ett magbild, 3:e denna grav, *skäms*Men nu finns den i galleriet ett litet tag om nån vill kika:)
    Du har sån fiiin mage!  är lite avis, min var inte alls sådär fin!  Såg nu på din presbild, vad stor Max har blivit och så söt!
  • Thezzizen

Morron alla!

Här har det också varit en utehelg.  Varit iväg på friluftsmuseet här istan o kikat på djuren, pysslat ute i trädgården och bara inte gjort så  mkt faktsikt. inte så svårt iof när man har en bebis som har sovit sig igenom hela helgen, får väcka han hela tidenkänns det som

Förhoppningsvis håller det på att vända här hemma lite med gummis. Vi har lagt om nattningen helt och det har funkat ganska bra hittills. nappen är så gott som avvänjd hela tiden och utbrotten har minskat ordentlilgt iallafall. Dock strular hon lite med maten igen men men...

Här ska bli kanonväder idag också, tänkte röja upplite här hemma först nu och sen pyssla lite i trädgården och sola lite...

• Thezzizen

Nu har jag lunchat lite, ska snart hämta på dagis o lilleman sover som vanligt... Enda fördelen med allt detta sovande är ju att man får lite gjort här hemma...

Kicka,  jag vill också hitta massa saker!  Och Duplo! Det är ju superlyxigt att hitta bara sådär,..  Och stringhyllor också!  Lycka till med uppsatsen!

Vi ska till lekparken efter mellis vi, ska se om jag lyckas packa med mig båda ungarna . Det är fullt sjå med två stycken måste jag säga ibland..

Ni som har två barn o är döpta måste fråga er. Håler på o flundrar på dop till lillkillen här i sommar. Vi ville ju döpa lovisa i min gamla dopkyrka men det fanns ingen mjölighet då då de inte har öppet så ofta o dessutom var det ju mitt i vintern. Nu vill jag j döpa llillkillen där istället.  Men blir det konstigt om de inte är döpta i samma kyrka, eller är jag kinkig?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7