Inlägg från: Thezzizen |Visa alla inlägg
  • Thezzizen

Pladderbebisarna Del 7

*tröstäter glass*

BF+10
  • Thezzizen

Hannas lilla tjej kom kl 06 i morse....  om jag får skvalllra från vår andra tråd...

BF+10
  • Thezzizen

hej alla...

Liggerkvar på bb här och fördriver tiden lite. Igår lunch kom en lillebror till världen. Ganska oplanerat enlige mig iaf. Var ju på valborgsfest i förrgår och kände nada. Sedan började värkarna vid ett-tiden på natten, inte alls regelbundet men med 5-9 minuters mellanrum. Dock blev de ganska kraftiga rätt fort. Vid åttatiden på morgonen åkte vi in (chansade på att inte bli hemskickade igen) var då öppen 7 cm , hon satte skalpelektrod och tog vattnet så vid nio var jag helt öppen. Då gick det undan och skalpelektroderna strulade och visade fel hjärtljud så doktorn fick komma och ul och grejer fort som attaan. men allt såg bra ut och fick krystvärkar vid halv tio. DDock var det eg alldeles för tidigt för han låg väldans högt upp. Så eda lades för att lindra lite och hade sen krystvärkar ända till 13.04 då han kom på en enda värk. Sjukt konstigt och häftigt.
    Liten kille oxå, 3420 g o 49 lång bara. Namn är inte bestämt än...  Dock har jag blödit en del och haft feber. Febern är borta men får venoferdropp och ska ha i morrn också så blir väl kvar lite till.
    Hör av mig mer när vi kommer hem..

Hoppas de är bra med er alla!

BF+11
  • Thezzizen

Hej alla...

Tackar för grattis! Hemma idag. Dock är min kropp helt slut... hoppas det återhämtar sig snabbt...  Just nu sover grabben men ska väl ha käk så fort han vaknar...
    Börjar tveka nu om amningen, ont gör det ju...  men nu börjar de göra prdentigt ont närbrösten är sprängfyllda...  har fått sår på ena också...
    Ingen bra kombo med en kille som gärna vill ligga där konstant...

Kicka; vaddå för snäckor?

Hanna, exakt vet ja inte..  lite mer än en lliter blödde jag. Vartfrån vet ja inte riktigt...

BF+11
  • Thezzizen
    angiee skrev 2009-05-04 19:28:20 följande:
    Thezz skönt att vara hemma. Vad heter lillen?  Hoppas att ni får njuta rejält av varandra nu!
    Lillen heter lillebror än så länge...  har två alternativ på namn men ingen aning...  jag ska försöka njuta nu, känner mig mest helt slut..

impad av er som går hem på en gång kan jag säga!!!
    BF+11
  • Thezzizen

Måste fråga, killen här verkar ha jobbigt med magen. Ska de ha de när de är såhär små?  bajsade första gången inatt o kväljde och kräktes...  nu har inte ätit på fyra timmar och har lyckats bjsa men kväljer o mår illa samtidigt.  känns jobbigt att amma honom full igen...

BF+11
  • Thezzizen
    Kickan 84 skrev 2009-05-04 19:57:57 följande:
    Thezz: Första dygnen kan de ju ha det väldigt krångligt, innan magen kommit igång ordentligt. Låter dock väldigt jobbigt med kväljningarna Har de sagt något på BB om det?
    nä de sa inget spec när ja frågade inatt. annars får ja ringa imorrn...
    BF+11
  • Thezzizen

hmm, han kanske kan få somna lite vid bröstet nu o inte äta sig proppmätt...

BF+11
  • Thezzizen

Tack detsamma Lurka!!!

Honey, ja du..  svartsjuka är väl ett ord....  Hans napp är väldigt svårt att acceptera att hon inte får ha. Men samtidigt kan det klappas och pussas lite,..  Det jobbiga för hennne är nog att dela mamma och pappa nu när vi varit borta ett par dgr..  Honhar varit jäteledsen sen vi kom hem...

BF+11
  • Thezzizen

Cia, ja nu är det ÖMT!!!  huga, förträngt detta sen förra. Ändå går det bättre nu än då!

Lurka, ja jobbigt blir det nog.  Hon är ju väldigt pappig så han får ta henne mkt, vilket inte gör ngt då jag inte pallar lyfta henne..  Hon var ju sån STOR tjej när jag kom hem... jesus, de växer verkligen...   Men jag tror att i längden löser det sig...  Jobbigt bara då han är så skrikig att man inte kan lägga ifrån han en sekund, Då hinner man ju engagera sig i henne lite å...

BF+11
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7