Vänner i kristianstadområdet!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Det blev ju kanonväder i dag trots allt. Snart ska vi ta och grilla lite grillspett. Jag försöker storstäda lite inomhus, men det känns trist att vara inne när vädret är så fint.
Solstrålen det låter härligt. Jag skulle med tagit o köpt lite fröer. Har ju två stora odlingslådor, men jag har inte orkat rensa dessa ännu.
tack för välkommande osv hoppas er påsk varit bättre än våran för den har vi bestämt firat på barnakuten fre o måndag tösen min har fått astma och andnings svårigheter *suck*
har ni alla syskon till era små eller det är er första? själv så miste vo våran första tjej så lillasyster är man så rädd om kram
Jaha... Då sitter man på jobbet igen... Skjutsade syster till tåget i Hässleholm. Det skulle gå 05.57... suck så tidigt! Gick upp tjugo i fem! Fick precis ett sms från henne och tåget var försenat pga elfel och skulle komma in TIDIGAST 06.25. Själv har jag ett barn som kommer vid halv sju och resten kommer vid sju.. Vi gick alltså upp så tidigt helt i onödan!
Herbst: Välkommen till tråden! Vart i Hässleholm bor du? Själv jobbar jag i Vinslöv. Jag förstår att det måste kännas jättetungt att sitta på akuten med ett sjukt barn speciellt om man har förlorat syskonet! Fy vad tråkigt för dig! Själv jobbar jag och sambon på vårt första barn!
Solstrålen: Vilken skön helg du haft! Jag vill också plantera lite men det är ju såå onödigt när man ska gräva upp halva tomten snart igen och det kommer köra maskiner överallt.. Det får räcka med våra rosor och lavendlar tills huset är klart, då kan vi börja med tomten.
Maniok: Jag känner igen det där med att det är tråkigt att städa inne när det är fint ute, därför ser det väl ut som det gör nu, men vi har ju vart 3-4 st i hushållet i en vecka och vi bor bara på 45-50 kvm... Men det får vi ta tag i nu i veckan.
Herbst: usch vad trist! Beklagar verkligen. Inget kul ngt av det.
Jag har en son som är 4 1/2 år och vi försöker få syskon till honom, men det går trögt.
Sofflan: sambons kusin heter Johan Franzén!
Usch tråkigt med dessa tåg, som har svårt att passa tider spec på morgonen.
Har jobbat hela helgen, trodde det skulle bli kaos, men det var faktiskt helt ok eller väldigt ok för en gångs skull
Edvina: Vad roligt, det vet ju jag vem det är... Iaf genom tv rutan.. heheh
Nu sitter jag och längtar hem. Hoppas jag får sluta i tid, ska ju med tåget :)
Tyvärr har jag jouren denna veckan så det är bäst att den sköter sig... Vill inte sitta över, vill hem och titta till mitt trädgårdsland, haha. Nä men slippa sitta inne hade varit skönt. Ville knappt gå in igen efter lunchen.
Hoppas ni andra haft en bra dag!
Kram på er!
Jodå, dagen har varit bra efter vår tidiga morgon. Har slutat tidigt och så har vi vart på banken och fått klarhet i allt med lånebiten. Nu är det bara hoppas på att allt går snabbt på lantmäteriet så vi kan börja bygga! och att kommunen beviljar bygglovet förstås!