• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • Solstrålen 82

Hej och välkommen KaffeSandra!

Va mysigt och köpt hus! Jaså? Jag funderar med på att börja plugga men är som dig, vad ska man välja :) Har i alla fall skickat in några ansökningar.

• KaffeSandra
    Solstrålen 82 skrev 2009-04-07 12:25:25 följande:
    Hej och välkommen KaffeSandra! Va mysigt och köpt hus! Jaså? Jag funderar med på att börja plugga men är som dig, vad ska man välja :) Har i alla fall skickat in några ansökningar.
    Tack tack. Ja, det är väldigt mysigt och spännande. Vad har du sökt då? Jag ska träffa en yrkes- och studievägledare, så får jag se om hon har några bra idéer...
    Underbara lilla Alice 070926
  • Solstrålen 82

Jag har sökt in till utbildning som inköpare. Ska bli spännande och se om man kommer in :) Kan nog vara ett intressant jobb.

Har du några funderingar på något speciellt du vill utbilda dig till?

• KaffeSandra
    Solstrålen 82 skrev 2009-04-07 13:00:51 följande:
    Jag har sökt in till utbildning som inköpare. Ska bli spännande och se om man kommer in :) Kan nog vara ett intressant jobb. Har du några funderingar på något speciellt du vill utbilda dig till?
    Ja, det låter intressant. Jag vet inte vad jag vill utbilda mej till. Jag har alltid varit intresserad av djur, så det skulle vara kul att utbilda sig till något sådant. Typ veterinärsassistent eller något med hundar...
  • Solstrålen 82

Ja men det låter väl inte fel. Finns där någon sådan utbildning här?
    Mm tror det kan bli en bra utbildning att ha i ryggsäcken och kul att jobba med :)

• sofflan82

Nu är vi som sagt några nya och tror inte att jag presenterat mig i den här tråden. Så det här är jag:
    Jag är 26 år och sambo/förlovad med en kille på 26 år.. Vi bor i hus i Fjälkestad och ska bygga till nu under sommaren/hösten. Är ursprungligen från stockholm och har bott i k-stad i snart 2 år. Jobbar som förskollärare i Vinslöv. Har katt och häst. ähh, förresten, allt om mig står ju i min profil, kolla där lite extra!

Nu ska jag ringa volvo (bilen är dum igen....) och sedan är det städning och handlig, då min mamma och syster kommer!

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • KaffeSandra
    Solstrålen 82 skrev 2009-04-07 13:11:46 följande:
    Ja men det låter väl inte fel. Finns där någon sådan utbildning här? Mm tror det kan bli en bra utbildning att ha i ryggsäcken och kul att jobba med :)
    Jag vet inte riktigt om det finns någon sådan utbildning i närheten.. Vill inte att den är allt för långt härifrån eftersom jag har min dotter här ju...
  • Solstrålen 82

Nä precis. Så känner jag med, familjen bor ju här...

Jag kanske med ska presentera mig :)
    26 år, sambo och bonusmamma, bor i hus i Fjälkinge, jobbar i Malmö men är som sagt sugen på att utbilda mig till något annat. Inga husdjur förutom dammråttor :)
    Ska försöka ta tag i livet och börja träna men än har det inte hänt något. Försöker få lite inflytande från de andra här i tråden så vem vet, snart kanske man är på gång!

• Mikah

KaffeSandra. Vad har ni köpt för hus? Renoveringsobjekt?
    Vi är ju flera här i tråden som renoverar eller bygger ut.

• Maniok

Edvina: Ja, jag fick en himla bra löneförhöjning, än så länge har det inte blivit ngt liv, men det kommer säkert.

Välkommen KaffeSandra!

Kanske dags att säga vad man heter oxå.
    Ellie (Elinor) heter jag. Jag är 25 år, sambo med en Jeppe och mamma till gossen Lowe som är 4 1/2 år. Bor i hus i Önnestad (så då b0r vi nästan grannar KaffeSandra). Har även en hund som heter Pixi. Jag jobbar som undersköterska på Centralsjukhuset i Kristianstad.

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!